Hallo, Graag hoor ik jullie mening over wel of niet het gebruiken van voeding voor hongerige baby's. Onze zoon is nu 7 weken oud, weegt 5 kilo. Zit met gewicht en lengte op +1 lijn. Hij drinkt 7 soms 8 flessen van 120/4 op een dag, standaard voeding. Alles gaat op! Minder neemt hij geen genoegen mee. Hij gaat soms dus over een liter heen. Hij komt echt om de 2,5/3 uur. S 'nachts laat hij er iets meer tijd tussen. Nu was ik met vijf weken bij het consultatie en daar vonden ze het aan de ruime kant. Dus adviseerde ze om over te stappen op voeding voor hongerige baby's. Ik was hier niet zo voor, geen idee waarom. Maar omdat het zo blijft vraag ik me toch wel af of het nodig is. Wat vinden jullie? Overstappen op andere voeding? Of zo doorgaan? Of ... ? Bedankt
Ja wij hebben het wel gedaan en dat heeft wel geholpen om de tijden tussen de voedingen uit te kunnen rekken, en dus een voeding te kunnen skippen. Je zou eens kunnen proberen of het verschil uitmaakt. Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat onze zoon 2,5 maand was toen wij op de Forte overgingen.
Hoe gaat het verder met hem? Is hij rustig en tevreden na een voeding? Zit hij goed in zijn vel? Het kan nu ook een groeispurtje zijn. Ik zou niet direct overstappen maar het nog even aankijken.
Het gaat juist heel goed. twee weken terug nog veel onrust, daarom toen gedacht: we kijken het nog even aan. Nu zijn we inmiddels bijna drie weken verder en is er eigenlijk nog niets verandert. Nu ia hij erg rustig tot een bepaalt moment: dan is het schreeuwen tot hij een flesje krijgt. Bedankt voor de snelle antwoorden
aangezien 8x 120 960 ml is (en dus nog onder een liter zit) zou ik het nog even zo laten (aangezien je kleine nu tevreden is) en het blijven aankijken. Mocht het echt zo zijn dat je dagelijks over een liter voeding gaat kun je proberen of de forte voeding (van hetzelfde merk) dit tegen gaat.
We hebben ook hongerige meisje ze krijgt nu 5 x 150cc en 9 weten oud. Ze is ook plus een lijn maar ze is ook erg groot geboren en lang. Haar hooft is ook groot 40cm nu. Maar alle flesjes zijn ook op op en soms 6e flesje wil ze ook. Ze komt steeds om 23.00-05.00-09.30 en die flesje van 5 uur kan ze niet laten vallen... We gaan ook zo proberen de late flesje voor hongerige babys geven. Wie weet waroom het eigenlijk niet goed is of waroom pas vanaf bepaalde leeftijd?
Volgens mij is flesvoeding voor hongerige baby's net zo goed als gewone, alleen vult het meer. Ik geloof dat de ontlasting wat steviger kan worden, maar daar heeft ons meiske geen last van gehad. Wij zijn met 4 weken al overgestapt op de forte, omdat ze veel wilde drinken. We zaten toen geloof ik al op 7 flessen van 120. En bij ons heeft het goed geholpen. Ze was meteen veel rustiger en meer tevreden en liet meer tijd tussen de flessen.
Forte voeding is niets mis mee als je zeker weet dat het daaraan ligt en al het andere (medische) hebt kunnen uitsluiten. 7x120 is overigens wel normaal hoor, heeft mijn dochter ook gehad. Ze zat toen over haar max qua gewicht en voeding maar het is gewoon weer keurig bijgetrokken. Toen haar verborgen reflux onder controle was (ze dronk de eerste 7 weken weinig) wilde ze erg veel drinken. Ze is toen ook best hard gegroeid (ook al zat ze nog steeds op de -1 lijn). Ze heeft vlak voor de 6 maanden zelfs op 4x210/7 gezeten. Ook dit is weer netjes goedgekomen.
In 120cc gaan 4 schepjes. 4x8= 32! Daarnaast tel je voeding en niet water. 135 (voeding) x 8 = 1080. Je mag niet over de 30 schepjes en 1 liter. Dit staat gelijk aan elkaar. @ts. Gezien bovenstaande berekening zou ik beginnen met forte. Bijv 1 schepje in de fles. Dus bij 120 3 schepjes gewoon en 1 schepje forte. Mits je zeker weet dat het niet medisch is zoals reflux.
Mij is verteld (maar let op mijn dochter is ondertussen al weer bijna 4 dus er bestaat een kans dat alles alweer anders is) dat ze niet meer mogen hebben dan 1 liter (water)+ 30 schepjes per dag. Heb even gegoogled maar kan er niet echt een sluitend antwoord op vinden alleen maar meer verwarring want er wordt regelmatig aangehaald dat de 1 liter regel achterhaald is. Ook wordt er veel over 1 liter gesproken maar nergens staat of het nu om 1 liter incl. de schepjes poeder of 1 liter excl. de schepjes poeder gaat.
Het is zeker dat als je telt cc dan tel je dus cc die nog niet aangemaakt is dus poeder 4 schepjes is 120cc ook al is het eigenlijk 135cc met water bij. Je kan ook tellen schepjes of liters je moet inderdaad niet meer dan litr of 30schepjes geven... Volgens mij probleem bij verl geven ligt niet zo zeer aan gewicht maar aan dat later baby wil steeds meer en meer en dan kan problemen geven omdat meer niet kan. We geven friso comfort voor reflux en gaan dan forte proberen voor de nacht...
we gaan inderdaad soms over de 30 schepjes heen. en dat eigenlijk al drie weken. Nu dus forte gekocht. Ik wist alleen niet dat het ook al zou helpen als je maar 1 schepje erin doet. Is het niet beter om alle schepjes te doen? De eerste fles krijgt hij nog gewoon, daarna wil ik met forte gaan starte. dus hopelijk kan iemand voor die tijd helpen.
mocht forte helemaal niet helpen (zoals het hier dus niet deed) dan kun je nog overleggen of je Fantomalt aan de fles toe mag voegen (is een poeder dat extra calorieën toevoegt aan de voeding) Zo hebben wij "ons" probleem ook opgelost omdat onze kleine last had van ernstige obstipatie en dus Forte ook niet de meest ideale oplossing was.
Wat je het beste kunt doen is even rustig proberen. Forte vult beter/langer. Dus ook 1 schepje kan verschil uitmaken. Als je 1 schepje vervangt, maar dit niet het gewenste effect heeft kun je nog naar 2 schepjes vervangen, tot eventueel alles. Als je in 1x alles vervangt kan je straks niets meer. Het is afhankelijk van jouw kindje. Een keer over de 30 schepjes is niet erg, maar regelmatig kan gevolgen hebben.
In forte zitten meer eiwitten, dus met forte zou ik echt niet boven de liter gaan, omdat dit de nieren kan beschadigen!
Tja die van mij zaten op de +2 lijn en op een gegeven moment moet je kiezen tussen twee kwaden. -of stelselmatig over de liter met het risico dat de nieren het niet goed aan kunnen - of fantomalt toevoegen zodat ze onder een liter blijven maar met het risico dat ze extra in het gewicht toenemen. Trouwens hier bij beide kinderen geen afbuiging (of eigenlijk opbuiging) waargenomen tijdens het fantomalt gebruik. En bij beiden was het gebruik van Fantomalt niet meer nodig toen ze eenmaal vast voedsel tot zich mochten en konden nemen (zoon met 5 maanden, dochter met 6 maanden)
Je moet idd wel kiezen tussen 2 kwaden ja. Hopen dat forte helpt. Persoonlijk zou ik dan, mocht TS het gaan gebruiken, overleggen met het cb en/of de ka, zeker omdat er zoveel extra stoffen in zitten.
We hebben nu de flessen half standaard half forte. Het helpt in tot nu in zovere dat er drie uur tussen zit, soms vier. Ik twijfel of ik volledig over zal stappen op forte... Wat vinden jullie? Alleen zijn er erg veel krampjes.... Dus ik hoop dat het verandering van voeding is en met twee dagen ofzo over is. Hij moppert nu erg veel tussen de flessen in en spuugt ineens. Ik kijk het nog een paar dagen zo aan.