Hoi, Ons dochtertje van net 1 jaar heeft al sinds afgelopen vrijdag 2 erge ontstoken ogen. De hele dag door komt er erg veel pus uit en ze heeft er ook echt last/pijn van. Als ze wakker wordt naar haar slaapje is t een goede om het schoon te maken zodat ze haar ogen weer 'normaal' kan opendoen. Ik maak het continue schoon met afgekoeld gekookt water en watjes. Maar nu dus gisteren langs de doktersassistente gefietst, kwam er telefonisch niet doorheen. We hebben al langer last met haar en worden nooit serieus genomen (gaan ook andere ha zoeken maar dat even ter zijde) ze zij dat er niets aan te doen is. Verder vroeg ze niet veel. Ze zei ook mag gerust een week á 10 dagen duren. Ik was zaterdag al bij de apotheek geweest of ze er iets voor hadden, maar alleen op dokterrecept. Ze zei al als het maandag niet over is maar even langs je HA en wat nu......ze nemen ons weer niet serieus. Op internet lees ik neem contact met je ha als het na 3 dagen niet over is of erger wordt. Waarom een kleintje zolang onnodig met pijnlijke ogen laten zitten terwijl het met een zalfje op druppels wellicht zo over is. Ik lees op diverse internetsites dat mensen voor hun kids inderdaad na 3/4 dagen druppels etc. krijgen. Wat vinden jullie? Moet ik gewoon straks bellen en eisen dat ze wordt gezien? Mijn moeder en schoonmoeder zeggen dat ik het meer moet opnemen voor mijn kind, meeeens ? Zo lastig. Groetjes vruchtje
Ja dat zou ik zeker doen. Geef je nog borstvoeding of ken je iemand die het doet? Moedermelk in de ogen druppelen helpt even goed als die druppels van de ha.
Ikmzou vandaag weer bellen/langsgaan. Nu ben ik al een persoon die zich niet laat wegsturen totdat ik er wat voor heb maar gelukkig heb ik een lieve dokter die mij wel serieus neem..
Lastig,ik ben zelf dokters assistente.De NHG standaarden zijn de afgelopen jaren gewijzigd.Onderzoeken hebben aangetoond dat het behandelen van een bacteriële oogontsteking geen winst geeft mbt de duur van klacht dan dat wanneer je niet zou behandelen.Ik moet zeggen dat ik daar een dubbel gevoel in heb.Is je dochter ook verkouden? Je kunt dan starten met het gebruiken van een zoutwater oplossing.Ook kun je daar de oogjes mee reinigen,dit kun je doen met van die zgn knijpflaconnetjes van bijvoorbeeld Daro of een huismerk van de drogist.Wanneer je kindje gevoelig is voor dit soort oogklachten kun je voor de dagelijkse reiniging Supranette oogreinigingsdoekjes gebruiken.Je kunt het nog een dagje aankijken en dan toch aangeven dat je een afspraak wilt maken.Zijn de ogen echt bloeddoorlopen dan zou ik vandaag langs gaan.Mijn oudste zoon had er ook eens last van en toen moest ik ook praten als Brugman en dat is alweer een hele tijd geleden.Het is immers wel antibiotica wat er wordt gegeven en een beetje terughoudendheid mag wel maar er zijn uitzonderingen. Gr. Ingrid
Eens met Anouk. De noodzaak van antibiotica bij een ooginfectie lijkt een beetje te zijn achterhaald. Goed schoonhouden en het eigen oogvocht zou het werk moeten doen. Toch zou ik na een week of wat wel aan de bel trekken en er even naar laten kijken, maar dat is puur gevoelsmatig. Zeker als de oogjes helemaal dichtgeplakt zitten en amper open te krijgen zijn. Is dat niet het geval, dan gewoon nog even aankijken.
Inderdaad borstvoeding in druppelen! Antibiotica ben ik geen fan van, dat wordt naar mijn mening veel te snel gebruikt en is wat mij betreft een laatste hulpmiddel.
Wat je ook kan gebruiken is babyshampoo! Bakje (gekookt) warm water, wat shampoo in oplossen en met een watje over de oogjes.
Supranettes doekjes werken hier altijd fantastisch. Daar is het altijd zo weg mee. Wij krijgen alleen een AB kuur als het oogwit ook helemaal rood is anders inderdaad afwachten tot het over gaat
Ik zou aanhouden, mijn zoon heeft al heel vaak ontstoken ogen gehad en iedere keer druppels gehad na een week of twee aangemodderd te hebben met steriele gaasjes, gekookt water en blephadosisdoekjes. Denk niet dat het ooit vanzelf over had gegaan.
Mijn man heeft toch nog even gebeld en mocht langskomen met haar. We hebben nu gel druppels gekregen. Ze heeft er echt heel veel last van/pijn. Wij vinden dat we het voor haar moeten opnemen. Waarom eigenlijk eerst nog eens 5 dagen aankijken en haar met de pijn laten zitten terwijl er ook hulpmiddelen zijn zoals een zalfje!!. Ik ben blij dat we er toch achter aan zijn gegaan. Bedankt in ieder geval voor jullie reacties
Als je borstvoeding geeft dat gebruiken. Heb ik bij mijn zoontje ook gedaan en gelijk was het over. Werkt echt super. Heb je dat niet en vind je het te lang duren nu kun je evt proberen een afsprAak te krijgen.
mijn meisie had het ook alsmaar van alles geprobeerd ging niet over. toen zei mij opa dat ik het een aantal x per dag met slappe thee (zonder smaak) moest wassen.. dus dat geprobeerd nou het is weggegaan en nooit meer terug gekomen terwijl ze vanaf de geboorte constant ontstoken ogen had.. nu is ze al een maand er vanaf en het heeft me twee dagen spoele met slappe thee gekost... succes