benen ontharen

Discussie in 'De lounge' gestart door RianneD, 7 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RianneD

RianneD Actief lid

25 nov 2006
    252
    0
    0
    Wie oh wie heeft dit ook....

Zoals de meeste van ons wil ook ik gladde benen met dit lekkere weer. Voorheen scheerde ik me helemaal suf, de stoppels kwamen na 1 dag al terug, dat werd ik zat. Nu heb ik vorig jaar een epileer apparaat gekocht, waarmee ik hoopte van het elke dag ontharen af te zijn. Wat blijkt: na weliswaar 2 hele dagen komen daar ook de stoppels al mee terug. Hoe kan dat nou? Heb ik super haar? Oftewel, ik ga weer scheren, is minder moeite en zeker niet zo pijnlijk! Hopelijk ben ik niet de enige.

Ook vraag ik me af waarom mijn benen altijd een soort lelijk blijven na het ontharen. Er zit dan weliswaar geen haar meer maar je ziet altijd die haarzakjes nog zeg maar terwijl de andere vrouwen hier in de buurt altijd van die super mooie benen hebben.Ook worden mijn benen echt nooit bruin. Is er een magic tric die ik nog niet weet? Ben gewoon slank gebouwd, en verders een hele normale huid....

Help!

2. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik hars altijd. Ik heb ooit via internet (kan de site zo opzoeken als je wilt) een elektrische harsverwarmer gekocht waar je harskassetes in kunt doen. Is zoveel minder pijnlijk dan epileren en ik kan ongeveer 2 weken zonder ontharen daarna. Ik heb een super gevoelige huid, maar ik heb geen last van jeuk ofzo.

Mijn benen zijn ook net melkflessen zo wit, maar ik denk dat daar niet veel aan te doen is. Misschien een goede zelfbruiner? Maar ben altijd bang dat dat vlekkerig gaat worden, dus heb ik nog nooit gebruikt.

3. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Ik scheer gewoon, ik vindt het geen probleem. Ik heb ook een epileer aparaat geprobeert maar bij mij kwamen de haren ook zo terug, harsen heb ik nog nooit gedaan, lijkt me ook niet zo fijn:S
    Onthanringscreme is mn huid gevoelig voor maar vind ik een geknoei. Misschien heb je idd super haar:)

Mijn benen worden ook niet zo snel bruin, maar ik ga dan alleen met mn benen in de zon zitten en dan met de plantenspuit af entoe wat water er op dat gaat wel goed en krijgen ze toch een kleurtje.

4. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Wup: mag ik de link van jou? Ik heb een keer geharst maar heb weken last gehad van pukkeltjes en gevoelige benen. Maar de haren bleven weg! :)

5. Jenna85

Jenna85 Fanatiek lid

19 sep 2007
    1.497
    0
    0
    Mama en student
    Overijssel
    Ik scheer ook altijd, nog nooit een epileerapparaat gebruikt.
    Maar ik ben wel benieuwd naar andere opties wat betreft benen ontharen, dus ik lees hier even mee.

Wup, ik ben benieuwd naar die site!

Oh, en bij mij kan je ook altijd die haarzakjes nog zien, allemaal van die rare dingetjes op je benen, super lelijk!
    Ik heb ook niet echt de tijd om superlang in de zon te liggen om lekker bruin te worden, dus wel lastig onder een rokje!

Ik hoop dat DE oplossing hier voorbij komt, RianneD! :D

6. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    ik weet ook niet echt een oplossing,maar ik ben ook heel benieuwd naar die site wup :D

7. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

8 apr 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Ik scheer altijd, gewoon met Gillette Venus. Werkt bij mij supergoed. Ik scheer meestal gewoon onder de douche, vaak met wat scheergel.

8. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik gebruik af en toe mn epileerapparaat en verder scheer ik mn benen. als je je benen epileerd moet je dat regelmatig doen en naarmate je het langer doet wordt de haargroei minder.

liefs doris

9. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hey meiden,

Hier heb hier toen alles besteld: http://www.thewaxingshop.nl/

Ik heb toen eerst een zgn startersset gekocht, daarna kun je gewoon navul casettes kopen en extra strips. Ze leveren best snel.
    Ook kun je een filmpje bekijken hoe je het beste kan harsen enzo.

Ik ben helemaal "fan" van harsen geworden sinds ik dit gebruik. Het is geen geknoei, en je kunt je ook niet verbranden omdat de cassette het op een bepaalde temperatuur brent.

Liefs,
    Wup

10. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ook ik scheer altijd..Nu ben ik gezegend met blonde, dunne haartjes, dus als er stoppeltjes terugkomen zie je ze zowat niet. Wel last van die haarzakpuntjes, daar kun je volgens mij weinig aan doen. Het is wel zo, dat als je bruiner wordt, deze ook minder zichtbaar zijn.

En ook hetzelfde probleem met witte benen, heel vervelend. Nu was ik vandeweek bij mijn zus en het viel me op dat haar benen zo mooi bruin waren :confused: Zij gebruikt dus een zelfbruiner..Ik ben ook altijd bang voor vlekkerige benen, maar echt waar, ze waren erg mooi egaal bruin. Het is wel erg belangrijk om gòed te smeren..

11. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

je kan je benen (of je hele lichaam ) toch ook laten air-brushen... kost volgens mij rond de 25 euro en blijft best lang zitten.... en mooi bruin word je ervan ;)

ik geef namelijk ook licht in het donker zo wit ben ik, dus denk dat ik het binnenkort ook maar eens ga doen... :D

12. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ik heb met scheren ook de volende dag stopels met epileren ook en met harsen ook hoe het kan weet ik niet er is bij mij al op verschillende manieren gehars enzo maar volgende ag heb ik weer stoppels,
    ik zag gisteren op tv bij zon telshop zeg maar een wizzit of zo die haalt pijnloos de haren met wortel en al weg koste 39 euri ben nog steeds aan het twijfelen want het leek met wel wat
    iemand ervaring hiermee?

13. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Als je je scheert onder de douche:
    afsluiten met een koude douche!
    Dan gaan de haarzakjes dichter en daardoor zie je die puntjes minder.
    Is ook goed voor de doorbloeding en dus beter voor je huid.

14. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Hier ook altijd na 1 dag stoppels.
    Harsen heb ik geprobeerd maar ik vond het loeipijnlijk!
    Dus maar weer gaan scheren.

Mijn benen hebben ook de kleur van loopgips maar daar ben ik aan gewend.
    Van zelfbruiner word ik geel :(
    Ik heb een heel lichte huid en word niet bruin maar dat heb ik geaccepteerd na 30 jaar ;)

15. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Gewoon het epileren vol blijven houden.
    Ik doe het al zo lang ik me kan heugen.
    Mijn benen blijven wekenlang glad en de haartjes die uiteindelijk weer gaan groeien zijn zoveel minder geworden. Ik vind scheren niks, heb ik snel van die leleijke stoppels, niet echt glad te noemen.

16. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ik hars sinds kort en het is veel minder pijnlijk dan epileren ;) Ik koop gewoon koude wasstrips van de Kruidvat/ Etos etc.

17. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik vind epileren auwi .....maar dat lijkt mij met waxxen ook ?

scheren dat doe ik wel .....maar vaak moet ik na de tijd een bloedtransfusie ........zeker als ik het onde rde douche doe ....scheer zo alle moedervlekken er af ........

als je koude wasstrips gebruikt ...kun je dan zo'n strip meer dan 1 keer gebruiken ? je kan natuurlijk maar op 1 klein oppervlak haren verwijderen ...of is het plakken trekken weg gooien ?

en de spulletjes van veet ? (mag dat ook tijdens de zwagerschap ?

18. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    die koude wasstrips kun je een paar keer gebruiken zeg maar, maar ik vind ze veel minder goed werken dan warme hars. Het principe is wel hetzelfde. De eerste keer als je een flink oerwoud heb staan is het wel een beetje doorbijten (maar nog steeds veel minder pijn als epileren vind ik) en daarna voel je er eigenlijk niet zo veel van hoor.

19. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    mmhh nou ja misschien dat ik het een keer ga proberen ......

Deel Deze Pagina