Mijn dochtertje is 4 weken.oud. Ze weegt 3300 gr wat moet ze morgen aan het schijnt 25 graden te worden? 1 laagje meer als wij maar is dat bijv een jurkje wat ik aan doe en zij een shirtje en broejje met lange mouwem en geen deken? Of romper lange mouwen en dekentje?
25 graden, maar wel veel bewolking zie ik. Ik zou beginnen met een jurkje en romper lange mouw. Mocht het nu echt s middags heel heet worden dan kan die romper nog korte mouw worden. In de wagen zou ik er een lakentje over doen zonder deken erin. En dan tot haar middeltje ofzo.
het is echt gewoon een kwestie van alert blijven en blijven checken de hele dag. want als het 25 graden wordt, is het s ochtends en s avond gewoon koud genoeg voor alles met lange mouwen. in de middag is het dan even afwachten, en ook hoe je baby reageert. als je haar laagjes aandoet die makkelijk uit en aan gaan (omslagtruitje/vestje etc) dan kan je gewoon opletten of ze het warm krijgt (in het nekje voelen en opletten of ze plakkerig wordt) en dan doe je wat uit. alleen de sokjes uit scheelt vaak al veel. als het echt heet is is een romper genoeg, of een romper met een broekje. en in bed en de wagen zou ik inderdaad een lakentje zonder deken gebruiken. als ze het dan te warm heeft kan er nog wat kleding uit.
Ik zou laagjes aandoen. 's Ochtends beginnen met mouwloze romper, t-shirt korte mouw, vestje lange mouw. Merk je eind van de ochtend/begin van de middag dat het te warm is, trek je de bovenste laag (vestje uit). Mocht het dan nóg warmer worden, dan t-shirt ook uit. Meestal werkt dat bij mij op deze manier wel goed. Desnoods even tussendoor temperaturen als je twijfelt of het goed is wat ze aanheeft.
Hier deed ik op die leeftijd 's morgens gewoon een dun setje aan met lange mouw en lange broek. Als het warmer werd gingen vaak eerst de sokjes uit, erna het broekje en dan evt. ook nog het shirtje en dan lag hij alleen in z'n romper. Wat hierboven ook al gezegd werd, gewoon goed in de gaten houden, het ene kindje heeft het ook sneller warm dan de ander. Met het weer van vandaag heb ik zelf lange mouwen aan, maar bij zoon staat 't zweet dan op z'n rug, dus die heeft genoeg aan een t-shirt. Zoon heeft bv. ook bijna nooit truien aan, is voor hem veel te warm, terwijl ik echt in de winter soms wel met een shirt lange mouw en een vest loop.
En hou er rekening mee dat je met warm weer niet de wagen met de kap omhoog en een dekentje/dookie/hydrofiel voor de opening neerzet. Kap omlaag, parasol erboven.