heeft er iemand DE tip? niets helpt goed genoeg en mn enkels doen zo zeer van het vocht bloeddruk was goed gisteren dus het ligt echt aan het weer plus zwanger zijn...
Ik heb ook zo een last van dikke enkels en ik krijg nu ook erg hoofdpijn van dit benauwdheid, ik hoop echt dat dit weer snel ophoudt en dat we de laatste weken maar goed vol kunnen houden. Ik ben het nu langzaam zat aan het worden. Ik wil wat gaan doen met mijn mannetje maar alles kost zo veel energie met dit warmte en ik kan nergens bij lekker voelen. Zelfs de boodschappen vanochtend waren te veel en moest ik buiten de winkel wachten op mijn mannetje want ik voelde me zo licht in mijn benen pfff Ik wil ook graag een oplossing weten haha
heb je een bed dat omhoog kan? ik doe namelijk mijn hoofdsteun omhoog en ga dan andersom op bed liggen. de beentje hoog de lucht in en minstens een half uur blijven liggen!
Ik heb er gelukkig niet zoveel last van. Alleen van de week een keertje, toen ik laarzen aan had en de vouwen ervan 3 uur na het uittrekken nog in mijn been gekerft stonden Sowieso je voeten regelmatig omhoog gooien en voldoende blijven drinken. En ik vond het ook lekker om met mijn voeten in een bak koud water te zitten.
Ik heb het al vanaf week 20. Dikke onderbenen. Dikke enkels en voeten. Benen hoog is het enige wat even werkt
Ik heb het ook. Kan alleen slippers aan. Heel charmant. Hier wat tips waar je misschien wat aan hebt. ga niet onnodig tillen en bukken draag gemakkelijke schoenen, geen hoge hakken geef je onderrug steun bij het zitten blijf zoveel mogelijk op twee benen staan loop met normale passen en let op een goede afwikkeling van je voet pak vaker de fiets, liefst met een laag frame blijf niet te lang in dezelfde houding staan of zitten versterk je rugspieren met speciale oefeninngen
Oh, wat ben ik een muts. Dit zijn tips voor een pijnlijke rug Wat je kan doen met dikke enkels is niet zoveel. Op tijd rust nemen, dat is het enige. Merendeel van de zwangere vrouwen heeft het nu.
Hier ook olifantenpootjes helaas. Veel drinken, en je benen hoog houden. En wel blijven bewegen. Als je zit af en toe rondjes draaien met je voet/enkel. En je voeteneind omhoog doen, door bijv. kussens onder je matras te leggen.
steunkousen, al zit je nu al wat laat in je zwangerschap om ze nog aan te schaffen, maar voor de meiden die hier rond de 20 wkn zitten zeker een must! (lekker sexy ook!)
Hema heeft ook steunkousen. Maar ja dan moeten je enkels wel in de ochtend nog dun zijn . Hier liggen ze dus ongebruikt in de kast. Lang leve de slippers..
Ik heb bij de thuiszorg winkel ook steunkousen gekocht.... zwarte. Je moet ze bij het opstaan wel meteen aantrekken, niet als je benen al dik zijn
Ik heb aangemeten steunkousen, omdat ik al spataderen had. Maar helpen erg goed tegen het vocht. Ik hou nog wel wat vast, maar kan nu al mijn schoenen nog aan. Dat is normaal al niet met dit weer.