Help maar 1 follikel

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door puppy28, 7 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Ooh oke, ooit overwogen om naar DD te gaan?
    Ben in iedergeval blij dat jij nu wel zwanger bent! Geniet er lekker van, het is je gegund!! <3
    Ik zal je op de hoogte houden! :)

2. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    Ja wel overwogen ja, wie weet geef ik dat nog eens een kans.

Nu eerst dit wonder de wereld in brengen ;)

Dankje, vind het nog steeds onwerkelijk dat ik zwanger mag zijn

puppy28 vindt dit leuk.
  3. Lien4

Lien4 Actief lid

7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    @puppy28 wat ontzettend jammer dat je de poging hebt moeten afbreken! Zo frustrerend, was een escape iui eventueel nog een optie?
    Ik zag dat je in je nieuwe behandelplan behalve de neusspray dezelfde combi aan hormonen houdt (225 Meriofert en 225 Gonal), heel spannend wat voor resultaat dit in een nieuwe cyclus zal geven, zo te lezen kan dit heel verschillend zijn met laag AMH, dat is wel hoopvol. Ik ga voor je duimen in januari!
    Mag ik vragen welke dokter jij hebt in DD, dokter C? Ik heb eind november een intake met de vrouwelijke dr. C;) Heeft iemand ervaring met haar? En weet iemand of dr. S. in DD nog beschikbaar is (hij schijnt dé expert te zijn), mijn fa in Wolvega dacht dat dr S. inmiddels met pensioen zou moeten zijn... Het lijkt me fijn om van hem eventueel een second opinion te kunnen krijgen omdat hij zoveel ervaring heeft met laag AMH..

Zit deze week behoorlijk in mineur, las een oude opmerking van iemand die in DD een gesprek met dr S. heeft gehad, waarin hij aangaf dat de kans om zwanger te worden met een
    AMH lager dan 0,3 echt verwaarloosbaar is... Toch wil ik dat gewoon niet geloven, maar ik wil mezelf ook geen valse hoop geven, slaat het nou wel ergens op om dan toch maar, eigenlijk
    tegen beter weten in, al die behandelingen te ondergaan. Houden we onszelf niet een beetje voor de gek....? Maar accepteren dat het gewoon niet zal gaan lukken, dat kan ik echt nog niet...:(

puppy28 vindt dit leuk.
  4. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    #44 puppy28, 14 nov 2017
    Laatst bewerkt: 14 nov 2017
    Ik had een heel verhaal getypt, plotseling verkeerde knop en weg! Grrr.. haha

Anyhow, ja vond het ook wel erg teleurstellend dat ik niet door kon gaan, maar voel me er nu wel veel beter bij. Ik wilde denk ik ook gewoon te snel, cyclusdag 3 bespreken behandelplan, daarna meteen door om medicatie op te halen in het zuiden van het land, en die avond meteen beginnen met spuiten. Ik ben dus gewoon al gestresst begonnen (of dat er iets mee te maken heeft, wie zal het zeggen). Ben iig blij dat ik de poging met 1 follikel heb af moeten breken, dan dat ik in dubio zou zitten met 2 of 3 follikels.
    Ik heb de intake in september gehad met Dr. S. (hij is dus nog niet met pensioen, gelukkig). Daarna had ik de bespreking betreft het behandelplan met Dr. C (man). Ik moet zeggen dat ik dat ook een heel fijn gesprek vond en heb ook echt het idee dat hij, net zoals Dr. S., weet waar hij over praat.
    Het nieuwe behandelplan is nu gemaakt door Dr. S en ziet er deze keer wel iets anders uit. Ik had eerst Meriofert en Ovaleap, de Ovaleap is nu vervangen door Gonal F. Daar ben ik ook wel blij mee omdat ik altijd al Gonal F heb gespoten en daar goed op reageerde (laatste ivf 5 eicellen met 150 gonal).
    Met Dr. S (vrouw) heb ik geen ervaring, maar ik denk wel dat zij patienten met elkaar bespreken, mocht er twijfel zijn over iets. Dus volgens mij maakt het niet zoveel uit bij wie je het eerste gesprek hebt, want zoals bij mij kan dit de volgende keer weer een ander zijn. Hoe dan ook ben je naar mijn mening, met een lage AMH, in goede handen daar!

Ik snap je gevoel wel, ik heb dat ook hoor.. lukt het wel, lukt het niet, moet ik hier wel aan beginnen? Maar als je het allemaal nooit hebt geprobeerd, zul je nooit het gevoel van acceptatie kunnen krijgen wanneer het niet mocht lukken. Echter heb ik gelezen dat er genoeg vrouwen zijn die met een lager AMH dan 0,3 zelfs spontaan zwanger raakte, dus volgens mij moet jij de hoop echt nog niet opgeven! Dr. S. vertelde mij dat naast een lage AMH, leeftijd ook een rol speelde. Hij zei letterlijk: "Als je nu 40 jaar zou zijn, zou ik tegen je zeggen dat een behandeling misschien niet zo zinvol is, maar dat ben je niet dus je maakt gewoon kans op een zwangerschap", daar blijf ik dan maar op vertrouwen :)

Heel veel succes Lien, ik hoop dat het bij jou nog eens mag lukken!

5. Lien4

Lien4 Actief lid

7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw

Inderdaad, ik moet gewoon vertrouwen hebben dat we in DD hoe dan ook op het juiste adres zijn met laag AMH, meer kunnen we ook niet doen. En toch ook fijn idee dat Dr. S. er nog zit om eventueel mee te kunnen denken.
    Bedankt voor de peptalk, had ik even nodig. We gaan er gewoon voor en elk lijf reageert weer anders, dus gewoon afwachten en proberen. En ik ga vanaf nu niet meer denken aan alle demotiverende informatie die ik tegenkom ("na je 35ste gaat de kwaliteit van de eicellen heel hard achteruit") en ik luister alleen nog naar uitspraken zoals die van Dr. S. die zegt dat er echt gewoon nog kansen zijn, wat klinkt dat toch fijn :)

Fijn dat je toch weer een iets aangepaste behandeling krijgt, ook hoopvol omdat je eerder ook goed op Gonal reageerde, ik ga voor je duimen!

puppy28 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina