Daar is hij dan de belangrijkste dag , 1e verjaardag!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door one of kind, 31 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hallo meiden,

Misschien til ik er te zwaar aan als mama, maar waar ik bang voor was is gebeurd.
    Iedereen heeft het over de mooiste dag, je kind zijn 1e verjaardag.
    Maar hier werd hij niet zo mooi.
    Kaartjes uitgestuurd enz en 22 mensen zeiden dat ze zouden komen en sommigen hadden al aangegeven dat ze niet zouden komen.
    Maar van de 22 kwamen er maar 12 opdagen:(.
    We hadden een hoop eten, taart en vlaai gehaald.
    Maar de mensen gingen ook nog tegelijkertijd weg als dat ze kwamen.
    Het mooie moment van " een kaarsje uitblazen" is er niet geweest:x:(
    We wilden wachten tot er wat meer mensen waren totdat we hem met zijn meptaartje bezig konden laten gaan.
    Maar helaas.
    Ik ben er zo verdrietig over.
    Geen enkel kaartje heeft hij ontvangen met de post.
    Hij is dan pas 1 en snapt het nog niet.
    Maar als mama doet dit wel erg pijn:(

Liefs

2. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

ojemig wat erg ! ik snap dat je er heel verdrietig over bent !
    maar voel je vooral niet schuldig ! jij kan er niets aan doen !
    knuffel !!

3. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Aahh meid, ja dat is echt klote. Ik snap ook heel goed dat je er verdrietig over bent. Je had je er natuurlijk op verheugd en erop ingesteld hoe het zou lopen en als het dan anders uitpakt is altijd sneu. Wat vind je man? Maak je er maar niet te druk over meid. Jij hebt je best gedaan om er iets heel leuks van te maken!

4. MamMo

MamMo Bekend lid

1 mrt 2011
    866
    86
    28
    Hoi,
    Wat jammer en vervelend!
    Heb je zo je best gedaan!

Zelf ben ik ook rond de feestdagen jarig. Mijn ouders hebben toen ik klein was ook gemerkt dat mensen het lastig ingepland krijgen en dus niet of maar even kort op het feestje kwamen.

Zij hebben er toen voor gekozen om de verjaardag te verzetten en dat hebben we altijd zo gehouden, iedereen wist dus welk weekend ze mijn verjaardag (en die van mijn vader) konden verwachten en mensen hadden er dan meer zin in!

Ik heb het toen ik groter was toch een keer op de dag zelf gevierd en weer was de ervaring dat mensen maar even kort kwamen want druk druk, dus ik had mij druk gemaakt met organiseren en bleef met rotzooi achter.

Misschien iets om te overwegen ook in jullie situatie?

Maar uiteindelijk zolang jouw zoontje jullie liefde en aandacht krijgt is het goed, straks als hij groter is krijgt hij ook eigen vriendjes die hij kan uitnodigen en 22 mensen, dat is niet nodig om het gezellig te maken, is voor hem juist niet te overzien!!

Knal vanavond lekker het oude jaar uit! Volgend jaar nieuwe kansen!! XX

5. bereke

bereke Niet meer actief

Oh hoe jammer meid :(. Maar voel je niet schuldig! Hij heeft er vast heel erg van genoten. Ben ik zeker van!

6. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Heel jammer, maar zoals hierboven wij (mijn broer, moeder en ik) zijn allemaal rond sinterklaas en kerst jarig en mensen komen dan gewoon of helemaal niet of maar even. Wij verzetten het dus altijd en dat is beter en bijzondere verjaardagen vier ik altijd in Juni dus bij 18,5 en 21,5 etc.

Nogmaals ik snap je verdriet, want ik had het ook heel erg gevonden als ze bij mijn zoontje niet geweest waren en ik vond het vroeger als kind ook niet leuk als er niemand kwam op 'de datum' want wilde eigenlijk toch graag jarig zijn en voelen op mijn echte verjaardag.

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ach wat jammer dat er zo veel mensen niet op kwamen dagen en dat ze ook niet iets lieten horen. Ik ben zelf ook in december jarig en toen ik heel klein was kwam bijna iedereen wel, maar toen ik iets ouder werd kwamen er steeds meer niet omdat we elkaar een paar dagen later met kerstmis toch weer zagen, ik vond dat nooit leuk (was toen een jaar of 8).

Dochter is ook in december en daar merken we het ook. Een stel belde 2 dagen van te voren af omdat ze een weekend weg gingen (was ik best boos om want dat hadden ze echt niet die donderdagavond verzonnen), mijn broer moest werken en was vergeten dat ze dan haar verjaardag vierde
    :( (en dat flikte hij met haar 1ste verjaardag ook al )en een stel bleef maar heel even omdat ze `s middags weg moesten (vertrokken toen ik net hapjes aan het maken was, ook fijn) en er kwamen er ook nog om 15:00 uur terwijl het feest tot 16:00 uur duurde.

Wat betreft aansnijden taart: doen we als de opa`s en oma`s er zijn en met degene die er dan zijn en de rest krijgt een stukje als ze er zijn en zien de taart dan maar niet op z`n mooist.

8. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Och kan me voorstellen dat je ervan baalt! Maar 12 mensen is toch ook nog best wel wat... Het taart moment is wel een beetje jammer...
    Maar je kleintje heeft vast een leuke dag gehad?!

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ach wat jammer! Nu moet ik zeggen dat ik de eerste verjaardag fijn vond, maar zeker niet de mooiste dag hoor! Het is namelijk heel indrukwekkend voor je kindje, zoveel drukte, dus ze zijn vaak niet op hun best.

Misschien nog een tip voor volgend jaar: Wij hebben duidelijk op de uitnodigingen gezet "Wij vieren het vanaf 14.00 uur en om 20.00 uur zwaait J iedereen weer uit. Iedereen kwam dus in de middag aanwaaien en rond 15.00 was het gezellig druk in huis. Wij hadden haar taart ook 's ochtends met de opa en oma's gedaan en maar goed ook want 's middags was ze zo druk met de kadootjes, met spelen en met vruchtjes bij iedereen bedelen dat ze geen interesse meer had gehad in de taart. Om 18.00 hebben we ze in slaapzak een bordje frietjes gegeven en even daarna lag ze in bed. Ik weet dus dat ik volgende keer op de uitnodigingen schrijf "Van 14.00 tot 18.00 uur" dan weten mensen ook hoelaat je op ze rekent.

Maar ik zou er ook stierlijk van balen zeg, als iedereen zo'n bijzondere dag voor jullie zomaar een beetje laat doen!

10. leo1984

leo1984 Actief lid

9 okt 2010
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij waren daar ook bang voor en dus hebben wij gekozen om de 1e verjaardag van onze zoon klein te vieren. Dus alleen met de mensen die hij echt goed kent zoals opa's. oma's, tante's en oom...

Helaas kan je de 1e verjaardag niet over doen, maar dan gaan jullie toch met z'n 3en lekker taart meppen?
    Om heel eerlijk te zijn vond ik het taartje eten op zijn verjaardag gewoon knus met z'n 3en veel leuker dan toen wij zijn verjaardag voor familie vierde... Toen was ik alleen maar aan het "rennen" om iedereen te bedienen en ook nog met mijn kleine man kado's uit te pakken.. Genoten heb ik toen niet..

11. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

wij hebben nog niet eens zoveel familie op verjaardagen

hier altijd maar met de opas en omas
    een oom
    peet oom en tante met twee kinderen
    neef
    soms een stel kennissen als ze in nederland zijn.

vind het niet erg... die drukte vinden veel kleintjes echt niet fijn. en over die taart tja wij doen dat ook altijd als de opas en omas er zijn. wie later komt heeft dikke vette pech. daar ga ik allemaal geen rekening mee houden.

12. tulip

tulip Niet meer actief

hier ook geen drukke verjaardagen, maar ik snap je gevoel wel.
    Volgende keer een begin en eind tijd op de uitnodiging zetten, dan weet je dat iedereen een beetje tegelijk komt. En zet je hoop niet op alle mensen. Ga van een klein groepje uit waar je de verjaardag mee viert (jullie, opa's en oma's ooms en tante's) en de rest is meegenomen.

13. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Jeetje, dat is echt onwijs balen zeg!

Helaas herkenbaar dat de 1e verjaardag niet zo'n succes was, hier zijn ze allebei opgenomen in het ziekenhuis op hun verjaardag en overdag hebben we alleen maar diarree en kots van ze geruimd en zijn ze misschien een half uurtje bij de visite geweest. Ach dan maken we van de 2e verjaardag maar een feestje :)

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Laat je geluk niet van je omgeving afhangen meis ;) .

Het is jammer maar zo zijn mensen nu eenmaal toch vaak....helaas. Maak er met z'n drietjes een gezellige dag van en wie er op bezoek komt, doet gezellig mee.

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Kan me voorstellen dat je even stevig baalt vooral omdat 22 mensen toe hebben gezegd te komen. Je hebt daar natuurlijk rekening mee gehouden en daar zit je dan met de hele mikmak.

Ik verstuur altijd op tijd de kaarten (zijn altijd tijdens de zomervakantie jarig) zodat ik zeker weet dat iedereen voordat ze op vakantie gaan het kaartje heeft gehad.

Toch blijkt dat bepaalde mensen er een dag van te voren achter komen dat ze toch niet kunnen komen. En nee ze komen heel snel een keertje langs om het "over" te doen.
    Inmiddels is het december en we zitten nog steeds te wachten ;)

Maar goed ik ben nu zover dat ik niets meer van ze verwacht en ik mijn "gezelligheid" niet meer laat afhangen van hun komst of niet.

16. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ach lieverd toch, dat is echt heel rot. ik kan me goed voorstellen dat het zeer doet voor jou als mama. het is voor jullie zo'n grote dag en dan is er zo weinig interesse, bah. ik hoop dat jullie samen toch nog hebben genoten van de dag en dat S. zijn taartje lekker vond. hele dikke knuffel

17. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ik snap je teleurstelling.

Maar ik begrijp die verwachting alleen niet zo goed. Hoe hoger je verwachtingen zijn, hoe groter de teleurstellingen. Mensen kunnen daar vaak gewoon niet aan voldoen. Als ik merk dat iemand in mijn omgeving verwachtingen naar mij toe heeft, haak ik af. Dat is gewoon te veel voor me.

Ik zou met de verjaardag van onze dochter niet eens nodigen om eerlijk te zijn. Al komen alleen opa en oma, dan nog is het feest. Daar maken wij wel een feestje van, geen anderen bij nodig.

Een feestje maak je zelf en hangt echt niet af van het aantal mensen.

Ik snap trouwens ook niet zo goed dat er zoveel mensen zeggen te komen. Misschien durven ze ook niet eerlijk te zijn omdat ze aanvoelen hoe graag jij het wil? En de mensen die wel gekomen zijn deels sterk die verplichting hebben gevoeld?

Dat maakt het echt niet ontspannen, ook voor jou niet. Laat mensen los. Heet ze welkom, wees blij en tevreden met iedere ziel en blijf positief en luchtig tegen mensen die het af laten weten. Kans dat als ze zich vrij voelen een volgende keer gemakkelijker komen, ook omdat ze het dan zelf leuk vinden.

Misschien niet de reactie die je nodig hebt, maar ik herken het zo hoe je het omschrijft. Ik heb dat zelf heel erg gehad. Daardoor was alles wat eigenlijk belangrijk voor mij moest zijn een dikke domper en dat maakt het allemaal alleen maar moeilijker.

Nog gefeliciteerd met de verjaardag van je zoontje! En hopelijk doe je het volgend jaar gewoon overnieuw met een prachtige taart en kan het je gewoon geen bal schelen hoeveel mensen daarom heen staan. Liever 1 persoon met een oprecht hart, dan 10 die er zijn omdat ze het 'moeten'.

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Kwekijzer ik snap wat je bedoelt maar ik heb echt niet dwingend iedereen uitgenodigd.
    Ik heb netjes gevraagd dat ze welkom waren en als ze niet kwamen aub te laten weten ivm het eten enz.
    Dus als mensen zeggen dat ze komen ga je daarvanuit.
    Het probleem is dat ik enigskind ben en mijn man zijn familie in het buitenland woont.
    Helaas geen contact met de families van mijn ouders maar dat is weer een heel ander verhaal pffff.
    Hierdoor vind ik het ook heel erg voor mijn zoontje, al snapt hij dat nu nog niet.
    Hij was ook nu op een lastige dag jarig, weekend ervoor kerst, weekend erna oud op nieuw.
    Dus kon het ook nog niet verschuiven helaas naar het weekend, want dan had ik dat gedaan.
    Je hebt gewoon idd hoop op een bepaalde verwachting.
    Hij was ook nog zelf ziekjes ocharme maar ja.

19. bereke

bereke Niet meer actief

Ons wondertje, ik kan me ook helemaal niet voorstellen dat jij dwingend zou zijn ;). Je bent gewoon een lieverd en S. zal zich wel geamuseerd hebben. En dat telt!

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Bereke dank je wel lieverd!!!
    Moeten binnenkort echt wat afspreken!

Deel Deze Pagina