Help luizen!!!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ilse84, 22 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Hi!

We zijn op de camping en kom erachter dat mijn oudste van vijf een luizenprobleemje heeft. Heb wel 20 levende luizen eruit gehaald en de neten zijn ontelbaar.
    Ik heb gisteren lotion van prioderm gebruikt maar na behandeling haalde ik er nog levende luizen uit. Ik denk dat daarom de neten ook niet dood zijn. Met iedere kambeurt haal ik er tientallen uit.

De metalen luizenkam halen niet de meeste neten er niet uit. Ze heeft super fijn, maar veel en krullend haar...

Hebben jullie nog tips? Ik ga twee keer per dag kammen. Plukje per plukje en wat niet lukt met de tang haal ik eruit met m'n nagels...

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Nyda werkte hier veeeel beter dan Prioderm. Ik herhaalde Nyda na een week en dan een week later nog eens - 1x vaker dan in de bijsluiter staat dus. Werkte hier ontzettend goed :)
    En kammen deden we met de kam van Assy met geribbelde tandjes.

Ilse84 vindt dit leuk.
  3. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Met jouw manier kan je er prima afkomen hoor. Het is intensief dat wel. Hier ook eens lang geleden shampoo gebruikt wat ook niet helemaal werkte naar mijn zin, dus handmatig verder gegaan. De keer later dat ze ze hadden gewoon handmatig gewerkt en dat kan prima.
    Op een gegeven moment zal je steeds minder tegenkomen. Dan toch doorzetten en de tijd ertussen wat vergroten. Dus al twee beurten niets gevonden, dan eens een beurt overslaan. Wat je de ene dag niet vindt, vind je de andere dag wel. En soms moeten evt nieuwe luisjes net iets groter worden om te kunnen spotten. Nadat ze uitkomen duurt t een week voor ze zelf weer neten kunnen leggen dus je hebt wel even de tijd. Niet te snel stoppen als je niets meer tegenkomt want er hoeft er maar eentje over te blijven die je mist en je bent weer terug bij af na 2 weken. Als je wat langer blijft doorzoeken kom je ze wel weer tegen voordat ze teveel schade hebben aangericht qua neten leggen.

Ilse84 vindt dit leuk.
  4. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.012
    14.675
    113
    Vrouw
    Oh dat is balen!!
    Hier werkte Prioderm ook niet goed. Nyda wel. En met het kammen deed ik een verbandgaasje op de kam. Ik prikte de tandjes er gewoon doorheen en schoof hem er helemaal op. Daar bleven de luizen en neten ook beter in hangen.

Succes ermee!!

Ilse84 en Fuddey vinden dit leuk.
  5. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Ah ga ik daar nog even naar zoeken. Thanks! We zijn op vakantie en kunnen dus niets verzenden!

6. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    De neten die ik zie zijn nu idd nog speldenknopjes.... Volhouden dus...

7. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Goed idee! Ga ik proberen.

Zxcvb vindt dit leuk.
  8. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.334
    113
    Amsterdam
    Qua shampoo was ik hier tevreden over xt luis. O en eerst crème spoeling in het haar doen en dan gaan kammen dat werkt echt heel goed!

9. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Ah ga ik ook doen! Crèmespoeling op nat haar doen?

Hebben jullie een tip hoe ik snel die luizen tang schoon kan maken? Ben meer tijd bezig met die tang schoonmaken dan het kammen zelf. Een sessie duurt een uur en kam twee keer per dag meh.

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Als je een gaasje over de kam doet, is kam schoonmaken volgens mij een kwestie van gaasje er af en nieuw gaasje er op/over?

Ik gebruik nooit een kam, vind het ondingen. Ik doe plukje voor plukje met mijn handen/nagels.

Ilse84 vindt dit leuk.
  11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik vervang inderdaad regelmatig dat gaasje, maar dan ben ik met mijn oudste van begin tot eind ook zo een uur bezig - veel haar, lang en krullend... Jongste is altijd zo klaar, daar zou ik in een uur zeker 6 keer volledig doorheen kunnen kammen ;)

Ilse84 vindt dit leuk.
  12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    XTLuis is inderdaad een hele goede. En dan daarna inderdaad veel en vaak kammen.

Ik had eerst die van DrSchwaab.... vond ik echt minder goed. Daarna dus XT Luis. En ja toen moesten er drie personen worden behandeld ipv eentje :|

13. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Kwam nu twee keer per dag en die crèmespoeling werkt heel fijn!

Alleen jeetje wat een werk. Haal per kam beurt er minimaal 100 neten per keer uit.... Zouden die neten ook doodgaan door de shampoo?

14. Solstice

Solstice Actief lid

8 jan 2019
    188
    92
    28
    Vrouw
    4 jaar geleden had ik luizen in mn eigen haar en mn kinderen en man hadden niks. Werkelijk geen idee hoe ik er aan ben gekomen. Ik was in paniek want ik werd gek van de jeuk, iedereen zei dat het zooooo moeilijk is om er af te komen én ik heb een flinke bos krullen tot onderaan mn billen.. ik heb een luizenshampoo gebruikt (weet helaas niet meer welke, het stonk en leek net klei) en heel veel gekamd met een metalen luizenkam. Na een week ongeveer de behandeling met shampoo herhaald. Daarna was ik er van verlost. Ik hoop voorgoed maar dat zal vast een illusie zijn met 2 kinderen die op de basisschool zitten. Succes!

Ilse84 vindt dit leuk.
  15. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Sommige shampoos zeggen van wel - ik heb geen idee... Maar daarom herhaalde ik het dus een keer extra, als er dan jonge luisjes uitkomen, gaan die razendsnel doodt en hebben ze nooit de kans gehad zelf weer eitjes te leggen.

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Wij geven als luizen moeders altijd het advies om de behandeling na een week nog een keer te herhalen.

17. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Ga ik morgen toch nog voor de zekerheid de behandeling herhalen! Netter safe then sorry.

Ik haal al twee kam beurten er niets meer uit. Maar ze blijft bijna dwangmatig krabben... Schiet steeds in de stress :rolleyes:

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
    Hier precies hetzelfde, maar na 1x nyda geen levende luizen meer gevonden.

Ilse84 vindt dit leuk.
  19. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Nou breekt mn klomp.. Ik heb shampoo gebruikt, en 10 dagen gekamd en na een paar dagen geen neten gevonden. Wilde de shampoo liever niet nog een keer gebruiken, want ja ik ben toch zwanger en ik vond niets. Iedereen heeft bij ons de shampoo gehad. De oudste zelfs drie keer al.

Net ging ik bij mezelf controleren haal ik er dus neten en vier levende luizen uit. Kan ik weer opnieuw beginnen..... Voordat luizen vruchtbaar zijn en eitjes leggen ben je 19 dagen verder. Ik heb 14 dagen geleden de shampoo gebruikt... HOE DAN?

20. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Bizar he? Is hier ook een paar keer gebeurd...

Deel Deze Pagina