Gaatjes in de oren

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Momfulness, Aug 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

#1 Momfulness, Aug 21, 2011
    Last edited by a moderator: Aug 21, 2011
    Hoi,

mijn dochtertje is geboren met gaatjes in haar oren :D

Er zit aan beide kanten een klein gaatje boven in haar oor. Bij de aanhechting van het oor aan het gezicht zeg maar, bovenin. Net zo groot als een oorbellen gaatje.

Iemand die dit herkent? Ze hebben er wel een aantekening van gemaakt voor de cb arts.

2. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik heb het wel eens eerder gezien
    het zijn soort kuiltjes in vorm van gaatjes

ik dacht eerst oneeeeee he weer iemand over oorbellengaatjes discussie
    hahahah
    ik zou zeggen leuk knopje erin (grapje hoor!)

3. Momfulness

haha Mirell, dat lijkt inderdaad zo nu ik de titel lees. Lijken net piercing gaatjes heel apart.

4. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    2,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht precies hetzelfde!

5. Momfulness

maar ik vraag me dan af waarom ze het in de gaten willen houden...

volgens de kraamhulp kwam het vaker voor en had het niets te betekenen.

6. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

Nov 26, 2008
    2,012
    191
    63
    Mijn kleine heeft een bijoortje.
    Ik ben toen ook naar de dokter geweest maar blijkt niks te zijn.
    Ze vertelde dat het een paar procent kans heeft op een syndroom niet down ofzo maar iets aan de nieren enz.
    Maar als het gezicht synmetrisch is en goed plast nergens last van heeft niks aan de hand is.
    Hier dus niet verder laten onderzoeken.

Dus niet druk om maken hoort gewoon bij jouw kleine.
    Toevallig kwam ik gister ook een kindje met een bijoortje tegen zag het gelijk.

7. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

Nov 26, 2008
    2,012
    191
    63
    Zelfde plek maar hier een bobbeltje dus;)

8. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

Aug 31, 2008
    2,055
    0
    0
    Zeeland
    Hier ook een kindje met aan elke kant een (inmiddels verwijderd) bij-oortje. Van die gaatjes ken ik niet, dus daar kan ik je niet mee helpen! Gewoon vragen op het CB waarom er een aantekening van is gemaakt. Denk dat je het dan het snelste weer ;)

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Heeft Jelle ook, en toen hij geboren werd moesten we ook meteen van de vk, kraamzorg en CB een echo laten maken van de nieren. (Van "moeten" word ik een beetje iebelig ;) ) Omdat Jelle er verder gewoon normaal uitzag en goed plaste hebben we dat dus niet gedaan. Natuurlijk ook wel even overlegd met de HA, maar hij vond ook dat het niet direct nodig was. Als er klachten zouden zijn was het tijd genoeg, vond hij ook.

Mijn man heeft het ook gehad, maar dat bij het andere oor. Bij hem hebben ze het weggehaald toen hij een jaar of 9 was, en ook alleen maar omdat hij er niet vanaf kon blijven en er steeds aan zat te friemelen, zodat het steeds ging bloeden.

10. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

Nov 26, 2008
    2,012
    191
    63
    Ik mocht het ook bij haar weg laten halen niet gedaan trouwens.
    Mag ze straks zelf beslissen.
    Hier zie je hem heel klein.

11. Bessy

Bessy Actief lid

Jan 18, 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb ook zo'n gaatje en daar is toen in het zh door een kinderarts naar gekeken, maar die kon er niets bijzonders van maken.

Maar er lag een surinaamse (?) vrouw naast mijn moeder in het zh en die vroeg of er tijdens de zwangerschap iemand uit haar naaste omgeving was overleden, want hun geloofden dat dat er mee te maken had. En idd de vader van mijn moeder is een paar weken voor mijn geboorte overleden.

Tijdens de zwangerschap van mijn middelste is mijn oma overleden, waar ik een hele goede band mee had en mijn zoontje heeft dus ook zo'n gaatje....toeval??

12. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    das best appart bessie :)
    mijn nichtje heeft ook zon gaatje, werd op zich niks mee gedaan, maar ze zeiden wel tegen s-zus dat als ze ooit iets met haar nieren kreeg ze moesten zeggen dat ze dat heeft :(

Share This Page