Help me ik word gek van mezelf!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door MrsAzwanger, 7 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neilia

Neilia Niet meer actief

die 6 weken zijn incl die 2 weken.
    Dus in principe zijn ze dan pas 4 weken zwanger.
    Ik had ook een knaltest op 14 dpo.
    Verschilt per persoon.

2. RE080219

RE080219 Fanatiek lid

10 dec 2018
    2.522
    4.780
    113
    Twee weken na conceptie een knaltest hebben is echt niet gek. Sommige vrouwen hebben dat al tien dagen na conceptie. En nogmaals: twee weken na conceptie is dus 4 weken zwangerschap.

3. MrsAzwanger

7 jan 2021
    52
    13
    8
    Vrouw
    maar in het echt ben ik maar 2 toch en niet 4

4. MrsAzwanger

7 jan 2021
    52
    13
    8
    Vrouw
    wat betekend 14 dpo

5. RE080219

RE080219 Fanatiek lid

10 dec 2018
    2.522
    4.780
    113
    Zo reken je niet. Ja: je bent nu tien weken effectief zwanger, als je rekent vanaf je eisprong. Maar zo rekenen we nu eenmaal niet. Je bent op de dag van je eisprong (dus eigenlijk dag 0) op papier al twee weken ‘zwanger’. Op de dag dat je ongesteld zou moeten worden, ben je dus al vier weken zwanger, ondanks dat de bevruchting dan pas twee weken geleden is.

margarethd vindt dit leuk.
  6. Neilia

Neilia Niet meer actief

14 dagen na ovulatie.

7. margarethd

margarethd Fanatiek lid

16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    Dit klopt helemaal! Je legt het echt goed uit haha.

Je rekent inderdaad dus niet vanaf het moment dat je daadwerkelijk seks hebt gehad/écht bevrucht bent, maar je krijgt er altijd 2 weken bij omdat je officieel rekent vanaf de eerste dag van een nieuwe cyclus . Dag 1 is normaal de dag dat je ongesteld had moeten worden. En dat is voor jou dus 4 weken. Ik testte al ongelofelijk positief met 3 weken + 3 dagen (dit is inclusief die 2 weken die je er gratis bij krijgt). Daarom duurt een zwangerschap ook meestal tussen de 38-40 weken. Ze berekenen nu eenmaal zo omdat ze nooit precies kunnen berekenen wanneer de eisprong PRECIES heeft plaatsgevonden, maar je weet wél altijd precies wanneer de eerste dag van je laatste menstruatie begon.

Hopelijk begrijp je het nu haha.:thumup:

RE080219 vindt dit leuk.
  8. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Juist. Je krijgt 2 weken extra. Die 2 weken zijn eigenlijk de twee weken van voor je zwanger werd. Ze zien het namelijk zo; in die twee weken groeide je eitje welke vervolgens bevrucht werd en daarom horen die er ook bij. ( even makkelijk uitgelegd )

Gefeliciteerd met je zwangerschap en maak je alsjeblieft niet druk. Als je geen seks met iemand anders hebt gehad. ( ook geen seks en niet in jou klaarkomen ) snap ik echt de reden tot zorg niet...

Je lichaam is geen machine die standaard afgesteld staat, dus je cyclus kan soms wat afwijken.

Geniet van je zwangerschap!

9. Chechi

Chechi Niet meer actief

Ik had met 2 weken ook een knal test. Kan zeker hoor. Maak jezelf niet gek. Je bent zwanger van je vriend en er is niks geks gebeurd

10. MrsAzwanger

7 jan 2021
    52
    13
    8
    Vrouw
    Ik zat toch weer te piekeren.... op 5 januari was ik volgende de echo 12 weken zwanger, daar moet ik 2 weken vanaf trekken (dus 10 weken) en zou zwanger geweest moeten worden op 27 oktober (zie bestand).

Dat kan toch niet ik was toen nog ongesteld. Mijn ovulatie moest op 5 november zijn, hoe kan ik zwanger geworden zijn op 27 oktober. Help me aub dames.

Bijgevoegde bestanden:

11. Kate87

Kate87 Bekend lid

11 jan 2017
    636
    595
    93
    Het is geen exacte wetenschap, een zwangerschap, zoals je hierboven al meermaals uitgelegd hebt gekregen.

Je wordt niet zwanger van een wc bril of een vieze badkuip.
    Dus als jij toch niet stiekem een avontuurtje met iemand anders hebt gehad, dan ben je gewoon zwanger van je vriend.

Fennec en noukie 1992 vinden dit leuk.
  12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Als ik bij mijn zoon terugreken had ik ook veel te vroeg duidelijk zwangerschap test .
    19 oktober positief test.
    Uitgerekend 8 juli. Kan nooit volgens de boekjes. Maar toch echt zo.
    Moest bij 1e echo uitgaan van miskraam .
    3 WK na positief test had ik 7/8 WK moeten zijn zagen alleen vruchtzakje. Was niet goed. Weer 3 WK later was ik 8 WK. Heb dus rond eisprong getest. Onmogelijk maar uitgerekende datum en termijn echo veranderde niks hieraan.
    En niet een test naar tig testen van meerdere merken

Ga lekker genieten. Soms wijk je af van ff feiten en logica maar het is toch echt zo .

13. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Als jij 100 % zeker weet dat je niet met een ander bent geweest, waarom dan die stress.
    Je bent zwanger er zit een mooi kindje en daar kun je van gaan genieten.

noukie 1992 vindt dit leuk.
  14. MrsAzwanger

7 jan 2021
    52
    13
    8
    Vrouw
    kan iemand hier antwoord op geven

15. RE080219

RE080219 Fanatiek lid

10 dec 2018
    2.522
    4.780
    113
    Nogmaals:

Je hebt gewoon een keer een erg vroege eisprong en dus een korte cyclus gehad. Het gebeurt niet heel vaak (zoals ik al zei: een gemiddelde cyclus duurt 28 dagen) maar als je een eisprong hebt op dag 5/6/7 van je cyclus, duurt deze dus ineens maar 19/20/21 dagen (voor de experts, ja inderdaad, dat dan weer bij een luteale fase van 14 dagen maar dat is in dezen niet zo relevant) en zou je dus eigenlijk, was je niet zwanger geweest, een keer vroeger dan normaal ongesteld zijn geworden.

Ter vergelijking: ik heb zelf een cyclus van normaal rond de 31/34 dagen. Met dus een eisprong rond dag 17/20. Maar ook ik heb een keer een eisprong op dag 7 gehad. Dat wist ik heel zeker door middel van ovulatietesten en temperaturen. Was toen niet zwanger, dus werd op dag 21 ongesteld. Ik was heel erg verbaasd, maar je lichaam is nu eenmaal geen machientje, het kan een keertje iets geks doen.

16. MrsAzwanger

7 jan 2021
    52
    13
    8
    Vrouw
    Ik heb een dwangstoornis en maak mezelf altijd heel erg bang maak met dingen, ik wil eigenlijk een geruststellend antwoord.

Ik heb mezelf afgeveegd met een handdoek of wc papier en ik denk dan dat daar sperma aan zat van iemand wat ik niet door had. Ik denk dit omdat de berekening niet klopt, volgens de echo was ik de 27 ste zwanger geworden maar ik was toen nog ongesteld.

17. Droompje123

Droompje123 Bekend lid

28 okt 2020
    680
    738
    93
    Vrouw
    Wat heb je nodig om het wel te geloven? Volgens meerdere mensen hun berekeningen hier kan het gewoon. En de kans dat je op zo’n manier bent zwanger geraakt, als jij schetst, lijkt me echt nihil. Probeer te genieten van je zwangerschap, die gewoon is gelukt door een vroege eisprong in een cyclus! :)

18. mamavantwee37

mamavantwee37 Fanatiek lid

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Van het afvegen met een handdoek raak je niet zwanger, ook niet als ie helemaal doordrenkt was met sperma. Echo’s zijn millimeter werk en als ik mijn verloskundige moest geloven, ben ik zwanger geraakt van mijn zoon een paar dagen voor ik mijn eisprong had. Het is en blijft mensenwerk. En zwanger raken tijdens je ongesteld kan. Komt niet vaak voor, maar het kan wel.

Voor nu ben je zwanger en de verloskundige vertelt je hoe lang. Alleen jij weet of je zwanger bent geraakt van je vriend, of dat er toch een alternatief scenario speelt, maar die handdoek of wc-papier kan dat echt niet zijn.

Anders bel je even met je verloskundige. Zij zal je ook uitleggen hoe het zit met zwanger raken, 2 weken cadeau (wat hier ook als is uitgelegd) en hoe het verder zit.

Verder wens ik je sterkte en een fijne zwangerschap.

noukie 1992 vindt dit leuk.
  19. margarethd

margarethd Fanatiek lid

16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    Even voor jouw beeldvorming/geruststelling 2 punten:

1. Mijn beste vriendin heeft een kindje wat volgens de echo berekening van seks geweest moest zijn tijdens haar ongesteldheid. Hun en zij zelf kwamen er dus ook niet uit, maar toch kwamen ze daarop uit. Het kan dus toch.

2. Mijn vastgestelde termijn van deze zwangerschap klopt ook niet. De keer sex waar ik zwanger van ben geworden weet ik zeker, aangezien dat de enige keer was die tijd. Maar vanuit de berekening van de echo/verloskundige zou ik zwanger geweest moeten zijn geworden een paar dagen voordat ik überhaupt sex heb gehad:roflmao::roflmao: dat is knap he.

Ik hoop dat je begrijpt dat ik hiermee wil zeggen dat het echt niet altijd klopt wat ze zeggen, en ook dat een lichaam geen machine is die altijd maar werkt zoals jij het verwacht. Het is een wonder hoe ons lichaam werkt en dat het allemaal maar voor ons werkt hoe het werkt, en daar moeten we soms iets meer bij stilstaan :thumup:

Vervelend dat je last hebt van die gedachten, maar ik denk dat je even realistisch moet blijven nadenken, en de feiten blijven weerleggen naar jezelf. Als je het echt niet vertrouwd (wat dus niet realistisch is, maar dan voor je eigen geruststelling) dan doe je toch na de geboorte een vaderschapstest?

20. MrsAzwanger

7 jan 2021
    52
    13
    8
    Vrouw
    bedankt voor je reactie. Wat bedoel je met echo’s zijn millimeter werk?
    En toen je verloskundige dat zei klopte dat toen ook, ik bedoel ben je al bevallen of nog zwanger?

Deel Deze Pagina