help? lijkbleke voeten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sitara, 26 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    HAI

deze morgen schrok ik me kapot
    toen ik Seth uit zijn bed haalde en zijn pamper ververste viel me op dat zijn voeten en tenen lijk en lijkbleek waren, echt gewoon wit!!!

Seth slaapt soms met zijn voeten in de lucht, maar me lijkt dat het daar niet aan kan liggen,anders hadie het elke nacht

iemand enig idee?

THanx

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Geen idee, heeft hij geen koude voetjes als hij uit bed komt? Want als de voetjes wat koud zijn kunnen ze ook witter worden.

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Als ze koud aanvoelen dan zou dat t zijn. Misschien dan sokjes aan in bed? Of een slaapzak?
    Zijn ze inmiddels weer bijgekleurd?

4. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Hoe oud is je kindje?
    Bij jonge kindjes is de doorbloeding naar alle uiteinden nog niet optimaal.

Als je kindje het verder niet koud heeft/had (check nekje/ ruggetje) zou ik me geen zorgen maken. kZou zelf niet de kleine nu ineens dik aankleden in bed, want te warm is natuurlijk helemaal niet ok.
    Als je kindje gewoon een gezonde gelaatskleur heeft, en roodgekleurde lipjes zou ik me geen zorgen maken hoor.

5. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoontje had vorig jaar ook altijd koude en witte voetjes bij het wakker worden. Ik deed hem winters sokjes aan op bed en hem in een slaapzak. Dit hielp wel maar niet echt goed... zodra ik hem van bed haalde 's ochtend masseerde ik zijn voetjes even voor de doorbloeding, dit doe ik nu nog wel als de voetjes weer koud zijn.

6. Mijn dochter had altijd paarse voetjes van de kou.
    eigenlijk nooit wit...

het lijkt mij iets met de doorbloeding, ik zou even met de huisarts bellen.

En ik ben helemaal geen panische mama, maar beter een keer te veel informeren als te weinig!!

7. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Dit had mijn dochter ook, had het toen ter sprake gebracht bij 't consultatiebureau. Aan de handjes en voetjes, ik schrok me wezeloos toen ik 't de eerste keer zag.
    Maar het had iets te maken met de doorbloeding en meer baby's hadden dit. Zou ze wel overheen groeien. En dat klopte ook inderdaad.
    Heeft dus niet te maken met kou oid.
    Het had een ingewikkelde naam, die ben ik uiteraard vergeten. Ze had er in ieder geval geen last van dus geen reden om me zorgen te maken.

8. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    oef gelukkig!
    nee,aan de koude kon het niet liggen
    hij slaapt met een pyjamatje waar zijn voetjes in zitten en heeft steeds gewoon lekker warm, ook de rest van zijn lichaam is mooi roze
    enkel de voeten en de tenen

tzal dan idd de doorbloeding zijn en die tip van dat masseren is wel een goede, zal ik zeker doen

alvast bedankt!
    ben weer een beetje gerustgesteld ;)
    maar zal het wel verder in de gaten houden

xxx

Deel Deze Pagina