help me even , is dit stom?

Discussion in 'De lounge' started by muis26, Nov 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Ik denk ook dat je meer voor jezelf op moet komen TS, want op deze manier blijven ze vragen en moet je steeds weer nieuwe smoesjes verzinnen. Je kunt beter eerlijk zijn, dan weten ze meteen waar ze staan en wat ze aan je hebben.

Wat betreft het weg gaan en de babyfoon ergens neerzetten, tja dat is hier juist heel normaal. Ik woon in een klein dorpje en echt iedereen doet dat hier wel eens. Natuurlijk niet om te gaan stappen, maar wel als ik even een boodschapje moet halen en de kleine nog heerlijk ligt te slapen. Ook zitten wij hier regelmatig als buren bij elkaar 's avonds om even gezellig koffie te drinken en bij te kletsen, dus ook dat gaat de babyfoon mee.
    Wij hebben brandmelders in huis, dus als er brand is hoor ik dat over de babyfoon. De hond kan niet bij de kinderen komen en als 1 van de kinderen van bed af gaat hoor ik dat ook. Daarnaast hebben wij traphekjes, dus zijn ze echt niet zo maar beneden.
    En de buren wonen allemaal zo dicht bij dat ik waarschijnlijk eerder thuis ben dan iemand die een groot huis heeft en die zijn/haar kindje boven heeft liggen te slapen. Ik zie het probleem eigelijk niet zo hoor, maar als ik een avondje echt weg ga en dus zelf ook niet het huis in de gaten kan houden, dan regel ik natuurlijk wel een oppas.;)

2. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    ergens in t gooi :)
    ik zie het probleem eigenlijk niet zo????????????? nou sorry maar dat vind ik heel raar zo'n opmerking...
    Jou situatie is niet met die van hier te vergelijken.

ten eerste passen ze niet zelf op de babyfoon, maar zetten ze die bij buren, of bij mensen stuk verderop waarbij de babyfoon het (volgens haar zeggen) NET red...... en gaan ze zelf de hele avond weg....daarbij heb ik gezegd dat mijn babyfoon af en toe hapert....

ik vind dat niet normaal en zie dus WEL een probleem :(

3. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Als je er zo'n moeite mee hebt, doe er dan wat aan en trek aan de bel.
    Ik zou nooit gaan stappen en de babyfoon ergens anders achterlaten. Dat doe ik alleen als ik echt even snel weg moet en ik het zonde vind om de kleine daarvoor wakker te moeten maken, maar op zich is de babyfoon bij een ander thuis neerzetten hetzelfde als wanneer je hem thuis naast je bed hebt staan in een groot huis. Het is dus niet zo dat er helemaal niemand oplet toch? Het zou ook zeker niet mijn voorkeur hebben, maar als zij zich er goed bij voelen.
    Vroeger deden ze het allemaal en tegenwoordig lijkt het bijna strafbaar om even het huis te verlaten als je kinderen liggen te slapen.
    En nee, ik doe het zelf niet zo en regel een oppas als we echt een nacht weg gaan, maar op zich doen zij dat ook, alleen is het dan op een afstandje. Wat ik wel belangrijk zou vinden is een brandalarm, want die kan je waarschuwen als er iets is. En een haperende babyfoon zou ook zeker niet mijn voorkeur hebben.

Ik denk persoonlijk dat je er erg weinig aan kunt doen en denk ook niet dat de kinderbescherming er iets aan doet. Ze laten hun kinderen namelijk niet alleen, ze regelen wel degelijk een oppas. Maar je zou eens kunnen bellen met de kinderbescherming en kijken wat ze er van zeggen.

4. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

Aug 11, 2011
    1,291
    57
    48
    Sterker nog het is strafbaar om je kinderen alleen thuis te laten.

Boek 2 H15 art. 255 "Hij die opzettelijk iemand tot wiens onderhoud, verpleging of verzorging hij krachtens wet of overeenkomst verplicht is, in een hulpeloze toestand brengt of laat, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie."

5. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Ja, maar ze laten hun kinderen niet alleen thuis!!!
    De kinderen worden niet in hulpeloze toestand gebracht of gelaten, dus is het niet strafbaar.
    Want dan ben je dus ook strafbaar als je in je achtertuin zit en de kinderen boven liggen te slapen. Zou ook wat zijn zeg!!!
    Ik ben sneller in huis als ik bij de buren zit dan wanneer ik achter uit de tuin naar binnen moet.

6. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

Aug 11, 2011
    1,291
    57
    48
    In de achtertuin ben je nog altijd op je eigen erf en TO zegt toch dat ze hun kinderen alleen thuis laten met de babyfoon. Dan zijn je kinderen echt wel een stuk minder veilig dan dat je zelf thuis bent.. Als er brand uitbreekt dan zijn ze echt wel hulpeloos. En ik reageerde op het feit "je kinderen even alleen thuis laten". Dat is ook zo als je even naar de winkel om de hoek gaat? Is laatst nog iemand voor opgepakt..

En ik zeg ook niet dat ik vind dat je meteen moet worden ingrekend :D Alleen dat het alleen laten van je kinderen eigenlijk strafbaar is

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Wat een onzin, hier valt je kinderen thuis laten met een babyfoon niet onder. Alle moeders die ik ken vinden dat normaal voor eventjes. Eerlijk gezegd wordt er (in mijn omgeving) alleen op dit forum moeilijk over gedaan.

Ts, wat heb je gedaan?

8. Vash

Vash Bekend lid

Nov 24, 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik denk dat ze het zelf niet eens doorhebben dat dit storend voor jou is.

Als je er geen zin meer in hebt zou ik het gewoon aangeven. Als je dat moeilijk vindt zou ik zeggen dat je hem aan een vriendinnetje uitgeleend hebt voor langere periode, dus dat ze beter zelf maar een kunnen aanschaffen.

Als je je verantwoordelijk voelt voor hun kids op deze manier en je er onprettig bij voelt moet je er zeker mee stoppen.

@kids alleen laten met babyfoon

Volgens mij is dat niet strafbaar want je laat ze dan niet in een hulpeloze toestand achter. Er is toch iemand die op de babyfoon let?

9. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ikzelf heb 1 keer de babyfoon bij de buren gezet. Was een noodgeval met mijn zwangerschap (nou ja... ik moest in ieder geval met spoed aan de ctg) en mijn ouders kwamen 20 minuten later de babyfoon bij de buren ophalen.
    Anders zou ik het ook nooit doen.

Maar ik zou ook gewoon zeggen wat ik er van vindt. En niet uitstellen ofzo hoor... en gewoon niks meer uitlenen of kados uitzoeken.

10. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik zou dit dus nooit doen... kunnen je ouders niet gewoon bij jullie gaan zitten of de kids bij je ouders als ze toch aan het einde van de straat wonen? Ik snap dit niet zo goed...
    En die mobiel... wat nou als ie het niet meer doet ofzo?

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

#71 mimi83, Dec 4, 2011
    Last edited by a moderator: Dec 4, 2011
    Ja dit meen ik serieus, de hond blijft thuis bedoel ik van dat hoor je dus ook door de babyfoon, de buren aan beide zijde horen de kids zodra ze wakker zijn en kunnen dus ook naar binnen.

daarbij maakt het misschien verschil dat ik in een heeeeel klein dorp woon en dus sociale controle heel hoog is. Zodra er een auto rijd die niet bekend is staan er minimaal 4 buren voor de ramen en lopen ook naar buiten als er iets is.

debby: Soms zit mijn broertje bij ons thuis indd, als 1 van de 2 niet lekker is of ik verwcht dat er 1 wakker wod is mijn moeder indd bij ons thuis, naar hun toe niet echt praktisch als het slaap tijd is , ze hebben geen plek voor 2 bedjes.
    En de mobiel het niet doet, ? hoe vaak doet jouw mobiel het zomaar niet?? natuurlijk checken we batterij en en checken we de ruimtebeaking voordat we weg gaan.

O en even voor de duidelijkheid we hebben dus rook/ brandmelders hangen natuurlijk waar de babyfoon direct op reageert..die reageert bijv. al op 1 blafje van de hond. En om er gelijk van uit te gaan dat in die 2 a 3 uurtjes dat wij weg zijn er brand uitbreekt is wel erg negatief lijkt me.

en indd ik vind het net zo normaal om de babyfoon bij mijn buren te laten als wij even weg moeten als dat we een bakkie gaan doen bij de buren en we nemen zelf de babyfoon mee.

12. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    over het brand uitbreken...
    Dat gebeurt dus echt op het moment dat je het niet verwacht en binnen de kortste tijden..

Helaas hebben wij dit dus meegemaakt bij de buren, en die zaten gewoon beneden toen boven de boel uitbrandde! (Oke, ze hadden geen brandmelder, maar je zou denken dat je dat wel ruikt, niet dus!
    )

Ik durf dus wel naar de buren te gaan als de meiden slapen, maar een paar deuren verder dat doe ik niet meer. Ook al heb ik een babyfoon.

13. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Nee je ruikt het niet altijd,, daar ben ik me van bewust, daarom hier dus inderdaad brand/rookmelders. maar inderdaad ik kom misschien nog wel makkelijker boven als ik bij de buurtjes weg kom als dat ik zelf beneden zit. daarbij hebben wij dus de afspraak dat als iemand de rookmeldes s nachts/s avonds hoort bij 1 van de buren (van de aangrenzende huizen natuurlijk) gaan we ALTIJD heen. zo hebben de buren indd al eens binnen gestaan dat mijn vlees voor de volgende dag iets te hard ging.. ;);) o ja de deuen zijn hier ook altijd op de "knip" zolang er iemand wakker is dus je loopt zo naar binnen.

14. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Sorry, maar ik kan gewoon niet begrijpen dat als je zo nodig wil stappen, dat je dan niet gewoon een oppas regelt. Kinderen alleen een paar uur thuis laten zou ik dus NOOIT doen! Mijn mening! Ik zou me niet eens prettig voelen als ik weet dat mijn kind in haar eentje thuis zou liggen terwijl ik lekker uit ben.

Maar goed, ik leef in een grote stad en hier worden mensen ook gewaarschuwd voor inbrekers enzo. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om mijn kind alleen thuis te laten. Dan maar niet een avondje uit.

@Muis: heb je je buren al gesproken?

15. mimi83

mimi83 Niet meer actief

als we gaan stappen dan zit mijn broertje dus bij ons thuis.. wij gaan eigenlijk nooit stappen(kan mijn lijf niet aan), de babyfoon bij buren/ouders is bij uitvaart,hypotheekgesprek e.d. en een enkele x bij een speciale verjaardag/bruiloftreceptie. meestal gaan ze mee, maar dat is natuurlijk ook niet goed ;);)als we onze kinderen s avonds meenemen naar een verjaardag en ze niet om 7 uur s avonds in hun eigen bed liggen..

wij passen wel eens op met de babyfoon als onze buurtjes in het cafe in het dorp(zelfde dorp dus) aan het feesten zijn of als zij cursus heeft en hij werkt over.

Share This Page