Help me aub:( bv niet op gang!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mappel, 6 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.002
    6.753
    113
    zuid-holland zuid
    he Mappel, onze kindjes zijn op dezelfde dag geboren, wat leuk!
    Die van mij heeft op dag 6 even de 10% aangetipt maar vanaf daarna een stijgend lijntje omhoog. Bij mij dreigde de verloskundige meteen met een verwijzing naar de kinderarts… is dat bij jou niet zo? Hier ook een vals hoog geboortegewicht vanwege inleiden van de bevalling.. dus ik maakte me eigenlijk al niet zo druk om die 10%.

Je moet niet bang zijn dat het met een beetje kv bijvoeden allemaal voorgoed in het 100 loopt met je bv… ik heb mijn eerste zoontje in de kraamperiode ook bijgevoed met kv omdat hij teveel af zou vallen en uiteindelijk heb ik hem daarna nog 2 jaar succesvol bv gegeven!

Mijn tips: Niet stressen, veel samen rusten, uitgebreid de tijd nemen voor de nachtvoedingen.. goed kijken of je kindje hongersignalen geeft zodat je extra kunt aanleggen. Niet op de klok kijken of het tijd is voor een voeding maar gewoon steeds aanleggen.

Heel veel succes!

2. mappel

mappel Niet meer actief

Wederom bedankt voor de reacties. Ik ben vandaag bij een osteopaat geweest en haar nekje bleek wat scheef te staan, daardoor kon ze schijnbaar niet krachtig genoeg zuigen. Nu gaat dat alweer beter:)

over de nachtvoeding.... ons meisje slaapt echt onwijs lang. Wij willen proberen de nacht voeding eraf te laten, want ze is haast niet wakker te krijgen. Overdag drinkt ze wel veel aan de borst. Is het wijsheid om haar te laten slapen of is dat funest voor mijn voeding?

3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik zou haar max 4 uur laten slapen. Ze heeft de voeding echt nog nodig en jouw borsten de stimulans. Als ze langere tijd goed aankomt kun je meer haar ritme volgen, maar ik zou nu voorzichtig zijn.
    Fijn dat er al een stijgende lijn in zit. Vaak merk je ook dat het beter wordt omdat ze sterker worden.

4. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Hier tot een maand wel echt erop gelet dat er niet meer dan 8 uur tussen zag.. Kleine van mij sliep ook al vrij snel door maar als hij dan wakker werd was het keihard krijsen van de honger.. Kleintjes slapen nou eenmaal veel in het begin waardoor ze af en toe lijken te vergeten dat ze ook nog moeten eten ;)

5. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ik zou er niet te lang tussen laten.hier was ze licht bij de geboorte waardoor ze ook wat meer moest aankomen op het begin en ik mocht er snachts echt niet langer dan 4 uur tussen laten.ze slapen namelijk meer om energie te besparen waardoor ze niet voor een voeding komen die ze wel hard nodig hebben!
    Hier hielp het om de luier te verschonen voor het voeden en tussen het wisselen van de borst weer zodat ze wakker bleef en tijdens het drinken over haar handje en een bloot voetje te vrijven.de eerste weken en zelfs maanden is het heel normaal om een nachtvoeding te geven ook al groeien ze goed dus met een minder goed groeiend kindje zou ik dat al helemaal niet weglaten.

6. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    oei ik zou dat nog niet durven. ik vond het met 11 weken al eigenlijk niet tof dat hij door ging slapen, maar toen was hij al wel 2,5 kg boven geboortegewicht.
    ik zou echt wachten tot je meisje echt een hoop boven geboortegewicht zit... kg of 5 in totaal ofzo en jij ook echt merkt dat de bv super loopt.

7. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Lastige vraag. Ik zou zeggen, laat maar slapen. Dan heb jij ook wat met rust! Blijkbaar haalt ze die voeding overdag weer in.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Was het iemand die zich lactatiedeskundige noemde? Of een gediplomeerde lactatiekundige?
    Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een echte IBCLC nu al zegt dat je 'alles geprobeerd' hebt en dus eigenlijk de handdoek in de ring gooit.

Is er bijvoorbeeld al gecheckt of je misschien nog placenteresten hebt?
    Is er naar tong- en lipriempje gekeken?
    Hoe vaak leg je aan? Hoe leg je aan?

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Op deze leeftijd mag je er ééns per 24 uur maximaal 6 uur tussen laten. Meer is niet goed voor je kind en niet goed voor je borsten.

10. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik zou er, tot het geboortegewicht bereikt is, niet meer dan 4 uur tussen laten. Daarna kun je wat flexibeler zijn. Het is nu belangrijk dat je kindje aankomt en dat je borsten geregeld gestimuleerd worden!

11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.002
    6.753
    113
    zuid-holland zuid
    tja, mijn kraamhulp heeft me allerlei sadistische tips gegeven om kindje wakker te krijgen.. koud washandje in zn nekje leggen, blote voetjes kietelen, voorzichtig aan zn handjes "achterover laten vallen" .. de hele trucendoos opentrekken om m maar een beetje wakker te krijgen zodat hij toch genoeg voedingen kan krijgen… ik durf het ook nog niet hoor om m te laten slapen.. overdag om de 3u proberen en snachts 1x 5 uur er tussen laten. En gister heb ik m de hele dag alleen maar slapend gevoed, maar dat lukte tenminste wel toen.. het is een enorme slaapkop! Vanmorgen heb ik voor het eerst zn oogjes weereens open gezien ;)

Deel Deze Pagina