help me aub

Discussion in 'Alleenstaande moeders' started by fightforlove, Jan 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

hoi

ik ben kapot..gistere is het uitgegaan tussen mij en me vriend
    hij wil in het huurhuis blijven ik woon nu tijdelijk bij familie

wie kan me aub helpen
    waar moet ik zijn voor een eigen woning? en een uitkering of een instantie die me aan werk kan helpen en opvang voor me zoontje
    ik werk namelijk niet...

het is zelfs zo erg dat hij heeft gezegd dat hij nooit zn zoontje meer wil zien...
    we hadden geen samenlevingscontracht..
    mn zoontje heeft alleen zn achternaam had geen gezamelijk gezag aangevraagd omdat hij wilde trouwen

zoveel verdriet maar moet nu echt oplossingen gaan bedenken dat is even belangrijker

liefs

2. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oefff dat is pijnlijk meis.
    Maar staat het huis niet ook op jouw naam? (als dit zo is zou ik dit aanvechten!)
    Ik vind het wel heel laag dat jij en jullie zoontje weg moeten.
    Het beste wat je denk ik even kunt doen is langs het gemeente (sociale zaken) en daar alles even neer leggen en kijken of er een oplossing gevonden kan worden.
    Heel veel sterkte voor jou en je zoontje en hoe moeilijk dit nu ook is en het gaat nog moeilijker worden en zwaar, het komt goed en zelfs nog beter!

3. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Naar de sociale dienst gaan in je woonplaats en naar 't juridisch loket, om ook e.e.a. te vragen mbt omgang en dergelijke... (Heeft hij wel recht op, maar als hij niet wil, zou ik daar m'n prioriteit zelf even niet hebben liggen.)

4. fightforlove

oke thnx
    hoop wel dat ik dicht in de buurt van me fam kan wonen
    ik wil geen omgangsregeling ivm agressie, drugs...
    daarom liep het ook fout..

5. lydia1986

lydia1986 VIP lid

Aug 16, 2009
    22,737
    2
    38
    Female
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    pff kan je niet zo goed helpen maar wil je wel sterkte wensen ! jezus.. ind dat ie dan jullie t huis uit zet :S..

succes meid

6. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

May 24, 2007
    1,849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    #6 mamavan3, Jan 23, 2010
    Last edited: Jan 23, 2010
    echt sommige mannen , zijn echte egoisten!

7. fightforlove

ik weet t echt niet meer
    het ergste is nog als ik eerlijk ben
    hoop ik nu nog steeds dat het weer goed komt klinkt echt heel raar...

als ik bij een woningbouw sta ingeschreven kan ik dan daar om urgentie vragen??

en heeft iemand nog tips om even te kunnen ontspannen kan nu echt geen rust vinden...

8. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

maak voor jezelf even een lijst wat er moet gebeuren:
    - woonruimte; kijk of je urgentie kan aanvragen. is helaas vaak heel moeilijk om te krijgen en zorg voor tijdelijke woonruimte tussentijds.
    - hij heeft dus geen gezamenlijk gezag? heeft die erkent? zal wel w.s. want hij draagt zijn achternaam las ik... dan is je ex alimentatieplichtig. ga je rechten eens na bij juridisch loket. echter ook ik zou nu geen omgangsregeling willen. dus idd eerst rust vinden en dan zien wat je met alimentatie en omgang zou willen. wel is het zo dat als hij wel zou willen hij kan aanvechten om zoon te zien
    - ga kijken voor je financiele plaatje en op zoek naar baan of aanvraag uitkering
    - vraag je toeslagen aan wat er al mogelijk is en bekijk ook of je alleenstaande ouderkorting kan krijgen ( via site belastingdienst)

en rust..., dat komt pas weer als bovenstaande dingen een beetje gaan lopen is mijn ervaring... maar mij hielp het om onder de mensen te zijn en te praten of juist even niet.

heel veel succes

9. bibilove

bibilove Lid

Apr 11, 2009
    26
    0
    0
    jeetje wat een narigheid!
    Wat betreft het huurhuis wij woonde ook in een huurhuis en na de breuk met mijn ex weigerde hij om het huis uit te gaan (terwijl het mijn huis was) ik ben toen naar de politie, juridisch loket etc... gegaan om te vragen hoe ik hem in godsnaam het huis uit kon krijgen nou je wil het misschien niet geloven maar ik hem er dus niet uitzetten want hij stond langer als 2 jaar op het adres ingeschreven en dan heeft iemand woonrecht.
    Uiteindelijk is ie toch uit mzichzelf weggegaan maar er was me wel al verteld dat als ik het voor de rechter zou laten komen ik uiteindelijk toch de woning toe gewezen zou krijgen aangezien een rechter toch voor het kind kiest en dus in de meeste gevallen ook voor de moeder.
    En ga inderdaad gelijk een uitkering en toeslagen regelen.
    Sterkte ermee!!

10. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hoopt nu dat het nog goed komt omdat je niet anders gewent bent om met hem samen te zijn en je niet weet nog hoe fijn je leven zal worden zonder hem want zoals ik het begrijp is het geen fijne relatie geweest en vooral voor je kindje moet je zorgen dat je niet meer terug gaat!
    En lieve schat, laat alles even nog van je af vallen want nu kun je toch nog niets beginnen want het is weekend en je zit nu bij je ouders waar je even andere gedachten kunt hebben.
    Geloof me,dit komt allemaal goed en het zal niet 1 2 3 gaan maar straks kun je achter je kijken en trots op jezelf zijn en op je zoontje!

11. missyb

missyb Niet meer actief

Als het huurhuis onder jullie beide naam staan, (huurder en/of medehuurder) heb jij er ook recht op.
    De rechter zal beslissen dat jij het huis mag hebben omdat jij voor je zoontje zorgt..dus idd langs het juridisch loket.

Zo snel mogelijk een uitkering aanvragen (bijstand)en een voorschot vragen, en vanuit daar kun je altijd werk zoeken..

urgentie is heel erg moeilijk om te krijgen, ben er zelf ook mee bezig maar dat is nog niet zo 123 makkelijk word heel vaak afgewezen maar ik ga door.

als je de hierboven beschreven punten op een rijtje hebt (en dat duurt wel ff een tijdje vooral ook het regel werk) gaat de rest vanzelf

12. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Pfff wat een ego die ex-vriend van jou. Jij en je kindje zijn op straat gezet en hij kan er mooi blijven wonen... dit was ook bij mij zo hoor toendertijd alleen stond het huurhuis bij mijn ex op de naam, maar ik wou er ook niet graag in blijven wonen (veel te duur nl in de huur) Ik heb ook een tijd (9 maanden) bij mijn ouders ingewoond met mijn zoon en heb me direct laten inschrijven voor een huis en 8 maanden later had ik de sleutel al van een huurhuis. Nu woon ik hier met mijn zoontje. De vader van mijn zoon ziet ook niet om naar zijn kind... dat is pijnlijk hoor maar ik wil mijn zoon nu beschermen tegen zo'n vader. Dan kan je beter geen vader hebben... En wat betreft een uitkering zou ik je gemeente even bellen of internet ff afsneupen. Sterkte Meid!

13. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Ga snel naar het juridisch loket en de sociale dienst.
    Zeg niets toe voordat je echt weet wat het inhoudt.
    Naast een uitkering heb je recht op veel toeslagen.
    Deze kun je online aanvragen bij de gemeente of belastingdienst.
    Dit scheelt veel geld dus let op:

- Zorgtoeslag
    - Huurtoeslag
    - Kindgebonden budget
    - Kinderbijslag
    - Alleenstaande ouderkorting
    - Bijzondere bijstand (misschien niet bij iedere gemeente, het is voor kosten zoals tandarts, kraamzorg, eigen bijdrage rechtszaken etc.)

Zo dit was even het practische deel.
    De situatie is nu heel moeilijk, er zijn veel die in hetzelfde schuitje zitten. Zij redden het ook allemaal, jij dus ook, wacht maar af het komt wel goed.:)

14. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Voor rechtszaken kun je via je advocaat een toevoeging aanvragen. Mocht dat niet gaan, omdat je inkomen twee jaar terug te hoog was, dan kun je een peiljaarverlegging aanvragen. Met 'n uitkering zul je dus altijd in aanmerking komen voor 'n toevoeging (wel van te voren bespreken met 'n advocaat natuurlijk, die kan je ermee helpen.)

Hopelijk zul je geen advocaat nodig hebben, maar 't is altijd handige informatie om in je achterhoofd te hebben zitten...

Share This Page