Hallo! Ff een vraagje, volgende week is mijn zoontje bijna 8 maanden. Hij doet het echt super! Goed eten, goed slapen een super vrolijk mannetje. Ook de flessen melk gaan meestal keurig op. Ik bied hem nou al een tijdje ook een fles/tuitbeker/gewone beker met roosvicee/ diksap aan. De ene keer is het meer water dan ranja en de andere keer maak ik het iets zoeter. Hij drinkt er alleen maar een paar slokjes van. Hij knabbelt op de speen van de fles en die van de tuit, en hij bijt in de gewone beker daar drinkt hij trouwens wel het "meest" uit. Nou heeft hij onder 2tandjes en boven sinds ruim een week 1 en de ander is bijna door dus daarom zal hij ook wel zo knabbelen. Nou maak ik me er niet echt druk om maar omdat hij natuurlijk minder melk krijgt moet hij dat wel compenseren met ander drinken. Hoe ging dat bij jullie kleintjes? Groetjes renate!
Misschien is het vreemd omdat het koud is? Je kan ook thee proberen. Hier een kerel dat gek is op roosvicee, thee en halfvolle melk .
Daar heb ik zelf trouwens ook wel aan gedacht, maar nou hoor en lees ik verschillende dingen over thee, dat het eigenlijk niet zo goed zou zijn door bepaalde dingen erin ofzo, misschien moet ik proberen om lauwe roosvicee te geven, maar bedankt voor de tip!!
Hier heeft zoon heel lang geen diksap gewild. Thee en water gingen het beste. Nu is het omgekeerd maar heeft hij pech: hij krijgt 1x per dag diksap, de rest van de dag melk, water en thee. Toen zoon meer bijvoeding ging eten en minder melkflessen kreeg, heeft hij een hele periode minder gedronken dan hij in verhouding met zijn melkflessen binnen kreeg. In fruit e.d. zit ook vocht, dus heel gek is het op zich niet. Ik hanteer hier (toen en nu): ik bied hem drinken aan (nu staat er standaard een tuitbeker met water op tafel voor hem) en het is aan hemzelf wat hij ervan drinkt. Als hij dorst heeft, drinkt hij wel. De ene dag is dat meer dan de andere dag. En ik hield in tijden dat hij weinig dronk, zijn plasluiers in de gaten. Wat betreft thee: hier krijgt hij voornamelijk ook (biologische) roosbosthee, maar soms ook een andere smaak cq. zwarte thee. Het is zo enorm verdund (klein laagje thee met véél koud water) dat ik dat op zijn tijd wel vind kunnen. Alles met mate, denk ik dan maar Vind het toch ook wel fijn als hij andere smaken thee leert drinken dan alleen rooibos
Heeft hier bijna 3 maanden geduurd voordat ze noemenswaardig iets dronk. Ze snapte er niks van. Hier achter gekomen dat ze het zoete helemaal niet lekker vindt.. Dus is het water en rooibosthee. Zeker de warme thee vindt ze heerlijk. Nu overgegaan op een rietjesbeker en dat gaat veeeeeel beter! Ze heeft nu ook meerdere keren loodzware plasluiers en net als wat Juudje zei klopt hier ook ze halen in het begin echt niet de hoeveelheid van een flesvoeding. Ik heb een hele poos het het warme weer wat water toegevoegd aan het fruit en groentes met veel vocht gegeven zoals witlof en courgette.
Hier drinkt ons meisje tussendoor water/ thee of diksap gewoon uit een rietjesbeker van nuby. Gaat prima ze pakt hem zelf en soms moet ik hem echt weg zetten anders blijft ze drinken. Mijn zoontje dronk nooit uit tuitbekers of rietjesbekers of gewone beker die heeft heellang uit zo'n flesje van fruitshoot gedronken, dat accepteerde hij wel. Ook zit in fruit veel vocht, warme maaltijd ook. Je zou ook evt. als ze echt moeizaam iets anders drinken extra fruit kunnen geven. Succes!