Help! Mag mijn kind nu wel of niet naar oma?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Minny, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Die van mij ligt ook 's avonds om 19 uur in bed tot ca 7.00 toch wil hij elke middag nog even anderhalf uur slapen. Ene kindje heeft het meer nodig dan het andere. Mijne wordt over 3 dgn 3 ,nou dan ga ik echt niet zeggen ,nou nu ben je 3 en nu heb je hem niet meer nodig.
    ;)

Soms zijn er overigens ook dagen dat hij niet gaat ,maar dan is hij echt wel bekaf om 18 uur.

Oja en hoe harder de mijne zegt dat hij niet wil slapen ,hoe vermoeider hij is :D

2. mroos

mroos Niet meer actief

Ik snap je wel maar stel dat dit de enige keer is dat ze met iets dreigt wat ze niet waar kan maken en de volgende keer maakt ze haar reele dreiging wél waar, dan is haar kindje deze keer ook zo weer vergeten hoor.
    Wanneer zo'n situatie vaker voorkomt, dán moet je wel echt beginnen met je eigen dreigementen 'waar' maken, want anders ben je idd niet meer geloofwaardig.

3. tulip

tulip Niet meer actief

o ja, ik ben daar heel eerlijk in. Ik weet toch al dat ik niet consequent genoeg zou zijn. Met een hoop dingen wel, maar ik zou oma ook niet zo kunnen straffen eerlijk gezegd.:D

4. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Verplaatst naar Peuter en Kleuter.

Lotte

5. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Het kan ook zijn dat ze vecht tegen haar slaap? Mijn dochtertje doet dit namelijk wel, ligt dan half te slapen opde bank of ze begint dan een beetje vervelend te doen en als ik haar naar bedje breng gaat ze ook haar deken weg schoppen en zeggen ik wil niet slapen :D ik laat haar dan liggen en zeg dan ga maar eventjes slapen ik kom je zo weer wakker maken, slaap lekker en tot straks. Dan loop ik weg, ze ko t haar kamer dan niet uit en dan ga ik na 5 minuutjes kijken en dan slaapt ze gewoon en dek ik haar toe als ze zonder deken ligt :)

Ik chanteerde haar soms ook maar het helpt inderdaad niet want ze weet dat we dan toch gaan haha :p

6. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

25 jun 2009
    843
    24
    18
    Vrouw
    mijn dochtertje sliep met 3 jaar al niet meer tussen de middag al met 2 en half niet meer, en nu ze 4 jaar is valt ze altijd in de middag in slaap.

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik had dit dus gister, Quinn was doodmoe en hij had ook een slechte nacht gehad, dan moet hij gewoon even slapen. Maar hij wilde niet en gistermiddag zouden we naar de afscheid gaan van zijn juffie op het kdv, en heb ook gezegt als je niet gaan slapen gaan je ook niet mee!

daarna direct papa gebeld om te vragen hoelaat hij thuis zou zijn of ik het waar kon maken, want het is soms hard ik ben hier heel duidelijk in.

Ben Quinn toen gaan negeren, en hij kwam op hangde pootjes naar me toe dat hij wel naar zn juffie wilde en dat hij toch maar wilde slapen.

Hier werkt dus negeren erg goed.

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmmm tja.. hier 3,5 en ze slaapt nog regelmatig smiddags.

al was het gisteren wel met de mededeling "als je nu gaat slapen mag je straks bij opa langer op blijven" want mevrouw had ECHT geen zin.. en was wel goed moe natuurlijk.

maar heel eerlijk... ze hoeft van mij meestal niet perse te slapen.
    vaak mag ze ook wel even spelen op haar kamer een uurtje.
    als ze dan toch moe is kruipt ze vanzelf gewoon in bed.
    (en natuurlijk kun je dat vantevoren meestal vrij goed inschatten)

en er zijn ook dagen dat ze niet slaapt... over half jaar moet het klaar zijn met dat slapen tenslotte :)
    Maar ik denk dat dat zichzelf gaat wijzen deze zomer... als het warm is slaap je toch minder lekker overdag en dan is ze er eind september helemaal klaar voor om de hele dag op school te zitten :)

9. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Had je haar verteld voordat ze op bed moest dat ze naar oma toe zou die middag? hier werkt het nl goed om niks te zeggen voordat mijn zoon op bed gaat. Vertel ik hem dat we iets leuks gaan doen dan slaapt hij niet! en vertel ik hem niks dan slaapt hij wel en als hij wakker is dan vertel ik hem pas dat we wat leuks gaan doen. Werkt hier heel goed.

10. tulip

tulip Niet meer actief

maar middagslaapjes zijn toch ook niet van leeftijd afhankelijk, maar gewoon of het kind het nodig heeft??? Ons meisje van ruim 2 1/2 die slaapt tussen de middag nog 2-3 uur en ligt er s avonds om 7 uur ook in. En als ze 3 is zeg ik ook niet ineens, je mag niet meer. En ik heb er ook niks op tegen hoor. Heerlijk dat ze dr dut nog even doet:)

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Consequenties verbinden en dus doen wat je gezegd hebt! Loze dreigingen zijn funest in mijn ogen. Jammer.. jij leert er ook van! hahahah.. Waarom zou je niet consequent zijn?

Verder zou ik niet al te veel gedoe maken van het slapen.. dat helpt naar mijn idee nooit. Gewoon zeggen wat je van haar verwacht en daarna negeren. Op je kamer blijven en je zoekt het maar uit.
    Mijn zoontje slaapt niet meer 's middags maar moet wel rusten. Hij gaat dan op zijn kamer en maakt dan 1 of 2 puzzels en gaat gewoon spelen. Dat gaat prima. Soms gaat hij alsnog slapen. Helemaal goed.

12. Saskia78

@cygnet: dat is ook onze tactiek inderdaad..
    of afspreken dat we over een half uurtje komen kijken... meestal slaapt ze dan als een roosje.
    Ze komt ook niet zelfstandig dr kamer uit.. dat scheelt :)

@minny: maar stiekem moet ik er wel om lachen... je hebt uiteindelijk nu vooral jezelf ermee..
    want als je niet gaat zit je alsnog met een rellende peuter :)
    Ik probeer dat soort situaties als het even kan dan ook te voorkomen...

Al moet ik zeggen.. dat ik vrijdag wel gedreigd heb dat we niet naar opa/oma zouden gaan de volgende dag.. OF dat we heel snel naar huis zouden gaan als ze zich niet kon gedragen.
    Want tja.. recalcitrant en rellen thuis is 1 ding... maar op visite kan ik er toch wat minder tegen :)

13. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Het is al gebeurd toch? En ze gaf zelf toe dat het niet handig is geweest dus ik vind bepaalde opmerkingen nogal overbodig en belerend overkomen maar goed, dat is mijn interpretatie misschien;)

Zoiets overkomt mij ook wel eens, dat ik achteraf denk 'shit, wat heb ik nou weer gezegd'..:D

Ik zou overigens ook zeggen dat je je vergist hebt en toch wel naar oma gaan. Ben behoorlijk consequent met de meeste dingen maar zo nu en dan een uitzondering kan prima naar mijn idee.

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.969
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dat is wel verstandig ja. Ik vind dat als je zoiets zegt, dat je het dan ook gewoon moet doen. Duidelijk voor je kind en minder kans dat ze straks met je gaat 'lopen'.
    In dit geval denk ik dat ts beter niet had kunnen dreigen met deze straf. Maar aks het er per ongeluk toch uit floept, denk ik dat je je er zoveel mogelijk aa moet houden.

15. Saskia78

Mja of voorwaarden stellen aan het wel gaan.
    "ok, we gaan toch naar oma.. Maar als je vervelend bent gaan we meteen naar huis".
    Althans alleen als je daarmee je probleem niet enkel verschuift maar redelijke kans dat het bij opa/oma toch anders gaat omdat ze er even uit is.

Maarja.. Volgens mij is ze allang geweest inmiddels (of niet natuurlijk).
    Hoop achteraf gepraat nu.
    Vind het leuk om te zien hoe strikt iedereen zegt te zijn.
    Ben heel benieuwd of mensen dat ook altijd kunnen waarmaken?
    anne heeft soms best mazzel namelijk.. En papa is soms gewoon net even strenger dan mama. Maar ondertussen luistert ze prima over het algemeen.

16. 4days

4days Niet meer actief

Ik vind het eigenlijk om te beginnen al stom om een kind met iets te gaan dreigen als het niet wil slapen... Zoiets kun je echt niet afdwingen. Maar daarnaast vind ik wel dat je ook moet doen wat je zegt, anders ondermijn je jezelf, en worden je uitspraken straks niet meer serieus genomen.

Deel Deze Pagina