Oorontsteking?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mamatss, Nov 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamatss

Mamatss Actief lid

Jan 23, 2012
    421
    0
    0
    Zouden jullie even met me willen meedenken?

Mijn meisje is verkouden geweest en heeft nu 2 dagen koorts. Verder is ze wat hangeriger dan normaal, maar dat valt allemaal wel mee. Behalve.....als ze in bed ligt, dan krijst ze de boel bijelkaar. Zodra ik haar eruit haal is ze weer redelijk tevreden.

Zou het een oorontsteking kunnen zijn? Ze zit niet aan haar oren.

2. asmama

asmama Bekend lid

Mar 22, 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoihoi ja hoor dat zou zeker wel kunnen mijn zoontje (13 maanden) heeft het ook al 3x gehad, ook hetzelfde als wat jij beschrijft overdag weinig aan de hand omdat hij rechtop zat/stond sávonds en snachts een drama, maarja als ze plat gaan komt er druk op de oren dusja spreekt voor zich, je zou ook het bedje een beetje scheef kunne zetten (verminderd de druk). maar juist na een verkoudheid is de kans groot omdat de buis van keel/neus naar de oren dan verstopt gaat zitten met slijm ed. dan word de kans op oorontsteking vergroot neusspray of neussdruppels kan dan ook helpen om de buis weer vrij te krijgen. Maar omdat je meisje ook koorts heeft zou ik zeker de oortjes even na laten kijken! Kleine moeite toch en wel zo fijn voor je dochtjertje..zo zielig voor die kleintjes.. Veel succes en beterschap!

3. Mamatss

Mamatss Actief lid

Jan 23, 2012
    421
    0
    0
    Inderdaad, super zielig, vooral de koorts. Ik heb het bedje vanavond schuin gezet en dat lijkt wel iets te helpen.

4. asmama

asmama Bekend lid

Mar 22, 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    ja sneu he worden ze ook zo loom van.. goed dat het iets lijkt te helpen! oorontsteking moet (in de meeste gevallen) vanzelf over gaan.. maar hou je dochter goed in de gaten en volg je gevoel.. mijn zoontje heeft het 3x gehad nu en 2x is het vanzelf over gegaan maar 1x heeft hij ook antibiotica nodig gehad en ging het niet vanzelf over! goed in de gaten houden dus! en anders toch ff laten checken! kan nooit geen kwaad tog.. beterschap!!

5. Mamatss

Mamatss Actief lid

Jan 23, 2012
    421
    0
    0
    Dank je! Het lijkt weer de goede kant op te gaan, dus we kijken net nog even aan.

6. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Onze zoon krijste ook alles bij elkaar als ik hem neerlegde. Dit was erger ' s nachts. Als ik hem dan oppakte viel hij ook gelijk op mijn schouder in slaap. Hij bleek een een fikse oorontsteking te hebben.
    Hoeste en proeste ook alles bij elkaar bleek ook een bronchitis te hebben.
    Ons manneke knapte snel op met inhalaties en antibiotica.
    Heb nu weer een vrolijk mannetje in huis.

7. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Neus goed open houden met neusspray en desnoods een paracetamol geven. ooronsteking is heel pijnlijk!

en bij de huisarts laten checken morgen, lang doorlopen met oorontsteking kan zeker grote gevolgen hebben!

Share This Page