En, wat doe jij?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamavanmeisje, 19 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik lees regelmatig dat iedereen erg goed let op het eten en met name tussendoortjes van jullie kinderen. Heel goed! Waar ik nou zo benieuwd naar ben is of jullie zelf ook zo consequent zijn :p

Hier gaat de zak snoep en chips 's avonds echt open (en regelmatig leeg). Ja, dat is slecht voor me maar het is zo lekker! Mijn gewicht kan het hebben (55 kilo). En die paar gaatjes (4 stuks) tja die neem ik voor lief. Passen jullie de goede opvoeding ook op jezelf toe?

Overigens mag mijn dochter best een stukje chocolade of een keer iets anders zoets. Geen bakken vol maar wel iedere dag wat.

2. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Pfff!! Ik vind dat dus echt lastig! Als ik nu tussendoor zomaar een koekje wil, dan weet m'n zoontje niet hoe snel hij z'n speelgoed moet laten liggen om ook naar de keuken te komen en ook een koekje te willen eten. Of wat dan ook maar. Ik moet het nu zeg maar 'stiekem' doen.... Want zoontje wil de hele dag door wel eten... Mag natuurlijk niet van mij, maar ondertussen wil ik het zelf ook wel.... :)
    Zat vanmorgen zelfs al te bedenken dat het makkelijker zou zijn als beide kinderen op school zouden zitten, dan kun je tenminste 's ochtends en 's middags ongestoord even wat chocolade nemen o.i.d. ;) Maar ja, toen bedacht ik natuurlijk ook dat je eigenlijk zelf ook zo consequent moet zijn/goed voorbeeld... anders slaat het natuurlijk nergens op. :)

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hm wij eten inderdaad weleens chips of stokbrood met kaasjes bij de film :)

Maar overdag snoepen we niet echt meer of minder dan dochterlief over het geheel genomen.
    Hooguit zoals laatst hadden we visite en dus gevulde koeken.. Dan krijgt ze dus geen hele gevulde koek maar gewoon een stukje.

En 's avonds chips doen we in een schaaltje ipv hele zak mee naar de kamer :)
    Zelfbescherming want ik ga geen 3x opstaan tijdens de film :)

4. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik maak savonds liever lekkere toastjes of andere hapjes klaar...ben absoluut geen snoeperd.
    ik maak vaak stukjes kip in de oven, kaas plankje, toastjes enz heeerlijkkk. vooral wanneer ik weet dat er een leuke film op de tv komt.
    als de kids weg zijn (bij hun vader) maak ik er helemaal een "feest"van..lekker glaasje wijn erbij hmmmmm

5. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    's Avonds snaai ik lekker een end weg!! Overdag let ik er zeker op, want Tygo is er als de kippen bij. Maar ik doe verder niet zo moeilijk over tussendoortjes eigenlijk. Met mate mag hij van mij zeker iets lekkers.

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    overdag lukt niks hier.savonds wel.maar ik kan dan nooit een zak chips opeten. een paar handjes vol. een paar bonbons soms.nootjes. ik ben erg slank geweest en ging naar een dietiste omdat ik maar afviel na de bavalling. ik mag van haar alles eten als ik geen maaltijd oversla.

7. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Wat leuk ik ben dus niet de enige!
    Het voelt zo gek om het stiekum te doen (doe ik vrijwel nooit) want als je kind iets stiekum doet dan krijgt ie op z'n kop. En als je zelf een keer veel mag snoepen waarom je kind niet eens een keer? Is dat niet oneerlijk?

8. Maia

Maia Niet meer actief

Ik ben overdag nog strenger voor mezelf dan voor Fleur.
    Niet expres, maar als zij iets van me krijgt vergeet ik mezelf regelmatig :)

's avonds heb ik niet zoveel behoefte, sowieso eet ik weinig dingen met suikers dus op een gegeven moment hoef je dat dan ook niet echt meer en ik heb regelmatig ook niets in huis, ik hoef het niet, manlief heeft het binnen 5 minuten op als ik überhaupt iets haal dus dat vind ik ook zonde dus ik haal het niet en als ik wat haal: op is op.

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik vergeet mezelf ook juist overdag, maar als ik dan een half uur later zin heb in een koekje wil zij er ook nog eentje! Gelukkig is ze niet zo'n snoeperd en de meeste koekjes die we in huis hebben zijn wel gezond (biscuitjes ofzo), of ze mag alleen een hapje van mij.

's Avonds of als zij slaapt eet ik ook wel eens wat anders, maar dat zijn dan ook dingen die ik gewoon voor haar nog niet goed vind. Chips, chocola, snoep, dat krijgt ze echt niet elke dag. Ik ook niet hoor, maar daarom bewaar ik het voor 's avonds en zij krijgt het soms op een verjaardag ofzo.

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Overdag zit ik helemaal in de routine van de kinderen... 's avonds ga ik 'los' (jammer genoeg) maar zolang de kinderen in de buurt zijn geef ik het goeie voorbeeld. Ik eet ook fruit mee en ga ook voor het ontbijt en de lunch er echt even voor zitten.

11. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Hier ook, maar zodra het tegen 20.30 is, en ik lekker op de bank zit begint het snaaien: Warme mok thee, met een lekker chocolaatje erbij, en voordat ik het weet is de chocola op:)
    Of een lekker stukje kaas, of worst, en die zakken chips zijn ook nog wel eens op voordat ik er erging in heb:(

12. Saskia78

Mja heel af en toe... Dan gaat dochterlief naar bed met een boterham en eten wij daarna een stokbroodje met kaasjes, paté etc.
    Meestal als dochterlief heel moe is.. Dan wordt ze narrig, wil vroeg eten en is daarna te moe om daadwerkelijk dr eten op te eten.

Heel toevallig... Was vandaag zo'n dag.
    Op school was een kindje jarig dat een enorme zak snoep uitdeelde (2 winegumsleutels, 2 lollies, zuurtjes, banaantjes, 3 ballonnen en een zakje chips.)
    Ik snap dat de ouders zich willen onderscheiden EN dat het feest is.
    Maar mij ging het wat ver en de juf gelukkig ook :)
    Ze mochten 1 ding kiezen... (chips natuurlijk)
    En toen ik dr kwam halen nog zo'n winegumsleutel...
    Daarna had mevrouw honger dus at dr halve boterham uit de broodtrommel nog even op.... En daarna "mama ik ben zo moe"..
    Wij weinig kookzin, kind moe en redelijk afgevuld dus "wil je soms liever een boterham vanavond?".
    Daar kwam een weinig enthousiast "ja mam" uit gevolgd door een "ik heb zo'n honger".
    Dus die heeft lekker een tostie geheten en om half 7 richting bed.
    Nog wat gemopper toen ze zag wat wij gingen eten maar vervolgens wel vrijwillig naar bed. (ondanks dat ze normaal graag mee zou eten en dat heel af en toe ook wel mag)

Maar... Stokbroodje, camembert, paté, schimmelkaasje...
    En dan ineens ben je wel klaar... Genoeg gegeten..
    Opgeruimd. En dan heel suf heb je gewoon zin in nog meer eten.
    Je weet dat je genoeg op hebt en dat je meer dan voldoende hebt gegeten maar allebei zin in iets lekkers nog.
    Je blijft gewoon snaaien als je eenmaal bent begonnen!
    Uiteindelijk besloten dat we beter gewoon een glaasje likeur konden inschenken omdat het onzin was om meer te eten.
    En zoals ik dochterlief altijd leer... Half uur wachten.. Heb je dan nog trek kijken we verder. En natuurlijk nadat de film was afgelopen een meer dan voldoende gevulde buik die geen valse snaai-signalen meer uitzond :)

Zo leren wij ook weleens onszelf op dezelfde lijn te zetten als onze favoriete kleuter. Stuk beter voor de lijn ook.

13. silvermist

silvermist Niet meer actief

hier ook zodra ze op bed ligt is het mijn tijd en dan gaan er aardig wat chocolaatjes,snoepjes etc doorheen, en die glazen pot tip werkt niet voor mij want ik kan hem gewoon weer bij vullen voor mezelf :p

14. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ja fruit,ontbijt,lunch eet ik idd ook lekker mee. Daardoor krijg je al een gezonder voedingspatroon.

15. Bri

Bri Niet meer actief

Ik snoep niet tussendoor als de kinderen erbij zijn. Vind het onmogelijk uit te leggen dat ik wél iets zou mogen en zij niet.
    We eten samen onze maaltijden en tussendoortjes, en eten dan ook (ongeveer) hetzelfde.

Maar als ze in bed liggen, wil ik met alle plezier een zak chips of reep chocola opeten.

16. Saskia78

Overigens voel ik me daar heel niet schuldig over.
    Als ze zelf ouder is.. Mag ze ook zelf beslissen hoe goed of slecht ze voor haar lichaam zorgt.
    Wij leggen in ieder geval een zo goed mogelijke basis.

17. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hier overdag ook volledig ritme van Sven. ontbijt/fruit/lunch/tussendoor/avondeten...

En als hij op bed ligt, dan neem ik wel eens iets lekkers idd.

18. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier ook overdag hetzelfde ritme als dl, of eerder andersom, want zo at ik al voor ze er was. Savonds pak ik ook vaak genoeg gewoon een cracker, toetje of stuk fruit. Misschien een avond in de twee a drie weken iets van chips. Valt mee dus. :)

19. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik ben daar ook niet zo moeilijk in. Ik snoep ca. 1x per dag iets waar mijn zoon bij is. Hij krijgt dan ook iets lekkers (een spekkie of een koekje of zo). Lekker samen smikkelen en iets leuks op tv kijken, gezellig toch. We zijn allebei slank en tenger, dus aan het gewicht zal het niet liggen.

's Avonds snoep ik vaak nog een keer, als hij in bed ligt. Een zak chips kan er rustig in één avond doorheen gaan inderdaad.
    Zolang mijn gewicht het kan hebben zal ik dat ook blijven doen, ik geniet er veel te veel van.

20. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    jup ik ben bezig met afvallen haha dus moet het idd ook op mezelf toepassen
    me zoontje krijg zelfs meer dan ik ik neem helemaal nix tussen door hij wel

Deel Deze Pagina