Na heel wat denken, discussie en twijfel zijn we er nog steeds niet uit... Nu hoorde ik pas de naam Ferron en vond deze heel mooi. Ferran lijkt erop en is ook leuk. M'n man vindt Fender dan weer iets hebben, maar aangezien onze achternaam een e-klank heeft in de eerste lettergreep, vind ik dat minder geschikt. Welke van deze drie vinden jullie het mooist en waarom? Als iemand wellicht nog namen heeft die een beetje in deze hoek zitten, hoor ik ze ook graag!
Ik vind Fender een beetje vreemd, omdat het een bekend gitaarmerk is (mijn man heeft een Fender stratocaster, dus die naam associeer ik daarmee). Persoonlijk vind ik Ferron het mooist, maar dat komt ook doordat de naam van mijn opa, mijn moeder en de oom van mijn man erin verwerkt is... Maar Ferran kan net zo goed natuurlijk! Beide mooie namen, stoer en origineel!
Ferran is een Catalaanse naam, het betekent Fernando. Ik vind het een leuke naam . Fender en Ferron vind ik wat minder.
Ferron is trouwens een Franse naam, afkomstig van Ferdinand (moedige beschermer). Bron: "De mooiste voornamen uit de hele wereld" van Son Tyberg
Vind het alledrie wel kunnen hoor... Ken wel meerdere Fenders, Ferron en Ferran ken ik nog niet... Dus als je voor originaliteit gaat....
Ferran! Fender is voor mij een gitaar en klinkt als defender en Ferron klinkt als je de naam niet kent en voor t eerst hoort als perron.
Mij doen ze allemaal denken aan een auto merk ofzo eigenlijk. Wel origineel maar vind het niets als naam voor een persoon.