Hallo allemaal, De kids waren aan het 'bedelen', ze wilde zo graag die loom-armbandjes. Ik googlen, van wat is dat in vredesnaam dan, wat is loom. Ja dat het speelgoed zou zijn, ok, maar verder kwam ik niet. Tja, en toen schrok ik toch wel even. Welkom in de grote wereld van de nieuwste rage loom. Ik zag al direct door de bomen het bos niet meer. Maar dat scheelt, daar was ik ook niet op zoek naar. Ik zocht loom. En nu heb ik jullie hulp even nodig. Om mij even wat wijzer te maken dan dat ik al ben. Je heb zoveel soorten, starterskits, loom, rainbowloom, merken, kleuren, zakjes met elastiekjes, boekjes, modelletjes. Zijn alle merken ok? Ik kan me nog herinneren van die strijkkralen (ook al zo'n rage), dat ik moeite had met sommige kralen (lees de goedkope variant) te strijken. Sommige moest je enorm verhitten voordat die krengen eindelijk een keer vast bleven plakken. En dan nog lukte het niet altijd, en vlogen die dingen weer om je oren. Of waren zo plat als een dubbeltje. Niet altijd even succesvol dus. (goedkoop, duurkoop) En om die ellende te voorkomen (doomscenario), ik zie al die elastiekjes al wegschieten alle kanten op, behalve de goeie, heb ik een paar vraagjes aan jullie. Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen, mij adviseren. Wat moet ik aanschaffen om mee te beginnen? Welk merk is het beste? Of zit er geen verschil tussen. Knallen de elastiekjes van de goedkopere variant niet uit elkaar, breken ze niet door? Heb je persé een boek met voorbeelden nodig? Is het makkelijk te doen? Of vergooi je eerst een boel elastiekjes voordat je een goed resultaat krijgt? (ja ja, weet het, oefening baart kunst, maar deze moeder kan heel veel oefenen, maar van kunst heb ik geen verstand helaas, en is absoluut geen garantie voor de toekomst dat geoefen van mij) Hoop dat jullie mij bij kunnen praten in het belang van de nu nog goede band met mijn kinderen. Ik denk als ik zonder iets thuis kom, dat ze me direct weer weg sturen, en spontaan een andere moeder gaan zoeken die wel verstand heeft van loom (geintje, ze zijn veels te gek op hun mama, hoop ik). Dank jullie wel allemaal alvast voor jullie informerende reacties.
De kinderen kunnen 2 of 3 soorten armbandjes maken. Heb gewoon van die elastiekjes van de Action en 1 setje van Bart Smit. Ook bij de Action heb je elastiekjes van verschillende kwaliteit, die heel goedkope zijn ook dus en niet mooi recht afgewerkt, maar dat kan mijn kinderen weinig schelen. Ze breken niet, zijn alleen wat dunner en de kleur wat flets. De iets duurdere van de Action zijn wel beter, van Bart Smit zijn ze ook oké. Op YouTube staan veel filmpjes, ik vind dat vaak duidelijker dan die plaatjes uit zo'n boekje of zo'n papiertje wat erbij zit.
Ik zou zeggen, gebruik de zoekfunctie eens: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/506967-rainbow-loom.html