meer zekerheid over gezonde zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by LiittleOne, Nov 19, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

Nov 25, 2010
    1,220
    1
    0
    dames, ik ben zelf vandaag precies 4 weekjes zwanger en echt al aan het aftellen tot het moment dat we het hartje geklopt hebben, de 12 weken voorbij zijn, de 16 weken, 20 weken etc etc.

las in een ander topic namelijk dat je nog maar 2 % kans hebt dat het misgaat vanaf het moment dat je het hartje hebt horen kloppen.
    dit kan al met 8 weken..
    betekend dit dus dat de kans op een mk afneemt als je de 8 weken voldragen hebt?

zijn er al vroege verschijnselen die op een miskraam kunnen wijzen??

2. Annemieke82

Annemieke82 Actief lid

Mar 15, 2010
    158
    0
    0
    Zeeland
    Allereerst gefeliciteerd!! Als ik je verhaal zo lees, maak je je ontzettend druk. Mag ik vragen wat er gebeurd is, dat je je zoveel zorgen maakt?

Wat het ook is, leg het naast je neer en probeer te genieten! Voor deze zwangerschap heb ik een MA (kwam er met 13 weken achter dat het met 8.3 weken was misgegaan) en een MK met 5.5 weken gehad. Ik heb in elk geval geleerd dat het geen enkele zin heeft om teveel stil te staan bij wat er allemaal fout kan gaan. Je hebt hier namelijk helemaal geen invloed op. Ik begrijp wel dat het ontzettend spannend is! Ik had de tweede en deze keer ook af en toe van die momenten en nog steeds.. Maar meid.......Geniet!! Het is zo'n wonder! Bij mij hielp het om vooral in het begin niet al teveel op internet/fora te lezen en zoveel mogelijk leuke dingen te doen met mijn mannetje en vrienden. Ik probeerde zo te genieten van het leven en mijn zwangerschap op een zo positief mogelijke manier en daardoor kon ik de stress grotendeels vermijden. Misschien heb jij hier ook wat aan?

Een hele fijne zwangerschap gewenst!

Liefs.

3. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

Nov 25, 2010
    1,220
    1
    0

dankjewel! de realisatie is er volgens mij nog niet.
    we hebben al bijna 2 jaar geprobeerd zwanger te raken, dus het is ontzettend maf om nu eindelijk een posi test in mijn handen te hebben gehad.
    denk dat dat mij ook onzeker maakt.
    hoewel het voor mij zelf, intuitief dan, ontzettend goed aanvoelt.
    heb zelf al een miskraam gehad, toen wíst ik niet dat ik zwanger was maar toen het af kwam wist ik het wel degelijk.

ik hou ook gewoon vast aan mijn intiutie, ons kindje blijft bij ons.
    en over 8 maandjes kunnen we 'ons' (zo noemen we haar/hem) in onze armen houden.

heb zeker wat aan je advies, ik was zuwiezo niet van plan nu ontzttend veel op dit fora te kijken, of op welk fora dan ook.
    wil eerst eens dat de eerste 16 weekjes voorbij zijn.
    wil ook niet al te veel stil staan bij het zwanger zijn.
    gewoon gezond eten, genieten, leuke dingen doen, en wanneer de tijd er rijp voor is dan voor spulletjes gaan kijken voor ons kleintje.

vind het eigenlijk wel goed van mezelf dat ik nu niet op allemaal babysites heb gekeken, voor bvb kinderwagen/maxi cosi, dit deed ik namelijk wel toen ik kinderwens had en nog niet zwanger was.

elke dag verder is voor mij weer positief, dat is toch telkens weer een stukje dichterbij.

maar nog even een vraag...
    je kan een mk dus niet vroeg aan voelen komen?

dankje voor je tip!
    Liefs

4. Annemieke82

Annemieke82 Actief lid

Mar 15, 2010
    158
    0
    0
    Zeeland
    Wat fijn dat het na 2 jaar dan toch eindelijk gelukt is! En wat naar van je eerdere miskraam. Dat je een goed gevoel bij deze zwangerschap hebt, is denk ik een heel goed teken!

Een antwoord op je vraag heb ik eigenlijk niet, maar ik kan wel mijn ervaring met je delen. Lichamelijk heb ik geen tekenen gehad dat het toen mis zou gaan. Wel had ik toen een soort voorgevoel dat het niet goed was, intuïtie zeg maar. Deze keer had ik, net als jij nu, een goed gevoel en vertrouwen in een goede afloop. Ik was wel onzeker, maar anders. Ik herken veel in jouw verhaal en dat is de reden dat ik dit advies heb gegeven! Het is ook zonde als de onzekerheid teveel de overhand neemt.

Misschien is het een idee om aan je verloskundige te vragen of je een vroegere echo mag. Ik denk dat je hier met jouw verhaal wel voor in aanmerking komt. Dit zou ik niet voor de 8 weken doen, want als je bijv. een latere eisprong of innesteling hebt gehad, kan dat veel onnodige onzekerheid opleveren. Ik werd bij 8 weken dus 9 dagen teruggezet en als ik eerder was gegaan, hadden we geen kloppend hartje gezien. Dit komt schijnbaar heel vaak voor en een kloppend hartje was een heel goed teken, zei de vk. Uiteindelijk scheelt het nu maar 4 dagen en is er niks aan de hand, maar ik had mezelf helemaal gek gemaakt als ik eerder was gegaan.

Ik vind het ook goed van je dat je je nog in kunt houden met het internetten en shoppen, weet hoe moeilijk dat is! En soms mag je je best even laten gaan hoor! Tip voor een vrolijke site is die van oei ik groei. En ik heb in het begin serie 8 van friends teruggekeken, daarin is Rachel zwanger. Errug grappig! Watch Friends online free on Tv-links en dan gewoon de aflevering aanklikken die je wilt zien en vervolgens 1 van de gratis links die eronder staan kiezen. Er staan er veeeeel, dus er is er altijd wel 1 die werkt.

Genietze van jullie "ons", jullie zijn gewoon lekker zwanger!

Liefs

Share This Page