beaba babycook recept vraagje

Discussion in 'De babyuitzet' started by jamaila, Sep 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jamaila

jamaila Bekend lid

Jun 27, 2011
    527
    0
    0
    friesland
    nou in mijn eerdere topic kan ik niks meer plaatsen gezien deze gesloten is, dus vandaar een nieuw topic.

Inmiddels heb ik een solo beaba babycook aangeschafd geheel compleet met rijst/ pasta koker, kruidenbuiltjes, kookboek enz.

maar ik kom tot nu toe nog niet verder dan appellen stomen en mixen. vind trouwens de mixer erg moeizaam gaan, blijven makkelijk kluiten in zitten, dan gebruik ik liever mijn staafmixer met bakje eronder.

de recepten uit het kookboek vind ik meerendeel erg uitgebreid en niet wat wij dagelijks in huis hebben. ik wil bijv. een stukje bloemkool afsnijden, een aardappeltje erbij doen, en dan vlees.

maar durf het nog niet erg. kun je echt gewoon rauw vlees erbij in doen en is dit echt in 20 min gaar?? ik ben zo bang dat het niet gaar genoeg is ofzo.

welke recepten van gewoon groente vlees en aardappel maken jullie erin voor je kindje.

wat voor rauw vlees kan er allemaal in. want ik lees bijv kipfilet. Maar kan je er ook wat gehakt indoen? of mag een kindje dat nog niet. kindje is ruim 9 maand.

en hoe zit het met de rijst/ pasta koker? had ik beter de duo kunnen kopen gezien je de rijst of pasta kookt er dan geen andere ingredienten in zitten of gooi je daar ook meerdere dingen door elkaar want dat is me niet duidelijk. of moet je dan eerst 15 tot 20 min rijst of pasta koken, en dan dat eraf halen en dan nog 15 a 20 min ander voedsel om er doorheen te doen?

2. Laust

Laust Niet meer actief

Ik maakte altijd dat klaar wat we zelf aten. Een paar blokjes aardappel, wat groenten en een stukje vlees of vis. Het vlees deed ik er wel in kleine stukjes in maar het wordt echt goed gaar. vlees gaven wij na een maand of 8/9 maar volgens mij mag het vanaf 6 maanden.

Favoriet was hier pasta, stukjes tomaat en evt wat gehakt. Super makkelijk, altijd in huis en smullen maar. Dat deed ik trouwens allemaal bij elkaar in de pastamaker.

De recepten die ik er bij kreeg heb ik eigenlijk nooit gebruikt en ik had ook geen receptenboekje. Het fijne aan de babycook vond ik dat je de smaken allemaal puur houdt. Ik weet niet of het daar aan ligt maar Sven lustte alles.

Gewoon lekker gaan uitproberen en niet te moeilijk denken. Je hebt het super snel door en dan is het nog makkelijker dan je denkt. Succes!

3. bwoe

bwoe Actief lid

Jun 14, 2009
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het boek Opperdepop van de AH bevat erg leuke/lekkere recepten die allemaal in de babycook te maken zijn

4. jamaila

jamaila Bekend lid

Jun 27, 2011
    527
    0
    0
    friesland
    bedankt voor de reacties!

bwoe leuk om te lezen, dat boek heb ik hier namelijk ook liggen en nooit aan gedacht dat ik ook dat boek kan gebruiken. het ligt hier notabene op de kast in de woonkamer ik zie het elke dag liggen maar nog niet in gekeken op die manier.

laust oke dan ga ik dat ook proberen, gewoon meerdere ingredienten in het pasta/ rijstkook bakje doen.
    ik denk misschien inderdaad te moeilijk, ben ook zo bang met dat rauwe vlees zo tussen de andere etenswaren in en dan ben ik bang dat het niet goed gaar is oid. maar gewoon proberen dan maar.

5. pat78

pat78 Fanatiek lid

Aug 19, 2011
    1,747
    0
    0
    ik heb ook de complete pakket gekocht van solo beaba en ben er erg blij mee, maar idd er blijven harde stukken inzitten, vandaag heb ik het apparaat tijdens het pureren wat scheef gehouden zoals een staafmixes en dat ging prima. Mijn kindje is pas 4,5mnd oud dus ben nog niet zover met eten etc, misschien wel leuk om een apart topic te openen met recepten.

6. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Ik deed er echt alles in! Vlees wordt er gewoon gaat in hoor..
    Aard-groente-vlees, pasta gerechten met sausje, rijst met groente of sausjes echt alles maakte ik erin! Vond het ook erg makkelijk!
    Hij zit nu weer netjes in de doos sinds ze met ons mee eet, ik ga 'm zeker weer gebruiken bij de tweede!

Mira's favoriet;
    Zoete aardappel in blokjes
    Kipfilet in kleine blokjes
    &pompoen in kleine blokjes
    wat fijngesneden peterselie

Of;
    Aubergine in stukjes, klein beetje gehakt en stomen maar!
    Mixen met wat (dikke griekse)yoghurt en knoflook!

Babyhapjes maak je natuurlijk zelf! | Koken voor mijn dochter
    Ik vond dit trouwens een geweldige site, heb er heel veel recepten vanaf gehaald!
    Ook het boek Opperdepop van AH is inderdaad een aanrader!

Share This Page