Hallo, Olaf is erg onrustig, wil ook heel slecht slapen en als hij slaapt is het vaak maar even. Dit heeft hij nu al een week of drie, vier. Ik denk dat hij al met al drie uurtjes slaapt overdag. Ik heb hem al geprobeerd in te bakeren, maar hier wordt hij heel boos van. Hij komt wel netjes om de vier uur voor een voeding. Ik biedt hem dan 150 + 5 aan, maar heel vaak laat hij er zo'n veertig á vijftig in zitten. Ik ben afgelopen maandag langzaam overgegaan op omneo, omdat hij erg last had van krampjes en slecht van de ontlasting af kon komen. Dit gaat nu al wat beter. Afgelopen vrijdag is hij ook nog gekraakt omdat er een blokkade in zijn nek zat. Zaterdag ging het heel goed en heeft hij ook heel veel geslapen, maar vanaf zondag is het weer hetzelfde. Ik weet niet meer goed wat ik er nog aan kan doen, of is dit gewoon een periode waar hij door moet? Zit er nog wel aan te denken om eens naar een osteopaat te gaan, misschien dat die nog wat kan doen. Of ben ik gewoon te ongerust en wil ik misschien wel overal een oorzaak voor, terwijl het erbij hoort? Alvast bedankt voor jullie tijd!
Hallo, Als je kindje veel huilt en je maakt je zorgen, dan is het altijd goed om naar een osteopaat te gaan, die kan wonderen verrichten! Houd ook altijd het volgende in gedachten; De slaapcyclus van een baby is maar 45 minuten. Vaak worden ze dan even wakker, om vervolgens weer in slaap te vallen. Het ie echt even uit proberen of dit werkt. Heb je infacol al geprobeerd voor de darmkrampen? Dat is een middel dat er voor zorgt dat de kleine gasbellen worden omgevormd tot grote, zodat ze die beter kwijt kunnen. Het kan zijn dat een baby teveel prikkels krijgt. 's avonds willen ze die dan even eruit huilen zeg maar. Sommige kinderen huilen zich in slaap. Je kunt dit goed horen aan het huiltje. Het gaat dan van zachtjes naar wat harder, om vervolgens weer zachter te huilen, en af en toe even te stoppen. En dan begint het weer opnieuw. Als je dan je kind iedere keer oppakt, krijgen ze weer een nieuwe prikkel, en huilen dan weer langer. Probeer eens om tien minuten te laten liggen! Succes! Adrienne
Hoi Adrienne, Bedankt voor je antwoord! Maar het gekke is, dat Olaf niet huilt. Hij is gewoon heel onrustig en zwaait met de armen en trapt met zijn beentjes. Als hij dit zo ong. een half uur heeft gedaan, wordt hij wel jengelig en huilerig. We halen hem dan vaak uit bed (hebben wel geprobeerd om hem te laten liggen, erbij gaan zitten, om de tien minuten er heen gaan, maar dit hielp allemaal niks) Als we hem dan bij ons hebben, blijft hij vaak nog wel een uur in zo'n bui hangen. Hij wil volgens mij overdag en 's avonds niet in zijn bed liggen. Als we hem na de laatste fles naar bed doen, is het wel goed en gaat hij slapen. Overdag en 's avonds slaapt hij wel in de box, maar zodra ik hem in bed doe is het drama. Heb ook al geprobeerd om hem in te bakeren, maar dit maakt hem alleen maar bozer. Weet niet meer wat ik er verder nog aan kan doen. Ik vind het op zich niet heel erg dat hij hier beneden slaapt, maar ik ben bang dat hij dat blijft doen. Of zal dit naar verloop van tijd beter worden? Ik probeer hem altijd wel tussen de middag en 's avonds in zijn bedje te leggen, maar dit is vaak van korte duur. Maandag ga ik na de osteopaat en ik ben heel benieuwd of die wat kan vinden. Ben trouwens gestopt met de infacol, omdat ik het idee had dat dit hem niet meer hielp. Ben nu over op cinababy. Heb het idee dat zijn krampjes wel iets minder zijn.
Hoi Elin, Als ik je verhaal zo eens lees, dan lijkt het of hij een beetje in een schema blijft hangen van overdag beneden slapen, en 's nachts boven. Dat is hij zo gewend. Hij ligt eerst veel te bewegen, dat zou dan bijvoorbeeld wel in de box mogen, maar op het moment dat hij jengelig wordt is hij moe, en dan zou ik hem meteen in bed leggen. Nu gebeurd het precies andersom. Hij ligt in bed, en als hij moe wordt, dan wordt hij er uit gehaald. Loop af en toe even binnen, troost even zonder oogcontact met een lage stem. Als je dit met een hoge stem doet, denkt een kind dat er iets van hem verwacht wordt. Ik ben benieuwd hoe de afspraak bij de osteopaat verlopen is. Groetjes Adrienne
Hoi Adrienne, Het bezoekje aan de osteopaat was super. Hij begon aan de onderkant En zag/voelde gelijk al heel veel spanning op het rechteronderbeen en voet. Deze stonden ook iets naar binnen. Was mij nooit opgevallen, maar nu dat hij het zei wel. Daarna viel hem op dat er ook heel veel spanning op het bekken stond. Dit zorgde ervoor dat Olaf als het ware in elkaar getrokken wordt. Hier is hij dus heel gespannen van en waarschijnlijk ook zo druk. Hij heeft eerst deze twee dingen behandeld. Daarna heeft hij de borstkas van Olaf nog behandeld en de rest gaat hij volgende week mee verder. Merkte gister al gelijk verschil. Normaal kan Olaf heel slecht boeren en doet daar wel een half uur over. Nu na de osteopaat, boert hij binnen de vijf minuten. Echt zo vreemd. Ook gaapt hij als hij de fles op heeft en heeft het er dan echt na om te slapen. Ben hem sinds gister ook gaan inbakeren, zodat hij niet meer zo druk kan doen met zijn handen. Heb het idee dat hij dit ook heel prettig vind. Hij heeft vandaag zowat de hele dag geslapen, in zijn eigen bed. Vind alleen wel een nadeel van het inbakeren, dat het niet mag als hij zijn inenting krijgt en die krijgt hij morgen. Ben dus wel heel benieuwd hoe dat gaat.