Wat vinden jullie van de naam Quinn? Jongen-meisje? Voor meisje, vinden jullie dan Quinn of Quinne mooier? Wel dezelfde uitspraak overigens (kwin).
Quinn : Jongensnaam hoe je het ook schrijft eigenlijk, qua klank blijf ik het echt een jongensnaam vinden. Door 'ne' erachter te zetten, zou ik het technisch gezien een meisjesnaam vinden- maar als de uitspraak dus niet veranderd, blijft het voor mijn gevoel een jongensnaam.
Ik ken de naam ook als meisjes naam, maar weet eigenlijk niet hoe het geschreven word. Vind het overigens echt een hele leuke naam! (Stond ook even bij ons op de lijst, uiteindelijk is het Quentin geworden i.v.m. combi van de andere naam).
Ik vind Quinn een jongensnaam. Hartstikke leuk, maar wel zonder e erachter Ik vind het geen meisjesnaam, dan zou ik gaan voor Quincy, Quinty of Quirine... alhoewel ik dat alledrie weer niet leuk vind
Quinn voor een jongen, Quinthe voor een meisje (waarbij je haar altijd nog Quinn kan noemen, net zoals Olivia - Liv bijvoorbeeld).
Quinn voor een jongen. Quinne vind ik niet echt wat. Voor een meisje zou ik denken aan Quinty of Queeny. Maar zowel bij Quinne als Queeny denk ik eerder aan kinderwagens dan aan een mens. Quinty vind ik wel een aardige naam.
vind het voor allebei kunnen.. en op tv bij Glee is er ook een meisje die Quinn heet.. maar zelf zou ik dan voor quincy/quinty gaan
Ik zie dat velen het een jongensnaam vinden. Zouden jullie het ook voor een meisje zien, of vind je dat écht niet kunnen? Queenie, Quirine, Quincy of Quinty vind ik eigenlijk helemaal niet mooi. Quinthe vind ik wel leuker dan bovengenoemde. Wij vinden het namelijk wel leuk voor een meisje. Het is een unisexnaam maar blijkbaar roept het meer associaties met een jongen op. Zouden jullie er raar van opkijken moest je een meid tegenkomen die Quinn heet? Enkele dames hier hebben al gereageerd dat ze het voor een meid ook wel zien kunnen. En idd, heb ff opgezocht, in Glee zit er ook een vrouwelijke Quinn. en voor de gein; zag ook een (mannelijke) Finn. Vind ik ook een supernaam -> Finley alleen is de mijne wel vrouwelijk
Quinn vind ik meer een jongens naam, maar ook wel weer stoer als meisjes naam!!! (Hou erg van unisex namen) Ik ken een Gwynn, toen ik dat voor het eerst zag dacht ik dat het om een meisje gingn (komt door de naam Gwenn denk ik) maar het was echt een jongentje!! Dus wat ik wil zeggen......... Ik vind Gwynn leuker voor een meisje!!
Weetje, ik vind altijd dat je de naam aanpast naar het kind. In eerste instantie zou ik wel denken, huh. Maar als mijn nichtje (ik noem maar wat) Quinn zou heten, wordt het voor mij vanzelf een meidennaam. Dus als jullie het echt willen, waarom niet?! (was jij trouwens niet van Hermelien?! )