Mijn zoontje huilt vaak tijdens zijn slaapjes. Ik vermoed na een slaapcyclus dat hij dan dus even wakker wordt en even huilt/jengelt (klinkt niet overstuur ofzo). Mijn zoontje huilt zich meestal ook even een paar minuutjes in slaap, heeft hij echt nodig vaak. Tijdens sommige (langere) slaapjes doet hij dit dus meerdere keren, maar soms doet hij dit ook helemaal niet (tijdens het langere middagslaapje vaak niet, maar soms ook wel). In de avond en nacht (maar dat is natuurlijk ook het langste slaapje) doet hij dit het meest, ik hoor hem vaak ieder uur, behalve tussen bepaalde tijdstippen (21u, 22u, 23u, 00u, 2u, 3u). Hij ligt meestal tusen 19.00 en 20.00 op bed en slaapt meestal tot ergens tussen 5.30 en 7.00 (hij komt nog ooit in de nacht). De laatste tijd lijkt dit alleen erger te worden, want voorheen hoorde ik hem toch echt niet ieder uur. Ik laat hem altijd even jengelen/huilen (paar minutjes) dan is het dus vaak alweer over en slaapt hij weer, ik ga eigenlijk nooit kijken, bang om hem echt wakker te maken. Het is namelijk niet zo'n makkelijke slaper, en in mijn ervaring maak ik hem als ik vaak kom kijken alleen maar wakkerder met als gevolg dat hij of niet meer (totdat hij een fles krijgt) gaat slapen alleen maar moeilijker in slaap komt. Nu vroeg ik me af of er meerdere kindjes zijn die dit hebben? Is dit normaal? En waar ligt dit aan? En gaat dit ook ooit over en wanneer?Want ik wordt er natuurlijk wel altijd wakker van... En ik vind het natuurlijk niet prettig mijn zoontje te horen huilen.
ons zoontje doet dit ook overdag. Toevallig nu net op dit moment. Het is meer een schreeuwhuil en daarna slaapt hij meestal verder. ik heb geen idee wat het is. dus kan je ook niet echt helpen. Wilde je alleen maar laten weten dat je zoontje niet de enige is.
Mijn zoontje is pas 2,5 week oud maar doet dit ook! Volgens de osteopaat waar wij met hem geweest zijn, is dit een soort verwerking van iets wat hij meegemaakt heeft/ ervaren heeft. Bij mijn zoontje denkt ze dat dit komt door de bevalling, omdat ik een KS heb gehad na 14 uur weeen zonder ontsluiting en mijn zoontje 14 uur de klappen van de weeen heeft moeten opvangen én klem lag met zijn hoofd in mijn bekken (kwamen ze op de OK pas achter). Hier is het soms een enorme schreeuw of twee en daarna slaapt hij weer gewoon verder....
Iig fijn om te horen dat mijn zoontje niet de enige is... Jammer dat ik nog steeds niet weet wat het precies is, en hoe ik hem hiermee kan helpen. Hij doet dit niet vanaf zijn geboorte, dus aan de bevalling kan het niet liggen. En het is ook niet echt een schreew, meer een kort jengeltje, soms wat langer max een paar min.
Ik herken het ook, soms huilen, soms jengelen. Als zeniet vanzelf stil wordt leg ik een hand op haar voorhoofd, wordt ze ook rustig van. Het is erger als het drukker is geweest overdag, dus ik denk dat het met prikkels te maken heeft.