(Thuisblijf)mama's van jongetjes van bijna 2; wat doen jullie zoal met jullie kind?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door D83, 27 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    #1 D83, 27 jan 2015
    Laatst bewerkt: 27 jan 2015
    Zl wilt graag naar buiten, lekker lopen, rennen, spelen met bladeren, takken, you name it
    Gaan regelmatig naar n (indoor)speeltuin, bos, strand..
    Meerdere malen per week in de wagen of zn driewieler naar de winkel(s) en op bezoek bij opa en oma's waar die zich kan uitleven
    Binnen loopt ie ook graag rond met z'n auto en bal en kan zich redelijk goed zelf vermaken met speelgoed, de katten etc
    Hij is gek op muziek en tv dus die staat veel aan hier en danst en zingt ie op zijn manier lekker mee
    Hij is ook helemaal gek met zn broertje van bijna 10 mnd en daar speelt ie ook leuk mee, echt leuke interactie tussen hen en hij helpt me met bijv z'n flesjes en pampers ed
    Tekenen en lezen doen we ook wel maar is maar even leuk en weet nie goed hoe ik langer z'n aandacht kan vasthouden
    Heb Nijntje verstoppertje, een Speelmat, ook een met muziek, waar hij middels aanraken geluiden hoort en herkent, een speeltent, kortom genoeg in huis om zich mee te vermaken maar mis een gen of iets om dingen met hem te ondernemen zoals straks met twee jaar op de psz
    Merk dat ie toe is aan nieuwe uitdagingen maar weet niet goed wat te doen en hoe t te organiseren
    Wat doen jullie met jullie zoontjes rond deze leeftijd dus bijna 2
    Tips voor hoe actiever bezig te zijn met lezen, taal(zonder tv) en knutselen?

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Misschien een of andere past bij jullie:
    - kinetic zand, bubber, klei
    - doos met diverse kralen. Rijgen op touw/stok of in zand verstoppen
    - collecta dieren/dinosaurussen: rolspelen, met lego en met zand. Met klei kleren voor hun maken. Even in bad (poppenbadje) en afdrogen
    etc
    - kijk/zoek boeken (ben zelf dol op Therry Laval, anne suess, berner) en gewoon prentenboeken: goed voor taal en passieve
    - aquadoodle
    - haba spelen. Bijv vorm en kleur
    - ballance spelletjes, mozaik, lotto, memory, duopuzzel, legpuzzel, domino. Je kan ook simpel zelf doen: print wat voorwerpen uit en knip door twee en laat dat bij elkaar zoeken.
    - kumon boeken zijn iets wat al kant klaar is. Labyrinten bijv bij 2 jaar kan
    - papier knippen met schaar: teken lijntjes en vormen op kranten dunne papier.
    - watten plakken met lijm en dan verven
    - met spons verven
    - tent bouwen
    - samen koken
    - buiten zijn er ook soort hindernissen speeltuinen voor kinderen: monkeybos in wassenaar zoiets.

3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Wow wat n lijst! Ga t eens bekijken! Dankjewel zeg!

4. tuc

tuc Niet meer actief

- voorlezen
    - liedjes zingen
    - knutselen alles wat los en vast zit
    - kleien
    - kralen rijgen
    - kleuren leren en tellen bv ook dmv uitje naar de super: waar zijn de rode appels, tel maar eens 3 peren mee.
    Enz, enz....ik ben zelf ook gastouder en werk met thema's...dat bied ik de opvang kinderen aan, en mijn zoontje gaat hier uiteraard in mee. Het voorbeeld wat ik over de supermarkt gaf past heel goed in thema eten en drinken. En voor thema winter hebben we met "sneeuw" binnen gespeeld: scheerschuim.als je ideeen voor knutselen wil, ik hou een knutselblog bij, zie handtekening.

5. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    O dat zijn ook heel goede tips tuc dankjewel

6. Venne

Venne Actief lid

14 feb 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    Idd scheerschuim, kinetisch zand of een bak met macaroni/rijst waarin je voorwerpen verstopt.
    Of, omdat hij ook graag actief bezig, parcours uitzetten in de woonkamer (ergens overheen/onderdoor kruipen/springen/rollen/gooien met zachte dingetjes etc)
    Tent bouwen met dekens/lakens en daar gezellig in spelen/picknicken. Kan ook allemaal lekker binnen gezien het winterweer.

Succes!

Deel Deze Pagina