Hallo, Ik ben nu bijna 37 weken. Sinds vorige week ineens een veel te hoge bloeddruk (onderdruk van 100) en medicijnen gekregen. Ik moet nu heel regelmatig op controle komen, om de 3 dagen omdat mijn bloeddruk niet voldoende zakt met de medicijnen. Het zakt wel iets en er is geen sprake van pre-eclampsie maar de bloeddruk blijft aan de hoge kant. De komende weken zal ik dus die medicijnen zeker moeten blijven innemen. Maar ik vraag me af wat ze zullen doen als ik met 40 weken nog niet bevallen ben. Laten ze je dan overtijd gaan of gaan ze inleiden? Het lijkt mij namelijk niet ideaal om nog langer die medicijnen te slikken. Maar ik heb eigenlijk geen idee. Iemand ervaring hiermee?
Ligt ook een beetje aan je kind. Is die goed qua groei en gewicht? Zo nee dan zullen ze als met medicijnen je bloeddruk oke is misschien wat langer wachten om evt. in te leiden zodat je kindje nog kan groeien. Als je kindje netjes qua gewicht is heb je wel grote kans dat ze inleiden... een te hoge bloeddruk is vooral voor jou gevaarlijk (en een kindje groei minder met een hoge bloeddruk) Ik ben ingeleid met 40wk1d omdat mn bloeddruk te hoog werd (gebruikte geen medicijnen) en mn dochter was toen 3550 gram. Maar kan natuurlijk zijn dat jou ziekenhuis of gyn er een andere tactiek opna houdt... gewoon vragen lijkt me
Bedankt voor je reactie! Ik moet vanmiddag op controle dus ik was inderdaad van plan om het eens te vragen. Het kindje ligt goed op schema qua groei, dus dat is geen probleem.
Ik kreeg ook met ca 34 weken een hoge bloeddruk en met 36 weken dusdanig hoog dat ik aan de medcatie moest en ik heb ook nog 5 dagen opgenomen geweest in het ziekenhuis omdat mn bloeddruk niet goed zakte met de medicatie en ze bang waren voor zw. schapsvergiftiging. Ik hoopte toen eigenlijk met 37 weken te worden ingeleid maar dit zouden ze alleen doen als bleek op het CTG of met echo dat de baby het moeilijk zou hebben/ niet goed zou groeien of als ik erg ziek zou worden (daadwerkelijk zw sch. vergifting zal ontwikkelen). Uiteindelijk is mn zoontje spontaan met 38 weken geboren (in het ziekenhuis: moest): alles prima. De bloeddruk medicatie heb ik nog 6 weken moeten slikken (wel om de zoveel weken afbouwen) want door de hormonen is dit niet van de ene op de andere dag weer laag. Succes!