Dit onderwerp zal vast al vaak aan de orde zijn geweest. Maar toch... Mijn dochtertje van 5 maanden heeft sinds kort last van luieruitslag. Ze krijgt ook nog niet zo heel lang kunstvoeding. Dus ik denk dat het daarmee te maken heeft. Ik gebruik nu sinds het begin van de uitslag sudocreme maar heb niet het idee dat het helpt. Terwijl ze vanuit het ziekenhuis de sudocreme echt hebben gepromoot. Nu zag ik ook dat er bepanthen is. Iemand hier ervaring mee? Of ergens anders mee. Alle tips zijn welkom. Liefs!
vaak verschonen, ik heb momenteel met tandenontlasting te maken heel scherp en gebruik zwitsal zinkzalf, afgewisseld voor de nacht met vaseline na anderhalve dag ziet het erg een stuk beter uit, elke keer als ze plassen komt het uiteraard langs de pijnlijke plekken en een wat dikker laagje voorkomt dat het bijt..tenminste ik heb er baat bij sterkte...
Hier werkt de sudocreme heel goed. Als het ecjt heel erg is smeren we er een dikke laag op, vooral snachts. Overdag gewoon vaker de luier verschonen en proberen af en toe geen luier om te doen.
Ik vind bepanthen stukken beter werken dan sudocreme. Als het een beetje open is of de huid erg geïrriteerd, schijnt sudocreme zelfs te prikken. Ik gebruik Weleda billenzalf, Bepanthen of maizena bij uitslag. Gelukkig hebben ze er allebei nooit zoveel last van, alleen bij doorkomende tanden of andere oorzaken van spuitluiers.
Sudo is ook niet mijn ding. Het is wel vet en beschermt aangedane billetjes, maar echt herstellen doet het met Bepanthen. Sterkte!
Wij gebruiken altijd sudo, maar als ze echt uitslag heeft (welke stuk gaat) vinden wij bepanthem beter.... Verder is maizena heel goed, hier droogt het mooi van in!
hier 1x sudo gebruikt maar krijg dat spul niet goed uitgesmeerd, dus wij gebruiken altijd of bepanthen of zachte zalf neutral van zwitsal voor de extra gevoelige huid..
Ik had nog een probeertube zinkzalf van Zwitsal staan. Het heeft meteen geholpen. Niet meer rood!!! Het is bijna helemaal weggetrokken! Echt ontzettend fijn! Dames, bedankt voor alle tips!
welke luiers gebruik je? ik kreeg nl gisteravond de tip om daniel echte pampers aan te doen tot zn luieruitslag over is en even niet die huismerken van aldi etc. Moet zeggen dat het na 1 dag al merkbaar is. over sudocreme...gebruik ik ook, bij slecht uit te smeren...even op de verwarming dan word het zachter!
sudocreme op de verwarming raad ik weer af, kan mn potje weggooien! het gaat scheiden dan (gelukkig was het nog proefpotje)
ik ben zeer erg anti sudocreme. ik snap niet dat die rommel nog verkocht wordt. je maakt de problemen er in mijn ogen alleen maar groter mee. ik vind de bepathene daarintegen heel goed. het kan ook nog aan de soort luier liggen. je kan een soort van allergie hebben voor een bepaald soort. en als ze uitslag hebben even niet met doekjes in de weer dat brandt verschrikkelijk. een bakje met water en badolie (niet die glibberige maar die witte) en een washandje is dan fijner. beetje maizena in de luier strooien schijnt ook goed te helpen ( zelf nog nooit geprobeerd) hij heeft nog maar 2 maal beginnende luieruitslag gehad die ik met bephathene en bakjes water met olie, binnen 2 dagen weer weg had.
Ik gebruik sinds een tijdje billenzalf van zwitsal en vind het ideaal. Makkelijk uit te smeren en luieruitslag gaat snel weg...