Hoi! Helaas heerst er krentenbaard op het kinderdagverblijf van onze dochter. Ze heeft het heel erg in haar gezicht, tussen haar billen en op haar duimen. We hebben een zalfje meegekregen bij de hap van het weekend, en die lijkt te helpen voor haar gezicht, en enigszins voor tussen haar billen (al geneest dat raar genoeg langzamer terwijl ze er niet bij kan). Ik heb er opzicht wel vertrouwen in dat het helemaal weggat met het zalfje. Alleen haar duimen. Ze duimt heel veel. Als ze overstuur is pakt ze haar doekje en gaat ze duimen. Ik kan met moeite haar duimen insmeren en ze uit haar mond houden voor een minuutje of 5 (door haar iets te geven waar ze mee speelt), maar omdat ze best wel overstuur raakt van het insmeren gaat ze uiteindelijk toch weer duimen. Op haar duimen zie ik ook echt geen enkele vooruitgang. Ik ben bang dat ze straks op meer plekken het weer terugkrijgt omdat het natuurlijk besmettelijk is. Iemand met ervaring? Of iemand tips? Of zal ik aankijken tot vrijdag en dan toch maar aan de huisarts vragen voor een AB kuur om in te nemen?
Wij hebben met krentenbaard zalf en antibiotica gekregen. Een dochter die veel op haar vingers sabbelt en zo zichzelf besmette. Sabbelen doet ze alleen bij slapen dus na insmeren lange sokjes om handjes gedaan. Vond ze niet leuk, maar werkte wel... Beterschap!
hier deden we het als hij sliep. Gewoon elk slaapje smeren, 's avonds nog een keer extra voordat wij naar bed gingen. Dat hielp hier afdoende.
hier de plekken op de handen voor het slapen gaan insmeren. en een antibiotica om van binnenuit te bestrijden, toen was het zo weg
Bedankt voor de tips! Tijdens het slapen gaat hier niet lukken, dl wordt dan altijd wakker en is dan niet te troosten. Voor het slapen gaan werkt ook niet ivm het duimen tijdens het in slaap vallen. Ik heb de sokjes vandaag geprobeerd en dan werkte redelijk! In ieder geval beter dan niets. Het duurt ongeveer 5 minuten voor ze ze der af weet te krijgen en tegen die tijd os de zalf al wel wat ingewerkt.