zwaar met ontpillen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Belle84, 27 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle84

Belle84 Lid

9 jul 2007
    92
    0
    0
    Hoi Dames,

Ik moet even mijn ei kwijt. Het ontpillen valt me zo zwaar dit keer! Ik heb ongeveer een jaar de pil geslikt na mijn vorige zwangerschap en ben nu aan het ontpillen. Ik loop nu al een week met maandverband, omdat ik steeds denk dat ik ongesteld ga worden. Dit gaat gepaard met heftige buikpijn. Ik verlies alleen dikke bruine afscheiding als ik voor de 'grote boodschap' moet. Dit wordt wel steeds meer en steeds donkerder bruin, vanochtend bijna zwart??? Ook slaap ik ineens heel slecht.

Ik snap het niet, vorige keer had ik 5 of 6 jaar de pil gebruikt en was er geen centje pijn bij het ontpillen.

Heeft er iemand tips om de komende dagen iets comfortabeler te maken?

Groetjes van Belle

2. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Tja, paracetamol?
    ik heb al een week voor ik mijn duivels moet krijgen, echt mega rugpijn! Ik ben hard en neem niks.
    het enige wat mijn pijn verzacht is denken "het is voor het goede doel!"

3. Lauri

Lauri Actief lid

20 jul 2009
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    hhmm, ik weet hoe je je voelt. Bij mij was het gelukkig een stuk minder heftig. Ik had al 2 weken buikpijn voordat ik echt ongesteld werd. Toen de eerste 2 dagen veel buikpijn en heftige bloeding. Liep inderdaad ook dag in en dag uit met maandverband, omdat ik bang was dat ik de menstruatie niet zou voelen aankomen. Een paracetamolletje doet wonderen en kan echt geen kwaad. Ik heb bijna 16 jaar de pil geslikt en je lichaam kan heel vreemd reageren als je eenmaal stopt. Bij de ene is dat nu eenmaal heftiger als de andere. Het kan tot 6 maanden duren voordat alles weer een beetje normaal gaat worden. Maar bij anderen is het na een maand alles weer normaal. Als je menstruatie nou niet doorzet, zal als ik jou was toch even lang de huisarts gaan!

Succes, Lauri

4. Belle84

Belle84 Lid

9 jul 2007
    92
    0
    0
    Een paracetamolletje kan inderdaad geen kwaad. Ik hoop dat het van het weekend komen gaat, want ik heb dan precies twee weken geleden een positieve ovulatietest gehad. Toen hebben we een poging gedaan.... maar oh wat deed dat pijn zeg! Net of mijn baarmoedermond heel laag zat. Nu de afscheiding steeds donkerder wordt hoop ik dat het van het weekend echt gaat beginnen en dat ik daarna nergens last meer van heb.

5. layla26

layla26 Bekend lid

24 aug 2009
    646
    0
    0
    Zorghulp in een verpleeghuis ( CVA )
    Drenthe
    ik heb ook last van ontpillen.
    maar dan al 4 weken overtijd, en begin het nu ook al echt wel zat te worden hoor.
    helemaal geen rare kleur afscheiding, maar wel veel en het ruikt ook anders dan anders.
    ik loop al bij de huisarts, dus ik weet over een paar dagen mischien meer wat er kan zijn.
    als ik maandag nog niet ongi ben, en wel buikpijn heb moet ik maar weer heen.
    pff en dat terwijl ik ook moet werken....uh moet ik de dag ervoor al afzeggen dan? of zal ik wachten tot donderdag, dan ben ik toch vrij. of moet ik er juist snel bij zijn, wat als het wel een cyste is?
    helaas dat je altijd zo met zoveel onzekerheid en vragen moet zitten.

groetjes xx layla

6. Belle84

Belle84 Lid

9 jul 2007
    92
    0
    0
    Hoi Layla,

Vier weken is wel lang met buikpijn inderdaad. Ik heb nu buikpijn vanaf 8 dagen na mijn laatste onttrekkingsbloeding. Ook alweer 4 weken dus, maar ik ben niet overtijd. Sinds gisteren heb ik nu ook last van een hele droge gezichtshuid. Lekker charmant :(.

Als je het niet vertrouwd moet je gewoon zo snel mogelijk naar de huisarts gaan hoor!

7. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    hier ook veel last van het ontpillen.. helaas :S

Volgende week al 5 maanden geen ongesteldheid gekregen, na het stoppen met de pil alleen de laatste onttrekkingsbloeding gehad...

Heb sinds die tijd altijd hoofdpijn/duizeligheid en slaap slechter. Volgens mijn vriend (jaja die heeft er meer last van dan ikzelf denk ik ;)) heb ik ook veel stemmingswisselingen en emotionele buien...

Niet fijn, maar zoals hierboven al wordt gezegd: het is voor een goed doel!

8. LuckyBlue

LuckyBlue Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.442
    0
    0
    Ik kan mij er ook gedeeltelijk bij aansluiten.
    Tijdens mijn eerste menstruatie na het stoppen met de pil voelde het erg zwaar van beneden. Ook had ik de ene dag last van stralende pijn in mijn linkerbeen en de volgende dag in mijn rechterbeen. Kon er niet van slapen en heb het nooit eerder gehad.
    Hopen dat we snel allemaal wat minder last krijgen.

9. Belle84

Belle84 Lid

9 jul 2007
    92
    0
    0
    Oh mijn god,

ik zit nu te kijken naar een positieve zwangerschapstest! De teststreep is nog niet zo donker als de controlelijn, maar hij is heel duidelijk! Ik deed eigenlijk een test met het idee van: hoef ik er niet meer over te dubben of het misschien wel raak is en kan ik weer lekker slapen. Maar ik had deze uitslag niet verwacht. Mijn man is niet eens thuis nu! Eigenlijk verwacht ik nog steeds dat ik ongesteld word. Ik heb namelijk al een vroege miskraam gehad voordat ik zwanger werd van mijn zoontje. Toen liep ik ook met zoveel buikpijn. En volgens mij is mijn lichaam nog niet klaar met ontpillen.

En nu eeeeeh weet ik eigenlijk niet wat ik moet doen. Moet ik al blij zijn? Moet ik het nog maar een weekje aankijken en nog eens testen? pffffffff ik geloof het gewoon niet.

Sorry voor mijn geraas, maar ik heb even geen andere uitlaatklep op het moment. Uiteraard wil het voor de rest nog tegen niemand zeggen!

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Een heel voorzichtige proficiat! Ja, je hoopt dat zo'n test uitsluitsel geeft, maar als je je dan niet aan een positieve verwacht... Ik zou sowieso nog even afwachten en binnen een paar dagen of een week nog eens testen.

Ik zit nu ook in m'n eerste cyclus na het stoppen met de pil. Ik heb ondertussen al 2 weken regelmatig ongipijnen, maar gisteren was het wel heftig! Kon niet meer rechtlopen van de pijn. Naar een paar uurtjes op de zetel was het grotendeels over. Zou dit mijn eisprong gewest kunnen zijn? Als het zo is, is dat precies 2 weken na mijn laatste onttrekkingsbloed geweest. Binnen 2 weken zullen we het weten als mijn regels erdoor komen of niet... Zwanger kan bij mij alleszins nog niet ;)

11. Sammy79

Sammy79 Niet meer actief

Hallo meiden,

Zo hier mag ik even klagen:D Ik ben 30 juli gestopt met de pil. Na mijn menstruatie de periode dat ik normaal weer de pil zou gaan slikken kreeg ik vreselijke migraine. Het leek wel of m,n hoofd uit elkaar barste. Nu is 1 september mijn NOD. Uitgaande van een cyclus van 28 dagen. Maar daar kan ik eigenlijk nog niet van zeggen. Het is pas de eerste ronde.

Ik voel me nu vanaf gister middag erg beroerd. Vooral veel last van mijn rug. En misselijk. Nu heb ik altijd veel last van mijn rug als mijn menstruatie eraan zit te komen. Maar nu een tikje erger. Misschien ook last van het ontpillen. Dus ik denk dat ik één deze dagen mijn menstruatie krijg. En dan gaan we gewoon aan de volgende ronde beginnen:)

Groetjes Sammy

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dit was dus mijn grootste vrees, maar ik moet zeggen dat het bij mij (nog) niet erger is dan toen ik de pil nog slikte. En nochtans is de migraine bij mij ook hormonaal...

13. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    Hoi Belle
    Ik wil je ook feliciteren, hoop dat het goed gaat.
    Ik ben ook aan het ontpillen!!
    ben 2 weken geleden gestopt en ben sindsdien bijna dagelijks misselijk. Vooral 's avonds. Daarnaast last van hoofdpijn. Hoop dat het snel overgaat, niets aan zo!! Ontpillen valt mij zwaarder dan verwacht
    groeten Suzanne

14. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    ik ben ook al 3 maanden af en toe misselijk, heb met vlagen hoofdpijn, pukkeltjes hier en daar/ pijnlijke (.)(.) en toch steeds ongi worden dus dit is echt van het ontpillen!!

wel irritant hoor..

Deel Deze Pagina