Guttegut! Oze Lars heeft zo'n luieruitslag dat zelfs wij niet meer weten wat te doen! Al 2 dagen dunne ontlasting (9 poepluiers gehad gisteren) En kindlief... wij dus ook, geslapen van 01.30 tot 3.30 en 4.30 tot 6.45 uur. Sinds gisteren avond 22 uur is het brullen. Zo zielig! Hij heeft zo'n pijn aan zijn kadetjes... We smeren met Sudocreme en krijgt een paracetamolzetpil. Maar heeft iemand misschien de gouden tip tegen de pijn? Want op zijn rug liggen of zitten vraagt om een brulpartij. Echt ontroostbaar! HELP!!
zoveel mogelijk in z'n blootje laten liggen. Dun laagje sudo en zo snel mogelijk verschonen.... succes!
Maizena! Of creme van weleda, werkt beter dan sudo. Al het hier redelijk is strooi ik een theelepel maizena over d'r billen, werkt erg goed! Succes ermee!
Bedankt voor de reacties dames! Verschonen doen we zo snel mogelijk inderdaad. Ik zal mijn moeder eens bellen of ze maizena in huis heeft. Anders vanmiddag even naar de supermarkt. Na het verschonen deppen we zijn billetjes ook een beetje droog voordat we er sudo op doen. Balen dat het zondag is... dit soort dingen gebeuren natuurlijk altijd op een zondag grrr...
Vaak verschonen, schoonmaken met nat washandje ipv billendoekjes. Droogdeppen na het verschonen. Even kwartiertje aan de lucht verder drogen sudo erop. Maizena werkte hier minder. Hield het wel mooi droog, maar de rode plekken werden niet echt minder. Als het niet beter wordt, kun je even langs de huisarts, want dan zou het ook nog een schimmeltje kunnen zijn. Dan heb je speciale zalf nodig.
Ach zo zielig! Hier ook laatst gehad. Was inderdaad een schimmel. Crème gekregen en dat hielp goed. Moest 2x per dag en de rest sudo. Inderdaad ook schoonmaken met een nat washandje ipv billendoekjes. Het was toen mooi weer en heb m zoveel mogelijk in z'n blote billen in de tuin gelegd. Daar werd het mooi droog van. Succes!
Sudo kan nogal prikken. Schoonmaken met zo'n hydrofielwashandje met een beetje water of een klein beetje van iets milds als Weleda babywasspul, die billendoekjes zitten vaak vol allerlei dingen die nog meer irriteren. Ik deed er om en om maizena of Bepanthen op, dat werkte hier goed.
Hier worden ze helemaal gek als ik sudo opsmeer, dat pikt als de neten. Ik gebruik bij luieruitslag altijd zinkzalf van Zwitsal en hier werkt dat erg goed.
Inderdaad zo snel mogelijk verschonen, schoon maken met nat hydrofiel washandje en daarna goed drogen, vervolgens maizena of talkpoeder erop.... Als het kan inderdaad ook tijdje met billen bloot laten liggen, maar dat is niet altijd meer een optie natuurlijk! Werkte hier perfect en veel beter dan al die cremes en zalfjes, dan bleef het juist nattig! Door de maizena/ talkpoeder droogt het snel in en is het binnen 2 dagen helemaal wel (onze ervaring dan)... krijgt Lars tandjes??
Ik hoorde eens ergens dat je op kleine wondjes / erg geïrriteerde huid een beetje purol kon smeren. Nu heeft Dennis nog nooit erge luieruitslag gehad, maar wel uitslag/irritatie op het plekje waar z'n piemeltje tegenaan zit in de luier zeg maar, en dus toen Purol geprobeerd. Helpt echt moet ik zeggen. Maar idd, laten luchten en vooral droog houden is bij luieruitslag heel belangrijk.
echt geen sudo; dat brandt als hell! waarschijnlijk is het ook schimmel infectie, je kunt bij apotheek anti schimmel creme halen, - 2 keer per dag op smeren heel dun laagje-en maizena; bij elk poep wassen met lauw water is errrug effectief als je het vol kunt houden, zoveel mogelijk blote billen en 1 maat grotere pampers. beterschap!
gewoon ff onder t kraan wassen. dan zachtjes droog maken met hyrofiel. geen billendoekjes(is ook pijnlijk vr ze)geen talkpoeder heeft ook brandeffect. maizena!
Mijn zoontje heeft ook pas een erge luieruitslag gehad. Zarqa billenspray (te koop bij de DA en de Tuinen) werkt super goed! Binnen 3 dagen zag ik al een groot verschil en nu heeft hij nergens meer last van Het is wel 10 euro per flesje. Maar heel handig omdat je hiet niet hoeft uit te smeren, want dat is toch vaak het pijnlijkst.
Zetpil zou ik trouwens echt niet geven. Dat wekt nog meer een poepreflex op. Als het open is zou ik er echt geen sudocreme op smeren. Dan alleen maizena tot het dicht is. Als het dicht is bepanthen en een beetje maizena erop. Als het niet met een paar dagen beter wordt zou ik even de ha bellen. Mijn zoontje had laatst voor het eerst luieruitslag, maar dan in de plooien was het open.. met maizena was het met 2 dagen al bijna helemaal weg.
Idd als het open is dan word het erger als je sudocreme of zinkzalf erop smeert. Maar die van Zarqa is er juist voor bedoeld En zodra het niet meer open is kun je weer zinkzalf of sudocreme gebruiken.
Inderdaad vaak de luiers verschonen en de huid droog houden!!! Maar als het dan niet snel minder wordt is het vaak een schimmeltje. Daar is een creme voor die je gewoon bij de apotheek kunt kopen: Miconazolnitraat. (officieel voor zwemmerseczeem, aangeraden gekregen door de dokter) Dan is het binnen 2-3 dagen weg. Sterkte!
hier bepanthen... echt super... (gebruikte het ook voor tepelkloven bij mezelf...) en ter voorkoming, gebruik geen zeep, maar babyolie.. kleintje in bad, zonder toevoeging, en vlak voor je de kleine eruit haalt een paar druppeltjes olie erin... legt een laagje op de huid wat beschermt.. en dan niet droog wrijven, maar deppen..
Ben ik weer Nou... vandaag is het eigenlijk heel goed gegaan! Meneer heeft minder vaak gepoept en het word al iets dikker. Met als gevolg dat zijn billen ook niet meer vurig rood zijn. Het verschonen met een nat doekje en Zwitsal-zink (had ik ook nog staan) is nog niet zo leuk, maar geen brulpartijen meer. Ik werk in de zorg dus heb zowiezo wel wat in huis. En inderdaad... miconazol word voor bijna alle schimmeltjes voorgeschreven. Maar ga dat natuurlijk niet zonder advies van een arts smeren. Ik heb nu Barrierecreme van Tena(lady) dat is vet, zacht en legt een laagje over de huid. Mag ook niet over kapotte huid.