Hoi hoi, Ik heb een vraagje. Wij zijn zwanger van nummer Maar wel iets eerders als gepland, onze meid zal dan pas 17 maanden zijn. Nu gaan we voor haar een nieuw kamertje maken en de baby kamer blijft de baby kamer voor de volgende hump. Maar nu vraag ik me af hebben jullie daar ervaring mee? Moet ik nu toch nog een ledikantje aan schaffen of toch een junior bed met zo'n los hekje? Groetjes!!
Ik zou haar nog tot zeker 22-24 maanden in een ledikantje laten denk ik. Kun je anders niet een wiegje voor de baby kopen en dan als de baby daaruit is gegroeid een juniorbedje voor je dochter? Scheelt toch een paar maanden.
17 maanden is imo nog erg jong voor een peuterbed. Ik 'ga mee' met Suus. In zo'n grotere wieg op pootjes (40x90?) kan een baby wel tot een maand of zes slapen.
Wij leggen de baby eerst ook in de wieg. Ik vertik het om een 2e ledikant te kopen voor nog geen half jaar!! Als deze baby net zo groot is als mijn dreumes, overbruggen we ongeveer 3, misschien 4 maanden. Dochterlief is dan rond de 19 maanden. Dan gaat ze over naar een meegroeibedje. Heb genoeg goede ervaringen gelezen van kindjes van die leeftijd die overgaan, ik verwacht geen problemen.
Ik zou haar voorlopig nog gewoon in een ledikantje laten slapen hoor! Mijn dochtertje is nu 16 maanden maar die zie ik nog niet in een peuterbedje slapen. Bovendien vind ik het zelf ook wel makkelijk dat ik nu degene ben die bepaalt wanneer ze uit bed mag Wij hebben via marktplaats een goedkoop ledikantje op de kop getikt, daar slaapt ze nu al een tijdje in. En rond haar tweede verjaardag krijgt ze dan een peuterbedje ofzo
Heb ik hier ook gedaan, zo'n soort wieg staat nu klaar en zoontje blijft nog een paar maandjes in z'n ledikant. Straks gaat hij dan over naar een peuterbed en de baby naar zijn ledikant.
hoi hoi onze zoon was 17 maanden toen hij naar een groot bed over ging .. 90x200 cm .. heb bij de ikea zo'n vangrail gekocht, het bed even goed laag opgemaakt en een voedingskussen voorals hij omhoog zou klimmen. hij is 1x uit bed gevallen en is perfect gegaan onze 2e zoon was 19 maanden toen hij ook in zo'n groot bed ging en ook dit ging super.
bij de mijne zit er 1,5jaar tussen. Ik heb geen nieuw ledikant gekocht. Lydia ging eerst in de wieg, toen ze daar bijna uitgegroeid was hebben we een peuterbedje gehaald voor daniel, dat was met 21maanden dnek ik. Maar hij klom ook uit zn ledikant dus vond dit veiliger. edit: anders koop je een ledikant waar je een zijkant af kan halen?
Even iets anders; ben je niet bang dat je oudste zich uit zijn kamer 'geschopt' zal voelen? Ik ben daar zelf altijd erg bang voor. Ontopic: Onze oudste is 19 maanden als de tweede geboren zal worden en hij houdt zijn eigen kamer. We hebben voor de tweede een eigen kamer gekocht met een eigen ledikant. Ook met bovenstaande in gedachten dus.. maar ook omdat we hem nog te jong vinden om een peuterkamer te krijgen. Het scheelt wel dat wij de kamers via marktplaats gekocht hebben en niet nieuw, ik kan me voorstellen dat dat te gek wordt.
waarom dat dan ? betrek je kindje gewoon bij de nieuwe kamer.. wij hebben onze zoon regelmatig laten "helpen"met verven zover het ging .. iedere keer laten kijken als er iets nieuws kwam, hij vond het vooral ruig
hoi mijn jongste lag met 16 maanden al in een peuterbed hij sliep altijd heel slecht in het ledikant ( stoten enz) sinds hij in het bed ligt slaapt hij stukken beter en is nog nooit uit het bed gevallen toen ik zwanger was van mijn jongste hebben we mijn oudste met ledikant verhuist naar zijn nieuwe kamer en toen hij gewent was aan de kamer het ledikant omgeruild voor een peuterbed hij bleef altijd liggen en is er nooit uitgevallen dus hier goede ervaringen met peuterbedjes succes ermee
Ik koop voor Tycho straks een ledikantje bij ikea waar je later een zijkant uit kan halen. Hij gaat zo ongelooflijk zn bed door!! Ik vind het griezelig om hem in een groter bedje te leggen. Tycho is 2 jaar en 2 maanden als de kleine komt. x
Ons zoontje zal 1,5 (18 maand) zijn als de tweede komt. Wij hebben een hele babykamer (tweedehands) gekocht met ledikant dus. Hier ook een nieuwe kamer en 'nieuwe' meubels. We betrekken hem erbij en hij gaat er al eerder naar toe. Komende maand. De baby komt pas eind mei. Ik zou nooit zeggen dat hij een nieuwe kamer krijgt omdat de baby in de andere kamer moet. Nee, dat zou ik los van elkaar houden. En als je je eerste al op tijd naar de nieuwe kamer doet, dan zal de link niet zomaar gelegd worden.