Help! lomp en rouwdouwend kind

Discussie in 'De lounge' gestart door Warboel, 11 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dotje1986

dotje1986 Fanatiek lid

25 apr 2007
    1.759
    194
    63
    Ik heb er ook 2. Oudste staat altijd vol met blauwe plekken voornamelijk op haar benen.

De jongste is snel afgeleidt. Dan loopt ze door de kamer en ziet wat. Struikelt dan over haar eigen voeten. Gisteren ook weer. Struikelt over haar eigen voeten. Valt met haar hoofd tegen de tafel. Nu een blauwe neus en lip.

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    en haar schoenen zijn niet te klein of te groot? dan willen ze ook nog wel eens vaak struikelen..

3. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Nummer drie spant hier de kroon... Drie keer een armbreuk, altijd onder de blauwe plekken, gat in het hoofd. En nu ik het aan het typen ben gaat ze weer op haar gezicht. Ik krijg er regelmatig een hartverzakking van.

4. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Die van mij struikelt dan weer niet vaak, maar valt vaak tijdens het rennen. Ook leuk als je je hart in je strot wilt vinden, want dat komt vaak nog hard aan ook.

Gisteren draait hij zich om en PATS, rent zo tegen de glijbaan op.
    Goedzo schatje ;).

5. pinkpanter

pinkpanter Actief lid

14 feb 2014
    215
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ehmm.....ik ben geen klein kind meer maar zelfs ik zit continue onder de blauwe plekken hahaha. Blijkbaar ben ik het lompe nog niet afgeleerd. Op dit moment heb ik op mn rechterbeen 5 blauwe plekken en op mn linker maar 2. Oh en gisteren toen ik mn teennagels ging lakken zat er bij 1 teen ook blauw onder mn nagel.

6. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik herken dit (gelukkig) niet. Mijn dochter valt niet snel. Is altijd heel voorzichtig. Ze is ruim 20 maanden en heeft nog maar 1x een tand door de lip gehad, en dat is tot nu toe alles.

7. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.068
    2.559
    113
    Limburg
    Heel herkenbaar, sinds meneer zich kan voortbewegen zijn zijn benen niet meer egaal van kleur geweest. Altijd.wel ergens blauw en de ene schaafwond is nog niet weg en de volgende is er alweer. Hij kreeg met 10 maanden zijn 1e 2 tanden en die had hij in een week tijd meteen 2 keer door de lip heen.

8. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Oh zo herkenbaar !!
    S.dochter is zo vreselijk lomp. Gaat gerust naast de bank zitten ipv erop ;) loopt nog tegen de tafel aan ( en niet 1 x maar 100 x). Glijdt uit , valt tijdens het rennen och och.... Meestal ook echt de stomste dingen...

Heeft altijd blauwe plekken en schaven soms zie ik mensen inderdaad echt kijken. Speelt ook nog mee dat ze het huidje van papa heeft qua blauw heid. Als ik 1 keer met me duim in hun boven arm druk zijn ze blauw... Niet echt handig dus haha

9. Mv6

Mv6 Actief lid

9 jun 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL

Zeg wat doe jij met mijn kind haha

Onder de littekens en plekken

10. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ze is hier nog nooit blauwe-plek-vrij geweest, hoewel het wel steeds minder wordt met vallen/struikelen :)

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    hier ook zo'n lompe harry (maar dan een meisjes versie ;))

Ze kon net staan en gaf de tafel een kopstoot, resultaat was dat velletje tussen je lip en je tandvlees gescheurd.

Altijd blauwe plekken en schaafwonden.

Haar 2de verjaardag gevierd met een prachtige schaafwond op haar kin.

trampoline springen met haar broer eindigde in een tripje huisarts en een wekadvies.

De laatste schaafwond was een beauty, over de wreef van haar voet, beginnend bij de voet en eindigend net boven de enkel. Tja ze viel over de voetbal van de buurjongen ;). Heeft ruim 3 weken geduurd voordat het dicht was (korstje zat precies daar waar allen schoenen, incl. sandalen en crocs en dus beschadigde het steeds weer). We dachten toen dat teenslippers de oplossing waren maar daar ging mw constant mee op haar muiltje.

Ben al zo getraind dat ik bij stevige kop botsingen zelf maar het wekadvies instel.:cool:

12. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ons mannetje van 1,5 net zo hoor gister tegen een deur aangelopen hahaomdat hij dacht dat de deur sneller was, schaafwondje op zn neus, vanmorgen heerlijk gaan wandelen hij stapt enthousiast wat rond valt tandje door zn lip..

Dochter van 4 viel van de week in volle enthousiasme tegen mijn elleboog aan scheurtje net boven dr oog en een blauw oog erbij.. Pffft ja mama ik wou achter jou springen :s

13. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Hier ook een jongedame die altijd wel een blauwe plek, schaafwond of bult heeft. Af en toe vraag ik me wel af wat andere er van denken. Gelukkig herken ik het van mezelf. Ik was (ben) precies hetzelfde. We vragen ons af wanneer ze met de eerste breuk komt te zitten maar tot nu toe hebben we dat nog niet mee gemaakt (gelukkig) afwachten of ze die eerder dan d'r moeder gaat krijgen ;)

14. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier 2. Van de week met mooi weer zwembadje in de tuin... meneer rent zeiknat naar binnen, glijdt uit in de keuken. Resultaat enorme bult op z'n hoofd en geschaafde knie. En neemt later op de middag een aanloop om in het zwembad te springen, landt op z'n knieen. Resultaat de al geschaafde knie nu helemaal kapot en bloed stroomt eruit in hoog tempo. Hij ziet er nu uit alsof 'ie in elkaar geslagen is :) Probeer dat maar uit te leggen he zo'n grote blauwe bult op z'n hoofd en 2 blauwe en 1 kapotte knie ;)

En nr. 2 kruipt (al kan hij prima lopen) zo nu en dan ook gewoon op blote knieen door de tuin als hij zich letterlijk uit het zwembad laat vallen dus heeft 2 geschaafde knieen, blauwe schenen etc. etc. Ach ja gaat wel weer over voor ze 18 zijn (hoop ik..;))

Denk dat mensen eerder raar opkijken van bulten en blauwe plekken op minder voor de hand liggende plaatsen zoals de romp.

15. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Hier ook zo 1 hoor. Zijn benen zitten zo vol blauwe plekken dat ik niet met hem in korte broek de straat op durf :D
    Hier in huis is het zo erg dat als je hem ziet lopen, je al aan ziet komen dat hij voor de zoveelste keer op een stuk speelgoed staat en op zijn muil beland. ;) Het lijkt soms alsof ie het erom doet.

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Mijn jongste.
    Motorisch was hij zo snel, dat hij ook allerlei dingen deed, die niet echt bij zijn leeftijd pasten. Hij leert ook niet van zijn fouten, ziet geen gevaar ergens van in en is erg impulsief en ondernemend.
    Hij heeft een litteken net onder zijn wenkbrauw, als baby ging hij in bad staan, gleed uit en kwam precies op het enige speeltje in bad terecht met zijn ooglid, hij heeft een litteken/bult op zijn tong, want die is als dreumes door midden gescheurd, toen hij met zijn hoofd tegen het raam aan knalde met zijn wheelybug ofzo.
    Hij heeft 3 weken niet kunnen lopen, nadat hij op zo'n springkussen verkeerd terecht was gekomen, moesten we ook naar het ziekenhuis voor foto's, maar gelukkig niets gebroken.
    Laatst was hij met zijn neefjes aan het spelen en is met zijn hoofd keihard tegen een hangende bak/pot aan gelopen en kon daarna door naar de HAP om gehecht te worden.
    Van school of speelafspraakjes krijg ik hem ook regelmatig terug met een opgezwollen bloedlip, blauw oog, kapotte knietjes etc. Op de psz en het kinderdagverblijf net zo, had hij bijv. zijn vinger weer in een gaatje gedaan en die was dan vast komen te zitten, konden ze met zeepsop die vinger los maken.
    Oh, en nog zoiets, waarom zou je remmen op een fiets als je ook stil komt te staan door jezelf de struiken in de rijden?
    Dit weekend ging hij 's ochtends toen ik nog ik bed lag, blijkbaar zelf een appel schillen, alleen heeft hij in zijn duim gesneden.
    Ach, in een notendop, er is hier altijd wel wat met hem.

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    joh remmen met je fiets doe je toch gewoon met de punten van je schoenen :D totdat je sandalen aan hebt, geeft wel wat schade maar het remmen met je schoenen was in 1 keer afgelopen :cool:

18. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Hier de jongste ook continu blauwe plekken en schaafwonden enzo.. Hij is lomp, ziet geen angst en is hypermobiel waardoor zijn rechter voet wat schever staat en hij overheen struikelt..
    Hij is nog best klein (83 cm net 2 jaar) maar wil het liefst al fietsen op een crossfiets, rijden op een cross motor enz.. Vandaag klom hij in een speeltuin een hele hoge toren in en gleed zo van de glijbaan, en die was denk ik een meter of 5 hoog :S En maar lachen.. Hij klimt ook op de het dressoir enzo als ik niet oppas

Deel Deze Pagina