Help me aub.

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by sarahlea, Nov 28, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sarahlea

sarahlea Lid

Nov 28, 2007
    6
    0
    0
    Sociaal werker
    Hoi Iedereen,

Momenteel woon ik in het buitenland en ik heb onlangs ontdekt dat ik zwanger ben. Alles is hier in een andere taal, dus ik heb niet zo goed begrepen of alles nou wel of niet goed is allemaal. Vandaag had ik een afspraak met een vrouwendokter. Zij heeft een inwendig onderzoek gedaan en ik kon op een scherm kijken hoe mijn baarmoeder eruit zag.
    Nou is het zo dat de de eerste dag van mijn laatste ongesteldheid, 14 oktober was. Dat betekend volgens mij dat ik nu 6 weken en 4 dagen zwanger ben. Er was ook een vruchtje te zijn op de monitor, maar ze zij dat het nog niet ontwikkeld was. We hoorden geen hartslag enzo. Nu ben ik door het dolle heen. Ben heel erg in paniek en nu moet ik nog 15 dagen wachten tot ik een nieuw onderzoek heb, maar dan niet bij deze dokter, maar bij het laboratorium.
    De dokter zei ook dat ik misschien niet goed geteld heb, maar ik ben erg secuur in deze dingen. Kan iemand mij adviseren?
    groetjes.

2. memke

memke Actief lid

Jun 15, 2007
    217
    0
    0
    Friesland
    tsja moeilijk! Het lijkt me idd erg lastig als alles in een andere taal is, maar ik denk toch dat je 2 weekjes moet wachten. En anders bel je op en zeg dat je nog een keer uitleg wil hebben of alles wel goed is, en misschien om een echo eerder te vragen..
    Tsja dat is het enige wat ik er eigenlijk over te zeggen heb, erg moeilijk..
    Succes ermee!

3. Lizzy

Lizzy Bekend lid

Jun 5, 2006
    584
    0
    0
    Rotterdam
    Hey meis,

kan me voorstellen dat je je rot geschrokken bent!
    Maar in die eerste weken telt iedere dag.
    Het zou zo maar kunnen zijn dat de innesteling net een paar dagen later was, en dat je nog net geen hartactie hebt kunnen waarnemen...
    Ik weet niet in hoeverre je de taal beheerst, of iemand hebt die je kan helpen, maar ze kunnen ook aan de stijging van je HCG in je bloed zien of alles goed verloopt.
    Dan moet je alleen wel een paar keer bloedprikken :rolleyes:

Heel veel sterkte!

4. sarahlea

sarahlea Lid

Nov 28, 2007
    6
    0
    0
    Sociaal werker
    Bedankt voor jullie reacties. Enne Lizzy, ik voel me al iets geruster door wat je zei. Wat een plaatje trouwens, daar kun je trots op zijn!
    Memke, het beste met je zwangerschap. Dat er maar een wolkje van een baby ter wereld mag komen.
    Wordt vervolgd.

5. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hoelang je zwanger bent hangt af van hoelang je gemiddelde cyclus is.
    Ik zou me geen zorgen maken meid, rond 6 weken kan het heel goed zijn dat er nog geen hartactie is. En er was al een vruchtje te zien dus dat is al een goed begin :)
    Gefeliciteerd meid!

Share This Page