Help me ik word gek van mezelf!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door MrsAzwanger, 7 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MrsAzwanger

7 jan 2021
    52
    13
    8
    Vrouw
    bedankt voor je bericht. Over punt 2. Dus je bent nu nog zwanger en bij jou klopt het dus ook niet hun berekening? Precies het zelfde verhaal als bij mij toch?

2. margarethd

margarethd Fanatiek lid

16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    Ik ben nu nog zwanger ja. Volgens mijn eigen berekening zou ik minder lang zwanger zijn, volgens hun langer. Terwijl ik maar 1 keer sex heb gehad en dus precies weet van welke keer sex het is geweest :) bij mij gaat het dan wel om iets van enkele dagen verschil, maar het klopt niet. Dit komt omdat ze gewoon bij de echo meten met gemiddelde berekeningen. Ons lichaam is nogmaals geen automatische robot, en metingen kloppen gewoon niet altijd omdat het inderdaad zoals hierboven al gezegd om millimeter werk qua metingen.

3. mamavantwee37

mamavantwee37 Fanatiek lid

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Die baby’tjes met 10-12 weken zijn nog zo klein, dat de verloskundige er zomaar iets kan naast zitten. Ik moest zelf met terugkomen omdat ze de termijn niet kon meten, zelfs niet met een inwendige echo. Het verschil tussen de metingen was ruim 1 week. Ze durfde het toen niet aan om een datum te noemen. 2 weken later terug gegaan en toen was het nog niet helemaal duidelijk, maar was de marge 1 dag (ging om de 15de of de 16de) en toen hebben we er maar de 16de van gemaakt. Zelf kwam ik op de 20ste obv eisprong.

ik ben vorig jaar bevallen. Uiteindelijk kwam ie 2 weken eerder :)

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    De beste termijn echo is tussen 8-10 weken.
    Vanaf de 10e week gaan veel kindjes hun eigen groeilijn volgen.
    Het kan dus zijn dat jouw kindje net een groeispurt heeft gehad voor de echo en daarom iets voorliep op de groei.
    Bij een volgende echo is dat verschil dan vaak weer rechtgetrokken.

Heb je voor deze 12 weken echo ook al een eerdere echo gehad?
    Zoja, welke datum was die echo en op hoeveel weken/dagen is het kindje toen gemeten??

En nogmaals ... het is ONMOGELIJK om zwanger te worden van (oud) sperma op een handdoek of wc papier (eeew, hergebruiken jullie wc papier ofzo??)
    Je bent dus echt 100% zwanger van je VRIEND!

Ik vraag me wel af in wat voor een soort huishouden je leeft aangezien je je druk maakt over handdoeken en wc papier met daarop sperma van een andere man dan je vriend :confused::confused:

Junirose en 1991Mamavanvier vinden dit leuk.
  5. Appelflapje

Appelflapje Bekend lid

1 aug 2013
    761
    678
    93
    verpleegkundige
    Ok ik heb haar verhaal niet gelezen maar dat klinkt inderdaad ranzig :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:

6. MrsAzwanger

7 jan 2021
    52
    13
    8
    Vrouw
    Hahaha ik kan er nu gelukkig weer om lachen. Ik weet niet ik ging ook dingen denken dat ik was gedrogeerd en dat iemand wat bij mij heeft gedaan zonder dat ik het wist, omdat de berekening niet klopte. Ik heb ook geen verstand van deze dingen en de verloskundige kon me ook niet helpen, ze laat me gewoon met een verward antwoord als ‘ik weet het niet’ achter. Ik heb last van dwang gedachtes en ook al weet ik dat ik niks heb gedaan er is een soort stemmetje die zulke dingen tegen mij gaat zeggen. Ook durf ik niet tegen de verloskundige te zeggen dat ik dwang gedachtes heb... bang dat ze een melding gaan maken en mijn kind gaan afpakken. Ik weet het... het gaat heel ver bij mij maar zo denk ik echt op sommige momenten.

Ik ben super blij met jullie dames, zonder jullie... had ik mezelf helemaal gek gemaakt. Ik ga nu steeds deze berichten lezen als ik weer last heb van twijfel, en dan komt het wel goed.

margarethd en Narcisje vinden dit leuk.
  7. margarethd

margarethd Fanatiek lid

16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    Heb je hulp bij deze gedachten? Als in; een praktijkbegeleider waar je mee praat, of iemand zoals een psycho somatisch werkneemster waar je mee praat? Ik vind dat iedereen dit nodig heeft, iedereen heeft wel eens wat waar die over wilt praten of hulp bij nodig heeft!! Vind het zelf ook altijd heerlijk om tegen iemand te kunnen praten als ik zelf even ergens niet uit kom. Als dat niet zo is kun je altijd even met je huisarts overleggen om eventueel een praktijkbegeleider bijvoorbeeld in te schakelen die je bij deze gedachten kan helpen, zal je leven zoveel gemakkelijker maken voor jezelf :), maar ook voor jullie kindje eerdaags!

Succes meissie :thumup:

Willemijntje19 vindt dit leuk.
  8. margarethd

margarethd Fanatiek lid

16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    Begrijp me trouwens niet verkeerd hoor; die gedachten mógen er natuurlijk gewoon zijn, alleen het zou voor jezelf zoveel makkelijker leven zijn als ze niet zo de regie over je leven hadden :thumup:

9. Candy01

Candy01 Fanatiek lid

4 jan 2018
    1.078
    596
    113
    Vrouw

10. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Ik heb je topic helemaal gelezen en ik wil je graag laten weten dat ik het heel goed vind dat je deze angsten en gedachten hier deelt, dat is zo belangrijk! Onder invloed van zwangerschapshormonen kun je soms de meest vreemde theorieën gaan bedenken. Ik herken het helaas. Ik ben bekent met ocd en met dwanggedachtes. Hiermee zeg ik niet dat jij dit dan ook hebt, maar blijf er over praten en zoek eventueel hulp. Bij mij gingen deze bijzondere gedachten vaak helemaal weg rond de 20 weken zwangerschap en door er over te praten kun je er wat nuchterder naar kijken en het loslaten. Je bent niet gedrogeerd, je kunt niet zwanger raken van toiletpapier en je kunt prima een knaltest hebben voor je nod. Probeer lekker te genieten nu, laat het maar los.

margarethd vindt dit leuk.
  11. MrsAzwanger

7 jan 2021
    52
    13
    8
    Vrouw
    nee niet eerder een echo gehad, pas 5 Jan en toen was ik 12 weken zwanger, waar je dan 2 weken
    Ja en de verloskundige laat me ook verward achter en wanneer ik zeg ik ben ongesteld geworden de 23 oktober , zegt ze: misschien was het een innesteling..waardoor ik nog meer in me gedachtes raak en verward wordt.. terwijl ik het eigenlijk al weet. Ook zegt ze: ik weet niet wat jij daarvoor hebt gedaan, maar een echo is bepalend dus ik weet ook niet hoe het kan.

Ben echt zo boos dat een verloskundige het niet even voor me uit zoekt wanneer ik een hulpvraag heb, ze laat me gewoon zo achter de telefoon in me gedachtes. Ik heb uiteindelijk zelf dit forum op ge start want voelde me niet geholpen. En ik geloof ook een verloskundige sneller want zij heeft dit gestudeerd. Ben zo blij met jullie, jullie hebben er meer verstand van dan zij en jullie stellen mij tenminste wel gerust.

12. mamavantwee37

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Gewoon je verloskundige nog een keertje bellen en haar aangeven dat je het lastig vindt om te begrijpen qua datum. Je moet ook nog even met haar door en gaat haar tijdens je zwangerschap vaak zien en dan is het prettig als dat contact fijn verloopt en je je vragen bij haar kwijt kunt.

Toen ze je echo deed en zei dat je 12 weken was, is dat ook de termijn die je nu moet aanhouden. Die 2 weken moet je er nu niet meer vanaf trekken. Gewoon uitgaan van de uitgerekende datum die je nu hebt gekregen. Dat is ook de datum waarmee je je kraamzorg kan regelen, je werkgever gebruikt als datum om het verlof te berekenen en waar de verloskundige en evt. het Ziekenhuis (mocht je daar ook behandeld worden) vanuit gaat.

En misschien handig om ook eens contact op te nemen met je huisarts vanwege je dwanggedachtes. Niemand neemt meteen je kind van je af als je om hulp vraagt, maar niet om hulp vragen en zo blijven lopen, is ook niet goed.

13. Yellowbirdie

Yellowbirdie Actief lid

27 jan 2019
    333
    469
    63
    Vrouw
    Je kunt gewoon zwanger worden als je bloed. Het baarmoederslijmvlies is vaak allang afgestoten (vaak paar dagen ervoor en is al begonnen met nieuwe) tijdens het bloeden. Een eitje kan al gesprongen zijn of op het punt staan om te springen. Sperma kan een paar dagen in de baarmoeder rondzwemmen en een eitje bevruchten. Dus ja. Het kan.

Geniet van je zwangerschap! (En zoek wat hulp om met je dwanggedachten om te gaan, die worden niet minder met een baby).

14. MrsAzwanger

7 jan 2021
    52
    13
    8
    Vrouw
    Waarom moet i
    waarom moet ik die termijn aanhouden dan

15. MrsAzwanger

7 jan 2021
    52
    13
    8
    Vrouw
    waarom moet ik die datum aan houden dan van 12 weken

16. mamavantwee37

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Omdat dat nu je zwangerschapstermijn is. Je moet die 2 weken gewoon gaan vergeten. Dat heeft met rekenen te maken en het feit dat ovulatie/bevruchting niet altijd te bepalen is, maar de eerste dag van je laatste menstruatie wel (tenminste, de meeste vrouwen weten dat wel).

Toen ik zwanger was van mijn oudste, deed ik een cb digitale test en die gaf 1-2 weken aan. Heb toen op basis daarvan uitgerekend dat ik ergens rond 23/1 uitgerekend zou zijn. Pas toen ik de vk belde voor een eerste afspraak kwam ik erachter ‘ dat ik verder was’ omdat je dus ook bij die test 2 weken moet optellen. Mijn datum ging toen een heel eind naar voren.

Of de termijn nu helemaal klopt of niet, dit is wat ze aanhouden. Anders moet je de discussie met je verloskundige aan over de uitgerekende datum. Maar als je haar om een zwangerschapsverklaring vraagt voor bijvoorbeeld je werkgever, zal ze die datum daar ook op zetten.

17. Yellowbirdie

Yellowbirdie Actief lid

27 jan 2019
    333
    469
    63
    Vrouw
    Dat heeft ze zo bepaald aan de hand van de groei van de baby op basis van gemiddelden. (Dus ook geen exacte wetenschap). Bijvoorbeeld: een baby 8cm groot is komt dat overeen met een termijn van een x aantal weken zwangerschap. Vaak (maar niet altijd) loopt dat bij iedereen hetzelfde.
    Moment van bevruchting wordt nooit aangehouden want blasto’s kunnen nog een tijdje rondzweven in de baarmoeder voordat ze zich innestelen. Eisprong kan eerder of later zijn. Dus zet het moment van bevruchting uit je hoofd. Je bent lekker 12 weken zwanger van je vriend. Ga lekker shoppen voor kleertjes en alle babyuitzet!!

18. noukie 1992

noukie 1992 Fanatiek lid

4 feb 2016
    4.940
    3.654
    113
    Vrouw
    Het verschilt ook van echo tot echo de 1e keer stond men kindje weer een week voor dan weer een week achter en zo ging het weer door en door dan weer een paar of 1 dag voor of achter. Uiteindelijk kwam hij 2 weken eerder dan gepland. Dus nogmaals zo’n echo is geen exacte wetenschap en je kindje groeit aan zijn eigen tempo en dat is bij iedereen min of meer hetzelfde maar zeker niet gelijk. Een echo is dus maar een momentopname en zeker als ze zo klein zijn is een meetfout ( een mm of cm) snel gemaakt. Ze gaan uit van het gemiddelde maar niet ieder kindje is gemiddeld ;)

19. MrsAzwanger

7 jan 2021
    52
    13
    8
    Vrouw
    O
    oke Maar ik het echt kan het geen 12 weken zijn toch want dat was 13 oktober en toen was ik niet met mijn vriend.

20. mamavantwee37

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Die discussie moet je echt met je verloskundige aan gaan, want die heeft de termijn gesteld op basis van metingen. En als je niet met je vriend en wel met iemand anders was, dan kun je denk ik ook wel je conclusie trekken.

noukie 1992 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina