help, me gerbils vechten

Discussion in 'De lounge' started by bar, Jan 10, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

Jul 6, 2006
    509
    0
    0
    Assen
    goed dat je zo snel gehandelt hebt ik ben blij dat het nu wat beter gaat

maar persoonlijk vind ik en dat is mijn advies voor een volgende keer dat als je een probleem als dit hebt met je beestjes je beter niet eerst de dierenwinkel moet bellen maar de dierenarts om advies moet vragen

die heeft denk ik iets meer ervaring alst om gewonde diertjes of diertjes met een gedragsprobleem gaat

hoe ga je het nu verder oplossen dan met de vechtersbaas ? komt die in een apart hokje of ga je het aquarium aanpassen ?

2. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    De vechtersbaas mag hier niet meer bij... ze gaan in de dierenwinkel kijken hoe het verder gaat met hem en dan gaan ze proberen hem in de groep te plaatsen bij hun. ( ze hebben een mega groep zitten daar met verschillende nestjes) we gaan zaterdag kijken hoe het verder met hem gaat.

3. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

Jul 6, 2006
    509
    0
    0
    Assen
    okeej nou ja dat is ook een goede oplossing
    om hem alleen bij jullie in een apart hokje te doen zou ook zielig zijn denk ik dan is ie zo eenzaam

4. snake

snake Actief lid

Nov 20, 2006
    134
    0
    0
    huismoeder/fotograaf
    Zaltbommel
    Met een jonge gerbil kan je zeker wel naar een dierenarts, heb het zelf gedaan en dat was ook om een wondje.
    De wond is uitgespoeld en de gerbil heeft antibiotica gehad om ontstekingen tegen te gaan.

En wat anderen ook al zeggen, ga niet naar de dierenwinkel terug maar naar de dierenarts!

Maar dit was te verwachten, de bak is te klein, daarvoor hebben heel veel mensen je gewaarschuwd alleen je geloofde ons niet.
    Mensen adviseerde een even aantal, maar jij geloofde ook dat niet, en kijk nu wat er is gebeurd.

Hopenlijk schaf je nu een groter terrarium aan, de dieren geven zelf al aan dat ze niet tevreden zijn met deze situatie.

Ik verwacht dat je snel een slotje zal aanvragen zoals altijd maar hopenlijk neem je dit keer het advies wat mensen geven aan.

Gerbils zijn overigens geen solitaire dieren maar wel echt groepsdieren.

Overigens, als je het mannetje terugplaatst zal dat erg moeilijk gaan, vrouwtjes accepteren veel moeilijk mannen in het territorium dan andersom.
    Dan zou je het beste een nieuwe (gtotere!) bak aanschaffen, daar het mannetje inzetten, die een week laten wennen en daarna de vrouwtjes erbij zetten, dan is het al zijn terratorium en dan heb je minder snel kans op gevechten met dit soort afloop.

5. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Gouda
    zucht misschien moet je alles eerst lezen voordat je reageert......

gooi er maar snel een slotje op want ik word misselijk van zulke mensen!

snake heeft hier alleen ingelogd om op deze topics te reageren (zie al haar berichten) bah en dat op dit gezellige forum.

Verder zal ik mn mond maar houden want ik word daar des :evil: van!

Patrick

6. snake

snake Actief lid

Nov 20, 2006
    134
    0
    0
    huismoeder/fotograaf
    Zaltbommel
    ook kan je overigens de split-cage methode proberen.
    In de bak diagonaal een afscheiding plaatsen van bv gaas, zo kunnen ze elkaar ruiken en zien.
    De gerbils regelmatig omwisselen, hou dit minimaal 4 dagen vol en dan het gaas eruit halen.

7. snake

snake Actief lid

Nov 20, 2006
    134
    0
    0
    huismoeder/fotograaf
    Zaltbommel
    Wauw, die zag ik niet aankomen hoor, een slotje :rolleyes:

Waneer snap je nou dat mensen je willen helpen!
    Na'ja, we willen je dieren helpen.
    Dit zeg ik allemaal niet op je te pesten, ik geef goede adviesen waar je iets mee kan en daar reageer je niet eens op.
    Ik weet dat dierenartsen geld kosten maar dat had je van te voren moeten bedenken, nu heb je ze en nu moet je ze alle zorg geven die er mogenlijk is.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Snake: ik vind het goed dat je haar wil helpen.

:p

Je kunt namelijk niet alles weten, en soms is een advies van iemand die al eerder zulke dieren hebben gehad, erg welkom.

Ik heb dat ook met mijn hond gehad. Je kunt wel denken dat je het goed doet, maar soms kunnen andere mensen nog betere adviezen hebben.

Jammer inderdaad dat het niet gewaardeerd wordt.

9. snake

snake Actief lid

Nov 20, 2006
    134
    0
    0
    huismoeder/fotograaf
    Zaltbommel
    Nou, eigenlijk lees ik voornamenlijk mee omdat hier mensen zitten die ik ken maar zelf niet zwanger ben of in de toekomst van plan ben dat te worden.
    Voor ons is 1tje genoeg maar vindt het wel leuk om de zwangerschappen enz. van andere te volgen.

Maar als je me liever zwart maakt als adviesen aanneemt dan mag dat, maar dat is nu niet het probleem lijkt me.
    Het probleem is dat je met 3 dieren zit die niet overweg kunnen met elkaar en dat daar een oplossing voor gevonden moet worden.

10. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Gouda
    pfff mensen hier word je toch niet goed van, als jij zn dierenvriend ben dan moet je lekker met je reet in de rimboe gaan zitten dat is de enigste manier van rechtvaardigheid daar leven de dieren nog in het wild zoals het hoort. Hier kunnen nou eenmaal wel eens problemen ontstaan omdat we ze inhokken en ja wij willen ook een zo goed mogelijke oplossing voor onze beestjes. We zijn al 2 dagen bezig op verschillende manieren ook op het gerbilforum zijn we aktief en daar geven ze tenminste NORMAAL commetaar! we hebben de dierenarts al lanng gebeld en die zij dat we 2 dagen moeten afwachten en dat het een goed teken is dat het andere vrouwtje de kleine wondjes schoon likt.

Snake als je je alleen maar aanmeld hier om te zeiken dan raad ik je aan op gewoon ff lekker op een ander forum in te loggen want het is hier veel te gezellig voor mensen zoals jij!

11. snake

snake Actief lid

Nov 20, 2006
    134
    0
    0
    huismoeder/fotograaf
    Zaltbommel
    Idd, ik heb dat ook en zelfs nu nog wel eens met de dieren, een mens kan niet alles weten en als een ander het dan wel weet is dat alleen maar handig.

12. snake

snake Actief lid

Nov 20, 2006
    134
    0
    0
    huismoeder/fotograaf
    Zaltbommel
    Jammer dat je niet op een volwassen manier kan reageren, ik en meerdere zagen dit al van ver aankomen en wilden je toen ook alleen maar helpen zoals nu.

Ik geef normaal commentaar maar helaas lees je daar overheen of je wilt het niet lezen.
    Ik geef tips over hoe je een volgende sammenzetting kan vermakkelijken en ik geef je advies over wat je met de gewonde dieren kan doen.

13. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Gouda
    je geeft geen normaal commentaar je trekt gelijk je oordeel. alsof jij alles weet. de een zegt te klein de ander te groot.

Het is dus te groot! dat zou een reden kunnen zijn dat ze gaan vechten omdat ze dan een terretorium gaan maken.

Maarja jij geloofg toch alleen je eigen ding en wij snappen er niks van en wij informeren ook nergens naar daarom weten we er al zo veel van.

14. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    hoho dames! laten we het gezellig houden!
    Wie gelijk heb doet er niet toe, denk dat jullie beter kunnen stoppen met deze discussie!
    (sorry dat ik me er mee bemoei, maar ik houd het graag gezellig op het forum!)

kus miek

15. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Gouda
    ik ook daarom juist snake zit hier maar om 1 reden en dat kun je zien als je naar al haar berichten kijkt.

bah word er steeds misselijker van.

16. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ja om je te helpen.

17. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Gouda
    als ze wil helpen moet ze eerst alles lezen voordat ze een oordeel geeft. alsof ze in elke dierenwinkel niks weten? mijn ouders hebben zelf een dierenwinkel gehad 17 jaar lang. waarom zou ik iemand geloven die alleen maar zulk commetaar geeft, alsof zij als enigste precies weet hoe alles moet. en als ze mensen wil helpen die dierenproblemen hebben dan moet ze lekker terug gaan naar het dierenforum waar ze vandaan komt en niet hier op zwangerschapspagina inloggen om hier te gaan narren!

18. snake

snake Actief lid

Nov 20, 2006
    134
    0
    0
    huismoeder/fotograaf
    Zaltbommel
    Gezellig houden lijkt mij ook een goede optie, ben immers een gezelligheidsmens. ;)

Bar, jammer dat je me nu probeerd zwart te maken hier, mensen die me kennen weten dat ik niet graag rel en altijd alleen maar probeer te helpen en oplossingen voor problemen probeer te zoeken.

Maar doe je ding, ik weet alleen wel zeker dat de minimale afmetingen voor het verblijf van drie gerbils z 60 x 40 x 30 cm (l x b x h) moet zijn. De minimale grondoppervlakte per gerbil is 750 cm2.

Dit weet ik omdat ik zelf deze dieren heb gehad en omdat ik een dierenverzorgingsopleiding achter de rug heb.
    Ok, dat is wel ongeveer 8 jaar geleden maar geloof niet dat in die 8 jaar zoveel veranderd is dat gerbils beter heel klein kunnen zitten inplaats van lekker ruim.

19. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Gouda
    waarom zou deze bak dan te klein zijn? als ze ergens anders zeggen dat hij te groot is?

20. snake

snake Actief lid

Nov 20, 2006
    134
    0
    0
    huismoeder/fotograaf
    Zaltbommel
    Mag ik dan vragen waar ze dat zeggen?

Share This Page