Hallo, steeds weer heb ik last van schimmelinfecties in de zwangerschap. Echt heel erg vervelend. Ik heb nu al het derde 'kuurtje' gekregen en wordt er gek van..! Nu lees ik dingen als deppen met molkosan van Dr. Vogel of een tampon met yoghurt een uurtje inbrengen. Kan dat helpen? Kan het kwaad? Ook ga ik mijn suiker gebruik (snoepen....) drastisch verminderen, want ik hoorde dat dat er ook erg mee te maken kan hebben. Klopt dat? En het gebruik van miconazolnitraat: kan ik dat blijven gebruiken tot aan de bevalling (over 8 weken)? Of is dat niet oke zo lang te gebruiken? Verder nog (huis/tuin/keuken) tips? Ik wil er graag vanaf zijn als de baby komt...! Groetjes Misa
hoi hele vervelend dat je zo'n last hebt. Ik zou nog eens met de huisarts overleggen of je eenmalig een pil kunt slikken, dat helpt vaak veel beter. Het is alleen de vraag of dat kan in de zwangerschap. Je suikergebruik minderen helpt zeker, evenals yoghurt en karnemelk en andere zuurdere produkten nemen. Zo'n tampon zou ik niet doen, ik geloof niet dat dat helpt. Van dr Vogel weet ik het ook niet, ik geloof er zelf niet zo in. Maar als het jou aanspreekt kun je het overwegen, kijk wel goed op de bijsluiter of het mag in de zwangerschap. Miconazol mag je blijven gebruiken in de zwangerschap. Als je BV gaat geven heb je grote kans op spruw, dat is niet erg, maar het is handig om te weten van tevoren, dat je daar op tijd aan denkt bij klachten en het dan ook snel gaat behandelen. Mirjam