Hier hebben we ook zo´n buuf. Ze leende mijn kleding en tomtom. Op een gegeven moment gewoon aangegeven dat ik zuinig ben op MIJN spullen en het liever niet uitleen. Ook aangekaart dat als het stuk gaat, wij voor de kosten op draaien. Ze heeft toen zelf een tomtom gekocht en vraag nooit meer om kleding. Ze begreep het zei ze.
Kijk, dat jullie gebruikt worden is duidelijk, maar lijkt mij niet zo'n probleem. Tenminste, niet in verhouding tot het probleem dat 2 ouders hun kinderen alleen thuis laten, met een babyfoon waar wellicht niet eens naar geluisterd word (dat denken die ouders blijkbaar zelf)! Ik word helemaal naar bij die gedachten! Kun je je buurvrouw daar niet eens over spreken? Uitleggen dat een babyfoon ook niet alles hoort. Wat een lastige situatie voor je.
Dat uitlenen zou ik ook niet meer doen. Maar wat zij doen, is volgens mij ook nog strafbaar. Echt zielig, hoe oud zijn die kinderen?
Dit is een kwestie van echt nee leren zeggen..pff wat een egoisten zijn jouw buren.. gewoon afkappen die handel. maar hier dus ook de babyfoon bij de buren en dus buren hun babyfoon ook bij ons, niet tegelijk natuurlijk haha, nou is het hier ook dat we elkaar onderling erg goed kennen, brengen de kids om de buurt naar psz en school op de psz dagen (alleen haar oudste gaat naar de basisschool), spelen regelmatig samen hier of daar en ze is ook mijn gastouder geweest. dus ja we zijn bekend bij elkaar en de kids en dat oppassen is dan hooguit tot 01.00-02.00. In beide huizen ligt ook nog een hond.de babyfoon (eigenlijk mobiel waar ruimte bewaking op doorgeschakeld staat) gaat ook wel een s naar mijn ouders die wonen aan het einde van de straat, maar alleen als er in 1 van 3 onder een kap huizen iemand thuis is (1 van onze buren dus) en die weten dan ook dat we weg zijn en babybabbelbox bij mijn ouders is..Logischerwijze heeft dus iedereen ook een sleutel..
ja dan kunnen ze nog in zo'n mooi duur huis wonen dat zegt dus niks over de kwaliteit van het ouderschap ik zou hier ook melding van maken...heb vroeger ook gehad dat een meisje aan me vroeg of haar dochtertje bij me kon slapen, op de dag zelf omdat ze uit wilde gaan. toen ik nee zij vroeg ze me of ik dan niet af en toe wilde gaan kijken...dan zou de kleine dus thuis alleen liggen...pfff toen ik merkte dat ze ten koste van wat dan ook uit wilde heb ik uiteindelijk maar gezegd breng de kleine maar bij mij...nou geen oog dicht gedaan... ik vind het echt niet kunnen!!!:x
Ben blij dat jullie mijn mening delen !! Ik ga het ook wel een x zeggen ..... Moet alleen even kijken hoe Iemand vroeg Hoe oud de kindjes zijn... Oudste is 4 jongste net 2 geworden .
meid gewoon zeggen dat ze er zelf een moeten gaan kopen. Never ever zeg wat een stel...... En van het speelgoed met je vriend, ook zeggen dat dit zo niet werkt en als ze iets willen naar de winkel moeten gaan.
laat ze hun egen zaakjes oplossen, zij wilden kinderen, moeten ze de verantwoordelijkheid ook op zich nemen. Tja sommige mensen denken alleen aan hun eigen belangen.. jammer. dat het zo gaat, gaat ook ten koste van de kids.
waarom zou een ouder ..kind willen achterlaten thuis?! omdat zij willen stappen?! wtf???????????? ik snap dat echt niet letterlijkkkkkkkkkkkk..echt leff dat kinderen kunnen zo ontvoerd worden madeline dat meijsje werd ook ontvoerd door dat hun ouders zomaar achterlieten omdat ze even lekker wijntje en alles wouden drinken in een pub whatever ik zou zeggen NEEH?! het zijn jou kinderen en koop je eigen spullen .. en als ze iets van je man winkel willen hebben ..je man moet zeggen nee dat mag niet ..je kan toch niet zomaar iets willen lenen of hebben ..gierige mensen
helemaal mee eens......evenals met meerdere meiden hier... ik ging nog niet eens een van me kids uit school halen als de ander op bed lag,dan gaat de ander maar mooi mee in de wandelwagen
Als ze echt zo rijk zijn als in jouw verhaal doet voorkomen, kunnen ze toch gemakkelijk een oppas betalen?? En een buggy. Ik ben echt met stomheid geslagen hoor.
geen spullen meer uitlenen, en dat speelgoed vooruit laten betalen. eerlijk zeggen dat je het niet meer wilt, smoesjes zullen je niet helpen, dan blijven ze vragen en weten ze niet wat ze aan je hebben. Echt beter voor jezelf opkomen hoor, ze maken misbruik van jullie
Ik heb even 3x gelezen.. Maar meen je dit nou echt?? Ooit gehoord van een oppas? En die hond blijft ook thuis, alleen met een peuter en een baby??
Wat een ego mensen zeg! stel nu dat 1 van de kindjes waaker wordt? Uit bed gaat? En weet ik wat allemaal gaat ondernemen? Of dat hij/zij naar papa en mama wil en er niemand thuis is. Kind heeft gelijk verlatingsangst...... vind dit ongelofelijk hoor! Wij hebben dit nog nooit gedaan. Zorgen altijd dat er oppas is of dat ze logeren zijn.
jee daar stond ik ook van te kijken dat verhaal sommige mensen zien hun verantwoordelijkheid niet! een brand bijvoorbeeld... dan zijn je buren, moeder die aan het eind van de straat woont echt TE LAAT! als wij weg gaan savonds dan zit hier een vaste oppas die onze kids goed kennen! no way dat ik mn meisjes alleen thuis laat en vertrouw op een babyfoon en de buren, of erger nog mn hond (die we niet hebben)......... en de hond? tsjah ik ga maar gauw weg uit dit topic!
zo echt belachelijk, maar sommige mensen denken ook dat ze alles kunnen flikken. Ik heb ook zo'n buurvrouw, maar probeer vooral op subtiele wijze duidelijk te maken dat ik er niet van gediend ben, maar ik ben ook niet zo'n held hoor, durf er ook niet zo goed iets van te zeggen en wil ook geen zeikerd zijn. maar vind het gewoon ook erg vervelend dat ik regelmatig dingen uitleen, en ze of niet terugkrijgen of zelf terug moet halen. ik ben daarom ook wat terughoudender geworden in uitlenen etc en het lijkt wel te werken. maar goed aan mij heb je dus ook neit veel. groetjes en suc6!
Ik zou ook niks meer uitlenen, maar dat zij hun kinderen te slapen leggen met een babyfoon erbij vind ik niet raar. Zo deden mijn ouders het ook plus nog weet ik hoeveel andere mensen op de wereld. Wel idioot dat het kennelijk nuet uitmaakt of ie het doet en dat het vaak voorkomt. Incidenteel, oke, maar het is duidelijk dat er iets misgaat daar. Maar een babyfoon gebruiken aie ik geen kwaad in, ik vind dat ouders te voorzichtig zijn tegenwoordig. (nu ga ik iedereen hier over me heen krijgen, I know. Dat is niet de bedoeling.)
Heel veel mensen zeggen hier dat ts en man worden gebruikt door de buren. Ik ben het daar niet mee eens, de buren nemen gewoon wat ts/man toe laat. Als zij standvastiger zijn dan kunnen ze niet meer worden gebruikt en is het probleem over. Ook het feit dat ze weet dat die kinderen daar alleen liggen en ze daar niks aan doen dmv een melding politie, kinderberscherming ed. vind ik erg. Door het weten is ze (onbedoeld) medeplichtig geworden en hoort ze maatregelen te nemen. Beter een boze buur dan ontvoerde, verbrande, van de trap gevallen oid kindjes.
ik zou toch echt een melding maken ! als ik zou weten dat ze weeral eens weg zijn en de kinderen weeral eens alleen thuis zijn , zou ik naar de politie bellen om het te laten vaststellen ze zijn amper 4 en 2 jaar oud hier laten we onze kinderen nooit alleen, onze oudste van 11 mss eens een kwartiertje om snel naar de bakker te gaan terwijl ze aan het studeren is ofzo maar om mijn kinderen een hele nacht alleen te laten :-o onverantwoord gedrag van je buren ! wat erg voor die kinderen dat mama en papa uitgaan ooh zo belangrijk vinden maar daarbij liever geen geld uitgeven aan oppas en ze dan maar gewoon thuis laten