HELP! Heel me keuken zit vol met fruitvliegjes ale: al het fuit staat in de koelkast, heb van die vliegen-dingen voor de deur hangen, maar toch stikt het van die mini vliegjes! Ikke iedere keer met me handstofzuigertje erachter aan, heb ik er een hoop gevangen, doe ik buiten dat stofzuigertje open, vliegen ze mooi weg, en kijk ik even later weer in de keuken zitten er weer een hoop komen ze nou terug binnen, of hadden die zich nog verstopt? en wat moet ik doen, hoe houd ik ze buiten?
Ik heb dat jaren geleden ook al eens gehad. Bleek door een vergeten appel te komen. Duurde even voor ik daar achter was.. Het belangrijkste is om de oorzaak te vinden. Als je die gevonden hebt en wegneemt, gaan de vliegjes ook gauw weg. Ik heb verder een af andere spuitbus bij de welkoop gehaald. En ik had ouderwetse vliegenvangers hangen (van die rollen die je uitrolt en waar heel sterk lijm op zit. Die hang je aan je plafond en dat hangt dan als een lint naar beneden...). Ik weet niet hoe lang het duurde maar op een geven moment waren ze weg. Wel vond ik ze vreselijk irritant! sterkte!
Staan er soms fruitbomen bij je in de tuin of bij de buren? Wij kregen zo ook elk jaar een fruitvliegen plaag binnen. En fruitafval kan je beter meteen in de groene container gooien.
Ik heb er een tijdje geleden ook erg veel last van gehad. En niks rottend fruit oid. Heb internet afgestruind voor tips en een goede gevonden. Een bakje met azijn en water en dat afgedekt met huishoudfolie met een gat erin (wel een redelijk gat) en dat op de plek zetten waar ze veel zitten. Bij mij werkte dit erg goed. Ze waren niet gelijk foetsie , maar ze kwamen er zeker op af en na een week ongeveer geen fruitvliegjes meer. Het kan ook aan rottende kozijnen ofzo liggen. Dus wie weet helpt het bij jou ook. Succes ermee.
Maak je keuken eens met pure bleekwater schoon. Mss dat dat helpt. Bij mij iig wel. Of anders een bakje met citroen in je keukenkastjes neerzetten of op je aanrecht ... Of een bakje met stroop, daar gaan ze dan in en dan kunnen ze er mooi niet meer uitvliegen hihi. dikke kus Randy sterkte met die vieze rotdingen!
Ik las het vandaag nog in een tupperware boekje: advocado, mango, tomaten en bananen mogen alvast niet in de koelkast. Ik zal straks eens kijken wat er nog bijstond (waar die boekjes al niet goed voor zijn )
dank je meiden! Ze zijn iig weg. Het heeft toch aan de sinaasappels gelegen, ook al had ik ze in de koelkast gelegd. Nu ze op zijn, is er geen vliegje meer te bekennen...
Meid jij bent er lekker van af nu ik nog ik word er gek van gisteren de hele keuken schoongemaakt vandaag opgestaan en owwwwwwwww neeeeee daar zijn ze weer hoor ik word er niet goed van hellupppppp
Ik heb hier ook een tijdje last van gehad, niet in huis maar in de gang... de gootjes bij de ramen waren zwart met vliegjes.. als je de deur open deed zag je allemaal van die vieze dingen.. Heb alles uitgeboend, en nu ligen ze allemaal dood op de grond, alleen weg zijn ze nog niet.. ze blijven maar komen, elke dag kan ik de vloer daar stofzuigen allemaal dode vlliegjes, en heb daar echt geen fruit o.i.d liggen..