Hoi allemaal, Mijn dochter van 6 maanden doet nog steeds hazenslaapjes. We hebben dan ook geen vast ritme, wat ik nu met de hapjes erbij best lastig ga vinden. Ze slaapt ongeveer 4-5 keer per dag 30-45 minuten. Dit doet ze naast haar nacht van 19.30 - 6.30. Het is enorm fijn dat ze 's nachts zoveel slaapt en overdag lijkt ze ook niet vermoeid, zo huilt ze in principe nooit. Toch maak ik me soms over die hazenslaapjes wel zorgen. Ik vraag me af of er mama's/papa's zijn die dit herkennen, of ik er wat aan kan doen en wanneer ik een vaste ritme mag/kan verwachten? Groetjes!
Yep! Hier nog een! Ik heb me er bij neer gelegd. Ze slaapt pas sinds 1 week 2x 2 uurtjes. Daarvoor altijd heel vaak heel kort. Geen tips verder. Als ik haar probeerde terug in slaap te krijgen werd ze altijd heel boos
ik wil je niet ontmoedigen hoor, maar mijn dochter heeft nooit anders gedaan en doet nog steeds niet anders Ze slaapt nu 1x 30 min en 1x 45-60 min. Als ik geluk heb. en ze is 13 maanden(en slaapt nooit door)
Herkenbaar.. onze dochter slaapt meestal rond 21.00 tot 5/6.00 dan een fles en verder slapen tot 8/9.00..... das de nacht!! overdag veel geluk als ze tussen die 8-9.00 en 21.00 2/3 x een halfuur slaapt.. echt een uitzondering als ze een x 45/60min slaapt.. erg pittig daar ze veel aandacht vraagt als ze wakker is.. ze zeggen dat het ooit goed komt.. nou.. begin het me steeds meer af te vragen.
Klonkt bekend, dochter sliep eerst 3 keer overdag, steeds 45 minuten. Met 2 slaapjes was er steedse en wat langer, toen weer kort. Met een slaapje werd er eindelijk langer geslapen, maar dat werd steeds korter tot er helemaal niet meer geslapen werd overdag. Zoontje maakt soms een lange tuk maar meestal ook max een uurtje, soms zelfs korter dan een half uur.
Zooooooooo herkenbaar! Maar onze jongen wilde zoveel meer dan dat hij kon.......... Nu na ruim 9 maandenkan ik eindelijk voorzichtig zeggen dat we een ritme hebben. Hij slaap nu nog 2x een uur tot anderhalf uur. Wat voorheen altijd maar afwachten was, de ene dag waren het 3 slaapjes om de volgende dag zomaaar 4 of 5 slaapje nodig te hebben. Ik keek altijd goed naar de tekenen van vermoeidheid.............
Hier ook hazenslaapjes en snachts niet doorslapen.. komt regelmatig voor tut en om 5 uur voor zijn fles.. dus ik herken het zeker, ik accepteer het maar en ga er vanuit dat het wel anders word vanzelf..
Accepteren is volgens mij ook het enige dat je kunt doen.. Ze slaapt nu al bijna een uur.. Dat geeft mij toch een geruster gevoel dan n half uur, alsof ze daar toch minder van uitrust!
Herkenbaar.. Onze dochter sliep rond die tijd altijd 2x per dag 30 min.. Wel redelijk vaste tijden maar altijd na een half uur wakker. Snachts sliep ze wel de klok rond. Naarmate ze ging kruipen/optrekken/stappen etc werden de overdag stapjes langer. Dat was vanaf 8 maand ongeveer. Nu slaapt ze vaak twee keer anderhalf uur ongeveer. Ik heb het altijd maar gewoon laten gaan, slaap kan je niet dwingen en ze had er schijnbaar genoeg aan destijds.