Hallo, Mijn kleine meid van 9 maanden slaapt de afgelopen 2 maanden voor geen meter meer. Ze sliep eerst prima door maar sinds een maand of 2 wordt ze 5 tot 6 keer per nacht wakker. Soms is ze te troosten met een tut maar vaak is ze zo overstuur dat ze alleen nog rustig te krijgen is met een fles of door haar bij ons te leggen. Overdag slaapt ze ook al nauwelijks. Echt waar ik wordt knettergek van haar, ze huilt zoveel en slaapt voor geen meter. Ik heb alles al geprobeerd maar als iemand de gouden tip heeft dan hoor ik die graag. Groetjes een inmiddels wanhopige mama...
Ze heeft een airco dus dat kan het niet zijn en tandjes voel ik ook niet. Het duurt nu ook al dik 2 maanden, pffff... Maar bedankt voor het meedenken
Kan het ook zo zijn dat je dochter heeft ontdekt dat als ze maar huilt dat jij wel komt en dat ze dan ook nog bij jullie in bed mag?? Dat was onze valkuil. 1 keer bij je in bed leggen en het hek is van de dam. Het kostte ons een paar avonden langdurig huilen om het weer terug te draaien. We hebben haar in bed gelegd en als ze huilde elk kwartier er heen, duidelijk maken dat ze niet uit bed gaat en moet gaan slapen. Na een paar nachten sliep ze weer rustig in haar eigen bedje.
Heb ik ook al gedaan. Ik heb een folder met slaaptips gekregen, haha. Goed bedoelt natuurlijk maar al die tips heb al lang uitgeprobeerd.... Maar uuuh, doe ik net voor de zekerheid wat dentinox op haar tandvlees en wat voel ik.... Een klein hard puntje, oeps. Zou ze hier al zo lang last van kunnen hebben??? Klinkt misschien gek maar ik hoop het zo, dan is het misschien snel over. Nou Palmie, je had toch gelijk.
Ze heeft in heel die 2 maanden maar 3 x bij ons geslapen dus ik denk niet dat ze dat doorheeft. Zoals jullie het doen, doen wij het ook. Maar dat houdt hier wel in dat we dus geen oog dicht doen want ze gaat gewoon niet slapen.
Chloé krijgt dus nu ook haar eerste tandje en wij zien en voelen ook een bobbeltje, ze huit en krijst ook al een paar dagen wat normaal niks voor haar is. We hebben er ook dentinox op gedaan en dan word ze een stuk rustiger.
Dit is al haar derde tandje, bij die andere had ze er lang niet zoveel last van. Ik hoop dat dit het is maar 2 maanden lang last van een doorkomend tandje???
Bij Aaron begon het ook rond de 7 maanden. Dan weer een week goed dan weer een week slecht. Hier kwam het door de enorme ontwikkelingen die hij doormaakte (sprongetjes) en tanden. Sterkte!
Ze kan ook sinds een week of 3 kruipen, optrekken etc. Wanneer ging het weer beter met Aaron? Dan heb ik iets om naar uit te kijken
Mijn oudste heeft ook zijn eerste 9 maanden goed geslapen, daarna begonnen de problemen. Anderhalf jaar lang heb ik met hem gewandeld, lichtje aan/uit, dekentje weg/bij, druppeltje hier radiootje daar. Toen was de maat vol en heb ik hem bij ons in bed gelegd. Bleek dat hij stopte met ademhalen. Uiteindelijk waren zijn keelamandelen zo groot als een volwassen man, ze blokkeerden 's nachts zijn ademhaling. Dat was het probleem dus al die tijd. Hij is waarschijnlijk zo geschrokken dat hij niet meer in zijn kamertje durfde te slapen. Sinds zijn amandelen geknipt zijn, slaapt hij ontzettend goed. Vaak wordt gezegd om ze niet in je bed te laten slapen maar in dit geval was ik wel heel blij dat ik het toch gedaan heb. Oja, je kindje hoeft dus echt niet altijd verkouden te zijn om aan de amandelen geholpen te worden. Succes!
mijn kindje slaapt sinds maanden heel slecht. vanaf 4 maanden oud begon hij zeer slecht te slapen. ik had gehoopt dat hij bij 9 maanden, of na het leren kruipen zou kunnen goed slapen. maar als ik dat lees dan vrees ik dat het nog erger kan worden. pfff.
Jeetje, dat is nogal wat! En wat fijn dat het nu goed gaat zeg, wat zul je geschrokken zijn. Hadden ze nooit eerder in zijn keeltje gekeken? Vorige week ik ze nog bij de ha geweest en die zei dat hij niets raars kon vinden... Nu ik jouw bericht heb gelezen weet ik wel dat ik nooit meer zomaar ergens vanuit moet gaan. Deed ik al niet natuurlijk maar dit bevestigd het nogmaals.
Die hoop had ik ook maar zelfs nu ze zoveel kan wordt het niet beter. Hoe verlopen de nachten bij jou?
Hier ben ik nog ff. Bij de oudste dacht de ha ook alleen maar dat amandelproblemen met verkoudheid samen gaan. Ik heb gevraagd om een verwijsbrief en het de KNO-arts laten uitzoeken. Bij het eerste bezoek was het al zo klaar als een klontje. Ik bedoel eigenlijk te zeggen (beetje omslachtig ook weer he ) dat jij als moeder vaak goed zit met je gevoel. Ik hoop voor jou dat er niets aan de hand is en dat het "vanzelf" weer overgaat. Succes.
bij mij dochtertje van 11 mnd is het ook een probleem het slapen......... Maar ik kan haar dus ook niet zo lang laten huilen want dan moet ze spugen..10 min huilen kan al veel voor haar zijn........
Jeetje wat moeilijk zeg, kanhet cb je ook niet helpen? Vanmorgen heb ik weer gebeld en vanmiddag wordt ik terug gebeld. Ik ben benieuwd waar ze mee komen. Ik zal het hier wel even posten, misschien hebben meer mensen er iets aan.
noja; we hebben periodes van goed, slecht, ramp. ramp betekent dat hij niet in slaap kan komen, 22:00u eindelijk slapen maar dan om 3:00u wakker. slecht: hij slaapt wel goed in maar wakker rond 3-4uur, en overdag niet kunnen slapen. goed: overdag goed slapen, om 19:00u in slaap maar om 4-5uur wakker. hij huilt niet als hij wakker is. gewoon lachen of spelen etc. hij denkt gewoon dat t weer ochtend is denk ik. en na een tijdje dan roept hij mij. heel hard roepen dan....heyeee neeeyee eyee etc roep hij dan. pfff. hij slaapt dus nooit door. (hij krijgt ook om 23uur laatste flesje) het is dus afwisselend. dat hij ff wakker wordt voor fopspeen tel ik niet mee. maar we hebben wel soms van die super dagen. hij slaapt overdag misschien wel misschien niet; maar om 19uur makkelijk in slaap en dan tot 7uur. zelden...ik ben dan zo blij en trots op mijn zoontje(eens in 3 weken of zo)
Wow, dat is wel heftig zeg! Heel eerlijk gezegd mag ik dus niet klagen als ik het met jou vergelijk. Ze krijgt rond 19:00 uur de laatste fles en gaat daarna naar bed. Dan wordt ze rond 23:00 uur voor de eerste keer wakker en vervolgens iedere 1,5 uur voor een tutje. Dit houd ze dan vol tot een uur of 06:00 uur 06:30 uur. Overdag slaapt ze hooguit 2x een uur maar daar gaat een hoop drama aan vooraf. het duurt langer om haar in slaap te krijgen dan dat ze daadwerkelijk slaapt. Als ze niet moe is, is ze wel vrolijk maar door heel dit gedoe is ze vaak moe en dus niet te genieten. Ik ben sinds vandaag begonnen met een totaal andere aanpak. Ik ga haar zo min mogelijk prikkels geven zoals: tv, harde muziek, toeters en bellen aan speeltjes etc. Als ze beneden is hou ik het rustig. De uitstapjes ga ik ook wat zorgvuldiger kiezen, vanmiddag ga ik met haar naar het bos en wat met het water spelen daar. Ook ga ik de voeding aanpakken. Ze kreeg nu eigenlijk alleen maar flesjes en als het uitkwam ook fruit en groente. Nu ga ik alles is een vast schema zetten. Tja, ik probeer ook maar wat. Maar er moet iets gebeuren anders worden we allebei niet gelukkiger.