@puppy28 had je in NL het lange protocol gehad? ik had in NL namelijk ook veel meer follikels dan mijn eerste poging in DD. Mijn amh is lager dan die van jou, maar ik heb steeds zo'n 3 follikels in DD, lijkt me dat er bij jou ook wel meer in moet zitten. Ik heb ook altijd standaard meer follikels bij mn uitgangsecho dan bij de ivf echo's, zo raar vind ik dat. Als je echt denkt dat er meer follikels in zouden moeten zitten zou ik in jouw geval serieus overwegen de poging af te breken als er bij de volgende echo niets bij is gekomen. Ik weet helaas uit ervaring dat een ivf poging heel snel voorbij kan zijn. Succes
Ik hoop ook echt dat dit ooit voor mij mag uitkomen, een mooi en groot gezin. Als het morgenochtend blijkt dat het bij deze ene follikel blijft, vraag ik ook om een escape iui. Heb sowieso al vragen opgeschreven die ik met de uitslag vd echo mee ga sturen. Hopelijk reageert de dr daar nog op. Bij de uitgangsecho zag ie in 1 eierstok 4 blaasjes zitten en in die andere ook een aantal. Een totaal aantal heeft ie niet genoemd en ik heb er niet naar gevraagd. Ik vroeg alleen: "ze doen het dus nog?", waarop hij met "jazeker" antwoordde.
Ik had in nl idd het lange protocol nellie, wellicht dat dat er ook iets mee te maken kan hebben. Ik ga er op zn hoogst een escape iui van maken (is al eens eerder gelukt), en anders breek ik de poging idd gewoon af.
4 plus een aantal zou minimaal 6 moeten zijn dus. Dan is er zeker hoop op een betere poging, vooral omdat je amh verlaagd is met die 0,7/0,8. Echt die categorie onder de 0,3 is weer zó anders en moeilijker. Dus ik denk dat het niet je maand was ondanks al je inspanningen. Dat is echt wel pittig, niet alleen vanwege je enorme wens en angst maar ook al die reis kilometers matten je af.
Klopt @Champetter , dat was ik. @puppy28 : mijn allereerste poging in DD. Mijn AMH lag zo rond de 0,4. Op de uitgangsecho lagen 11 follikels klaar (wat idd vrij uniek is bij zo’n laag AMH). In NL met 225 eh Gonal-F had ik altijd tussen de 4 en 8 follikels. Deze poging zou ik 225 eh Gonal-F spuiten en 225 eh Meriofert. Ik had er alle vertrouwen in! Maar, uiteindelijk maar 1 follikel!!! Echt bizar. Ik voelde me zo k*t en machteloos; alle moeite en tijd voor niks!!?!? Wij hebben ervoor gekozen de poging af te breken. Met dr. C een evaluatie gehad, want dit ging ik natuurlijk niet nog een keer zo doen; ik wilde een andere hormonenmix. Dr C. ging hierin mee en vond mijn voorstel ok (300 eh Gonal-F) en thats it. Toch voelde het niet helemaal goed; ik vond dat ik teveel leidend was in mn eigen behandeling. Daarom second opinion aangevraagd bij dr. S. Hij adviseerde heel stellig precies hetzelfde te blijven doen als de vorige keer. Bij laag AMH hoort dat de maanden/cyclussen steeds meer wisselende opbrengsten laten zien. Vol twijfel heb ik toch maar zijn advies opgevolgd, ik vind hem toch echt de prof en heb daar maar op vertrouwd. En... terecht! Volgende poging met exact dezelfde hormonen als de eerste pogingen 14 follikels, waarvan 8 eicellen!! Ongelooflijk! Alle 8 ook nog eens bevrucht en nu zwanger van TP 1. Bizar hè!? Dus als het bij 1tje blijft zou ik afbreken en vraag advies aan dr. S. Alles kan, zoals je kan zien. Ik hoop dat dit verhaal je een beetje hoop geeft en het slechte resultaat enigszins verzacht... Sterkte!
O ja, enige wat veranderd was, is dat ik de eerste poging op cd 3 startte met de hormonen en de tweede poging ben ik al op dag 2 begonnen met spuiten, op advies van dr. S.
Lief van je @Mieksel om met je verhaal een hart onder de riem te steken. @puppy28 , ik hoop dat het je ondanks de teleurstelling van het nu een beetje goed doet. Het is en blijft een onvoorspelbare diagnose waar we mee worstelen maar we geven ons niet zomaar gewonnen!
@puppy28 ik lees zojuist jouw verdrietige post. Ik heb geen advies voor je maar wil je wel een digitale knuffel zenden
@Champetter, vandaag was er wederom maar 1 follikel van 15mm en een bms van 8,4. Ik heb DD gesproken en we hebben de poging afgebroken. Ik moet vandaag dus stoppen met alle medicatie. Ik heb nog gevraagd hoeveel er eiblaasjes er bij de uitgangsecho klaar lagen, en dit waren er 7. Dus ze hadden wel gehoopt dat deze mee zouden groeien, maar ivm een lage amh waarde kan dit dus elke maand anders zijn zoals jullie al aangaven. Daarnaast hadden ze het er ook over dat ik op dag 3 ben begonnen met stimuleren terwijl dit al op dag 2 had moeten gebeuren. Een volgende cyclus zou ik meerdere eiblaasjes die meerijpen kunnen hebben. Dat stelt me al gerust. @Mieksel Dankjewel voor je reactie, jouw verhaal geeft mij weer moed. Ze gaan me vandaag alvast een nieuw behandelplan geven (zei ze), dit zal waarschijnlijk weer met dezelfde medicatie zijn, alleen dan eerder dan dag 3 starten. Ik hoop dat dit mij net zoveel geluk zal brengen als dat het jou heeft gebracht! Hoe verloopt je zwangerschap en is de eerste? @Lilyam dankjewel voor je lieve bericht. @alle dames, vind jullie zo lief! Jullie reacties doen mij echt goed. Ik voel me vandaag, ondanks dat de poging helemaal is afgebroken, ook niet echt teleurgesteld meer, ik denk dat ik die klap bij de eerste echo al heb gehad. Nu maar even afwachten of ik mijn volgende cyclus al mag starten en anders evt. eind december als mijn cyclus goed uitkomt (ivm de feestdagen).
Ondanks de enorme teleurstelling toch positief blijven denken. Heel erg knap van je, ik geloof er ook echt in dat jouw leeftijd, amh en die 7 follikels alsnog in een zwangerschap kunnen resulteren. Sterkte en op naar een nieuwe poging!
Dankjewel lieverd! Ik blijf er ook gewoon in geloven. Vooral blijf ik me vasthouden aan jullie verhalen, het geloof van de arts en het feit dat ik met deze waarden vorig jaar al eens zwanger ben geraakt door iui. Voor nu ga ik even een maand rust nemen van die medicatie (was ook echt mezelf niet). En we gaan het deze keer gewoon nog eens spontaan proberen. Je weet het immers maar nooit. <3
Jammer dat de poging afgebroken is. Maar het positieve is dus dat er wel genoeg klaarliggen! Ik mocht de cyclus daarop meteen weer starten trouwens. Ik heb dat niet gedaan omdat ik even rust wilde maar het had wel gekund. Ik hoop dat jullie volgende poging een mooie opbrengst op gaat leveren!
@Kes ja tis heel rot dat we deze poging hebben moeten afbreken. Ik mag ook na deze cyclus starten, ik ben er nog over aan het twijfelen. Als ik de volgende niet start dan zou het pas in december kunnen maar ivm de feestdagen is het maar de vraag of ik dan kan starten. Ik zou dan pas op of na 27 december moeten beginnen met mn menstruatie. Aangezien ik tussen de 25 en 27 dagen een cyclus heb, durf ik daar ook niet op te bouwen. In t ergste geval zou ik dan pas half januari kunnen starten. Heb wel een nieuw behandelplan binnen. Dit is nu starten met de neusspray (waarschijnlijk suprefact omdat die andere misschien niet geleverd kan worden) en daarnaast weer 225eh meriofert en 225 gonal f.
Mijn cyclus was beide keren na de afgebroken poging een stuk langer, namelijk rond de 45 dagen. Dat hoeft bij jou natuurlijk niet zo te zijn, bij mij waren alle follikels nog klein en jij hebt wel een grote. Maar ik kon daardoor niet goed plannen. Is altijd lastige keuze direct doorgaan of even stoppen. Mij deed een pauze wel altijd goed maar ja je bent ook ongeduldig natuurlijk.
Toevallig dat de apotheek net belde en heb ik maar gelijk de keuze gemaakt ivm de levering vd medicatie. Ik sla toch maar een cyclus over. Even mijn lichaam rust gunnen en mijn hoofd de rust geven. Daarna weer volle moed aan de gang, hopelijk in december anders in januari. Ja, ik ben benieuwd hoe mijn cyclus zal zijn, ik heb volgens mij 2x een uitschieter gehad, 1x na de eerste x met hormonen en 1x na de miskraam. We zullen het maar weer afwachten. Deze maand maar extra gezellig maken, je weet maar nooit wat ervan komt. Het is nog altijd niet uitgesloten dat ik niet spontaan zwanger kan raken en de verhalen op het forum liegen er ook niet om. Dus dat kleine beetje hoop ben ik weer terug aan het vinden
Puppy, ik wilde je alleen maar even een virtuele knuffel geven. Wat ontzettende jammer dat de poging zo verlopen is. Heel veel succes met de volgende poging. En inderdaad, een wondertje kan altijd gebeuren. Geef de hoop nooit op hoor. Xx
Mijn amh is ook zoiets en had met de lagere dosering meer succes dan de hogere. Zo verdrietig hea! Zie dat je de poging hebt afgebroken?! Slim, dat heb ik niet gedaan en kostte me een poging zonder enig resultaat. Sterkte
Dankjewel @YasmijnN Ik zie dat jij maar 2 ivf pogingen hebt gedaan. Wat is de reden dat je niet verder bent gegaan? Vind het zo mooi dat er zoiets als eiceldonatie bestaat. Maar ik heb het gevoel dat ik daar totaal niet klaar voor ben. En dan erbij helaas heb ik geen zusjes waar ik eicellen aan zou kunnen vragen en de wachtlijsten staan ook op een stop. Dus denk dat die optie er voor ons sowieso niet in zit. Vandaag zit ik echt in een rot dip en ben zo bang dat het nooit zal lukken. Heb inmiddels wel een verzekering afgesloten waarbij de 4e en 5e poging vergoed worden, maar ben benieuwd of ik dat allemaal ga trekken zo lang nog.
Ik heb er 2 gedaan, want uit de tweede ivf poging bleek dat het met mijn eitjes echt niet meer zou lukken. We hebben zelf een donor gevonden via een website. Hopelijk gaat de lagere dosis weer voor je werken, weet hoe uitzichtloos het kan lijken. Verschrikkelijk gevoel. Heel veel sterkte en hou me op de hoogte. Hoop echt dat een volgende poging een succes gaat zijn