Hallo dames! Allereerst moet ik zeggen dat ik gewoon heel ongeduldig ben en ook nog eens redelijk snel ongerust, maar goed.... Omdat ik het topic zwanger worden niet zo snel met mensen in mijn naaste omgeving bespreek wilde ik toch vragen of jullie mij wat wijzer kunnen maken en anders dan vind ik het ook gewoon fijn dat ik even mijn ei kwijt kan (leuk in deze context ). Ik heb een zoontje van bijna twee jaar oud waar ik dolgelukkig mee ben. Onlangs hebben mijn man en ik besloten dat het wel heel erg leuk zou zijn als er een broertje of zusje zou komen, dus ik ben gestopt met de pil. De eerste keer (bij mijn zoontje) had ik cycli tussen de 28 en 32 dagen (behalve de eerste cyclus na het stoppen, toen was het 24 dagen). Ik was de tweede maand echt proberen meteen zwanger, dat werd een vroege miskraam, daarna weer na twee maanden zwanger en dat had gelukkig een geweldig resultaat. Dit keer had ik direct na het stoppen met de pil een cyclus van 24 dagen, toen van 27 dagen. Eerste twee rondes dus niet gelukt. Dus nu, midden in de derde ronde, word ik een uurtje geleden opeens ongesteld (denk ik). Dat zou betekenen dat ik nu een cyclus van slechts 19 dagen zou hebben. Heb ik nog nooit eerder gehad. Ik maak me toch wel een beetje ongerust, zou ik wel een eisprong hebben enz enz. Met zo'n korte cyclus lijkt me zwanger worden toch wel lastig. Ik ga komende maand maar een keertje tempen denk ik. Heel stiekem hoop ik nog op een innestelingsbloeding of een late ovulatiebloeding ofzo, maar ergens heb ik het idee dat het toch een beetje te veel bloed daarvoor is. Het is ook echt gewoon helderrood bloed, het ziet eruit alsof ik in mijn vinger heb gesneden, ook niet slijmerig ofzo. Wat denken jullie? Is het niet gek, opeens zo'n korte cyclus? Is een innestelingsbloeding alleen maar een veegje bruin bloed, of kan dat ook wel wat meer zijn? Of zou het ook een soort hele vroege miskraam kunnen zijn? Het gekke is dat ik sinds anderhalve week (dus sinds dag 7 van mijn cyclus) ook een soort zere plek in maar één borst aan de onderkant had. Ik dacht dat het een soort lichte kneuzing was, omdat mijn zoontje me tijdens het verschonen nog wel eens op die plek wil trappen. Maar die pijn is vandaag ook opeens bijna weg. Misschien dat het toch ook wel hormonaal was, ondanks dat het maar in één borst was. Het is zo toevallig dat het net vandaag bijna verdwenen is. Nou ja, lang verhaal, maar fijn dat ik even mijn ei kwijt kon! Wat duurt wachten toch lang! Ik vind het moeilijk om er niet mee bezig te zijn, mijn geduld te bewaren en niet ongerust te worden!
Hoi hoi, Ik heb precies hetzelfde gehad deze ronde. Ik hou wel m'n temp bij en daaruit maak ik nu op (na vier dagen helderrood bloed) dat het toch m'n menstruatie is. Ik hoop natuurlijk voor jou dat het n heftige innestelingsbloeding is en dat je toch zwanger bent. Het kan namelijk wel! Bij mij niet helaas, maar wacht gewoon nog n paar dagen en als je blijft twijfelen gewoon testen. Gebruik je ovulatie testen? Dan weet je namelijk bijna zeker wanneer je eisprong is geweest en kun je vanaf daar gaan rekenen. Sterkte in de tussentijd!
Zie mijn onderschrift... Mijn cyclus was ook niet regelmatig , doordat ik temperatuurde wist ik wel dat ik tijdens korte cycli geen eisprong had Maar maand erop dan weer wel dus ik raad je aan om te tempen of ovulatie testen te gebruiken
@kimgrimbergen Jammer zeg! Dat is dan toch een tegenvaller, om opeens zo vroeg ongesteld te worden. @mammavanmenno Ik ga zeker dan tempen komende maand, ik hoop niet dat het uitblijven van een ovulatie bij mij ook het geval is. Maar het blijft voor alsnog een mysterie, ik denk dat het toch mijn menstruatie niet is. Ik heb uiteindelijk maar een kwartier of half uurtje gebloed. Het voelde wel als veel, maar het was een half maandverbandje vol ofzo. Echt alleen maar bloed, zonder slijm oid. En daarna stopte het weer. Vanmorgen ook niets meer. Zou het dan toch een innesteling geweest kunnen zijn? Ik dacht echt dat het dan meer om een druppeltje of veegje bloed zou gaan. Vond dit best een heftig, omdat het in één keer vrij veel was, maar wel heel kort. Ik heb echt nog nooit eerder zo'n soort bloeding gehad.
Hallo dames, Ik heb toevallig vandaag precies het zelfde.. Normaal heb ik een cyclus van rond de 28 dagen, afgelopen maand iets langer. Nu ik een uurtje terug naar de wc ging bloede ik opeens. Het is nu de 23ste dag van mijn cyclus. Het zou natuurlijk kunnen dat ik gewoon ongesteld ben geworden, maar heb dit nog nooit zo vroeg gehad!? En daar komt ook bij dat ik normaal gesproken 3 dagen van te voren al licht roze/bruine afscheiding heb. Nu ineens uit het niets? Argg.... Zo vervelend dat je niet even door een luikje naar binnen kunt kijken wat zich er afspeelt!
@ Kevertje83: Ik hoop voor je dat het gewoon een innestelingbloeding is. Op zich is het wel een goed teken als het nu al weer zo goed als over is toch!?
@MBNN Frustrerend he! Dat je niet even naar binnen kan gluren. Heeft het bij jou nog doorgezet? Bij mij is het niet meer teruggekomen. Dus ik voelde op dag 20 even kramp in mijn onderbuik, toen heeft iets van een half uurtje gebloed en daarna niets meer. Echt raar. Ik hoop nu eerlijk gezegd helemaal dat het een innesteling was, want dan heb ik er tenminste een verklaring voor. Ik vind onverklaarbare bloedingen altijd een beetje eng ergens. Het was in ieder geval geen menstruatie. Jammer genoeg voel ik verder nog helemaal niets aan eventuele zwangerschapssymptomen, maar daar is het misschien dan ook nog wat vroeg voor.
@ Kevertje: Nee bij mij was het eigenlijk ook na een uurtje weer zo goed als over.. heel raar! Heb dit nog nooit gehad Nadat ik ontdekte dat ik bloedde had ik ook nog last van mijn liezen. En dat lijkt alleen maar erger te worden, vooral 's avonds. Dus ik hoop eigenlijk ook op een innesteling, maar wil niet te veel hoop hebben anders is het uiteindelijk weer zo'n teleurstelling..
@ Kevertje: mijn beste vriendinnetje voelde helemaal niets van haar zwangerschap. Ze ging testen, maar eigenlijk wist ze wel dat het niets was en toen was ze toch hartstikke zwanger! Dus het hoeft niets te betekenen als je geen symptomen hebt.
@MBNN Spannend zeg! en we moeten nog wel even wachten voordat we kunnen testen..... Geduld is niet mijn sterkste kant.
Tja uitgaande van een cyclus van 28 dagen (maar soms is ie bij mij korter) dan a.s. donderdag. Zo lang kan ik vast niet wachten! Ik zit steeds te zoeken naar kwaaltjes die kunnen wijzen op zwangerschap, maar ik kan nog niets ontdekken. Tenzij een chagrijnig humeur daar ook bij hoort, maar dat is vast vanwege de onzekerheid...
Oeh dat duurt inderdaad nog even.. helaas is het bij mij vandaag toch echt doorgebroken.. Bummer! Volgende ronde hopelijk meer mazzel.. laat je het wel even weten hoe het bij jou afloopt!? Ben nieuwsgierig..
Nou ik kon vanmorgen niet meer wachten en heb een test gewaagd, terwijl ik eigenlijk pas woensdag of donderdag mocht testen. Maar.... een hele dikke streep! Dus toch zwanger Dan was mijn bloeding van vorige week vast een innestelingsbloeding!
Ohhh super leuk!!!! Gefeliciteerd! Fijn dat de test dan ook meteen duidelijk was. Geen onzekerheid meer.. Geniet ervan!