Effe checke hoor Als onze baby wakker wordt na een diepe slaap, is ze eerst nog een half uurtje ongeveer aan het jengelen voordat ze echt begint te huilen. Ze hangt dan tussen wakker zijn en slapen in. Ze heeft dan honger, maar als ik haar dan bij me pak valt ze direct weer in slaap dus ik laat haar altijd maar dat half uurtje jengelen (niet echt huilen, meer gewoon hard brabbelen) zodat ze meteen goed eet en weer verder kan met slapen. Hoe zit dat bij jullie kindjes?
Als ik Mandy uit een diepe slaap wek jengelt ze niet maar is nog wel een half uur bezig met uitrekken hoor.....Echt grappig om te zien... Als ze zo moe is dan is het meestal dr luier doen(dan is ze in 1x goed wakker), flesje, en weer terug naar bed!
Robin gaat eerst met haar handje over haar buikje of over het matras wrijven en ligt zo nog even met haar duimpje in haar mond. Daarna gaat ze lekker liggen spelen en kletsen en als ze het zat is begint ze wat te jengelen.
Yoran begint met spelen. Momenteel is het favoriet om met z'n speen tegen zijn helm te tikken, geeft zo'n leuk geluid. Ook ligt hij te brabbelen en te lachen. Jouw kleintje is nog een stuk jonger, dus zal nog niet gaan spelen in bed. Maar mijn mening is dat het voor haar goed is om haar nog even te laten liggen tot je hoort dat ze het zat is (dus meer gaat huilen of zo). Ik denk dat als je haar gelijk uit bed haalt bij de eerste kik, dat je daarmee gewenning in de hand werkt en het voor haar moeilijker wordt om zichzelf te vermaken in bed als ze wakker wordt. En als je merkt dat ze beter drinkt, als je haar even laat liggen, is het helemaal makkelijk kiezen wat te doen, toch? groetjes, Natasja2
Tegenwoordig komt ze me staand begroeten haha, of ze zit lekker te spelen....Als ze het spelen zat is dan begint ze te jengelen en dan weet ik dat ze eruit wil! Dat is meestal tegen 8 uur, dus ik mag niet klagen! Toen ze nog een stuk kleiner was, en ik haar uit een diepe slaap haalde, moest ze ook eerst heel lang uitrekken hihi, moest daar ook altijd erg om lachen!
sinds kort staand! Zo schattig, dat hoofdje boven het bed uit... Lize huilt eigenlijk nooit als ze wakker wordt (deed dat als jonge baby ook niet), maar begint met spelen, brabbelen... Ik kan aan de geluiden horen of ze honger heeft, dan wordt het meer een soort 'ontevreden roepen'. Als ze geen honger heeft vermaakt ze zich opperbest (met haar slaappopjes, boekje, eend-in-glazen-bol en haar spenen...) Ik heb gemerkt dat er steeds verschillende fases zijn. De fase waarin ze flesje kreeg en onmiddellijk weer teruggelegd kon worden (voor weer een dutje van 3 uur) is nu voorbij. Jammer voor mama die af en toe ook wel graag doorpit.. Amber
Als Joris huilend wakker word is het door een droom of dat hij nog niet uitgeslapen is (hoor ik altijd aan het soort huiltje) en als hij uitgeslapen wakker word hoor je hem eerst kreunen en daarna: Mama? Mama? Mama? Mamaaaaaaa? Zo schattig
Matthew wordt altijd vrolijk wakker, zelfs als ik hem wakker moet maken omdat ik bv weg moet. Na zijn laatste voeding om 5 uur ligt hij naast ons en dat vind hij best fijn. Gaat dan eerst brabbelen en is zo blij als hij ziet dat onze ogen open zijn. Hij trakteert ons dan op een stralende welkomslach. Heerlijk gewoon
Jesse blijft meestal stil liggen en kijkt in de rondte. Sinds kort heb ik het hemeltje wat naar achteren gehangen, dus kan hij meer van z'n kamertje zien. Ik wacht eigenlijk nooit tot hij gaat huilen, meestal hoor ik hem omdat hij wat brabbelt en dan pak ik hem op.
Noa wordt altijd heel rustig wakker. Ze pakt dan haar duimpje en begint te "zingen/ neurien". Dat klinkt altijd heel erg gezellig. Ze speelt wat met haar knuffelkonijn en vertelt hele verhalen aan het konijn. Ze kan gerust een uur zo in haar bedje liggen tutten. Als ze het echt zat is, dan begint ze te jengelen en "mamma, mamma" te roepen. In het weekend kruipt ze dan nog even gezellig bij mij in bed en kroelen we nog wat. Als ze "eten" zegt, dan weet ik dat het dametje het genoeg vind geweest in bed. Dan gaan we naar beneden voor het ontbijt.
Ik heb toevallig een filmpje gemaakt toen mijn meisje vanochtend wakker werd: http://nl.tinypic.com/player.php?v=2d1ti89&s=3 die is dus altijd heel vrolijk , vooral als ik haar mobiel aanzet
als alyssa zelf wakker wordt begint ze eerst te huilen en als ik dan bij haar ledikantje ben begint ze gelijk te lachen. als ik haar wakker maak dan moet ze zich altijd eerst ff uitrekken en dan begint ze te lachen en te brabbelen. liefs doris
Krijgt jouw kindje snachts nog een voeding? Zo niet kan t dan niet zijn dan haar bloedsuikerspiegel te veel gedaald is en dat ze daarom zoals jij zegt wel jengelt en dat je weet dat ze honger heeft maar dat ze ook weer steeds in slaap valt ? (is ze misschien suf?)