Mijn vriend is zelf een tweeling. Zijn broer is al een tijdje overleden, dus heb nooit kennis gemaakt. Omdat het een heel gevoelig onderwerp is durf ik hem nog niet te vragen of hij nou een 1 eiige of een 2 eiige tweeling is. (prille relatie) Wat zijn de symptomen van een zwangerschap als je een tweeling zou dragen? Kunnen uberphaupt tweelingen een tweeling verwekken? bij mij in de familie komt een tweeling niet voor iig.
Ik neem aan dat als dat in de familie zat dat dan zo bij de vrouw zou moeten zijn. Als het gaat om een twee eiige tweeling gaat natuurlijk helemaal, anders is het voor zover ik weet niet genetisch bepaald
Hey Mime, Bedankt voor je reactie. Dus eigenlijk als het bij de vrouw niet voorkomt in de familie is de kans nihil om een tweeling te krijgen. Een twee eiige tweeling is weer een ander verhaal want dan moet je toevallig twee eisprongetjes hebben toch? zo bedoelde je het toch?
zover ik gehoord heb van me vk maakt het niet uit of het de man of vrouw is. Persoonlijk ken ik ook gezinnen waarvan de vader een tweeling is en zij ook een tweeling weer hebben gekregen. Dus het maakt op zich niet zoveel uit hoor. Het kan je zelfs overkomen als je tante of oom een tweeling is. Maar goed dat is wat mij verteld is he door me vk en wat ik zelf mee maak in me omgeving.
echt waar? Logisch gezien kan dat toch niet. Dat er twee eitjes loskomen bij een ovulatie heeft toch niets met de man te maken? Hoewel dat bij een man zijn dochter natuulijk wel weer zo zou kunnen zijn.
Een tweeeïge tweeling is van de vrouw haar kant erfelijk bepaald. Heb ik gevraagd vd week, was ik ook nieuwsgierig naar. Maar ontopic, ik had meteen na de bevruchting symptomen, heel misselijk, moe..
Een vader kan geen tweeling 'maken'. De vrouw regelt dat allemaal Tweeeiig, dubbele eisprong bv. of eeneiig dan deelt het eitje. Wat symptomen betreft, ik was zwanger van een drieling maar geen kwaaltjes. Ik merkte geen verschil met de andere zwangerschappen. Dit is voor ieder verschillend natuurlijk. Een tweeling-vader kan wel een dochter krijgen die later een tweeling krijgt doordat haar vader een tweeling is. (rare zin 8))
Ladys....het wordt steeds duidelijker, de kans is groter als het in de familie zit dus..... qua symptomen is het niet anders dan anders In welke week van de zwangerschap kunnen ze dan zien op de echo of het een tweeling is? Wil het gewoon weten omdat ik vanaf het begin het gevoel heb dat ik een tweeling draag (2 eiig) een magisch gevoel vergelijkbaar met het 'zwanger zijn' gevoel
Rond 7 weken wanneer het hartje zichtbaar zou zijn, dan moet je 2 knipperlichtjes op de echo kunnen zien. Eerder moeten er al 2 vruchtzakjes of 2 kindjes te zien zijn denk ik? Maar de kans is volgens mij klein als jouw vriend een tweeling is. Als jij dat was geweest (2 eiig) dan was er een grote kans, omdat jij dan ook een dubbele eisprong zou hebben. Jouw vriend heeft immers geen eitjes en kan dus ook niet voor een 2 eiige tweeling zorgen Als jullie een dochter krijgen, dan kan die WEL weer een dubbele eisprong krijgen, omdat ze dat van haar vader (vreemd genoeg) heeft meegekregen. Bij ons was het spannend bij de eerste echo. Ben zelf een deel van een 2ling. Maar hier maar 1 kleintje te zien Mijn moeder was vanaf het begin van de zwangerschap doodziek, tijdens de hele zwangerschap en nog een paar maanden daarna. Alsof alle kwaaltjes dubbel kwamen. Maar dat hoeft niet altijd zo te zijn bij tweelingzwangerschappen!
Moppie, ik snap het. Dus eigenlijk zou mijn vader een 2eiige of 1 eiig tweeling moeten zijn. Nou we zien wel...... Ik laat het wel weten over ongeveer 3 a 4 weken als alles goed gaat........ Zolang het gezond is vind ik alles best
aan mij is ook verteld dat het aan de vrouw ligt. mijn moeder is van een 2 eiige tweeling dus kon zij ook een tweeling krijgen, en het doorgeven(op dochter dan, niet op zoon volgens de verloskundige) maar goed het is er bij mij gewoon 1
mijn buuf haar man is 2ling 1eiig en ze hebben zelf ook een tweeling! vind wel grappig! zelf aan me vaders kant heb ik 2 ooms die tweeling zijn 2eiig en aan me moeders kan een neefje en nichtje die 2ling zijn. dus het zit in de fam. maar ja of het erfelijk is bij mij? hihi nou je moet indd rustig afw8en tot de echo!! liefs
1-eiig is eigenlijk puur toeval... 2-eiig is door dubbele eisprong en dat kan dan weer wel erfelijk zijn.. dus als jouw moeder of tante of oma dat ook heeft gehad (en dat hoef je natuurlijk niet eens te weten omdat het maar zo kan zijn dat zij bij die dubbele eisprong niet zwanger zijn geraakt) dan heb jij meer kans op ook een dubbele eisprong.. Mijn mams had t wel en ook mijn overgrootmoeder, maar hier 4 1lingen gekregen.. heb ook wel gehoord dat t een generatie overslaat en dat zou in ons geval dan wel weer kloppen.. dan zouden mijn dochters ook weer een verhoogde kans hebben, maar of dat ook waar is weet ik niet..
Iedere vrouw heeft evenveel kans op een 1 eiige tweeling. Heeft niks te maken met erfelijkheid. Zelf ben ik nu zwanger van een tweeling, waarschijnlijk 2eiig. Het 'gen' voor een 2eiige tweeling is doorgegeven via mijn vader, en die heeft het 'gen' weer gekregen van zijn moeder (mijn oma) en mijn oma van haar vader en hij van zijn vader (die was 1 van 2eiige 2ling. Ik ben nu de eerste sinds 3 generaties en 40 zwangerschappen van vrouwlijke familieleden van mijn vaders kant die zwanger is van een tweeling. Dus het kan gewoon even generaties overslaan. Vrouwen met dit gen hebben een verhoogde kans op een tweeling, maar dit is geen garantie op een tweeling. Dit is wat o.s. mijn gyn me heeft uitgelegd.