de mensen van de echo zeiden dat het kind de eerste 12 weken bij iedereen gelijk groeit. Ze hebben me echt verward die mensen!
je bent echt 10 weken zwanger + de 2 weken die je cadeau krijgt. Dus 12 weken. Je bent ongeveer 10 weken geleden bevrucht. Ongeveer, dus niet precies. Dus rond 27 oktober ben je zwanger geraakt.
Lieve TS, zoek alsjeblieft hulp. Ik vind je reacties best zorgelijk moet ik zeggen. Als je in deze mate dwanggedachtes hebt, gaan de hormonen van je zwangerschap en kraamtijd jou en je gezin geen goed doen. Je krijgt een uitgerekende datum en hoe deze tot stand is gekomen is hier al tot in den treure aan je uigelegd. Je bent zo obsessief hiermee bezig dat het bijna lijkt alsof je je echt zorgen maakt of het van een ander is dan je vriend. Alleen jij weet het antwoord op die vraag. Als dit niet het geval is en het werkelijk je eigen hersenspinsels zijn, zoek dan echt op de korte termijn hulp.
Het houdt in dat op 13 oktober jouw ei begon te groeien, vanaf dat moment rekent de verloskundige. 2 weken daarna is je eisprong geweest en toen heeft de bevruchting plaatsgevonden (de seks met je vriend). Aan de hand van mijzelf. Ik ben nu bijna 4 weken zwanger, maar 2 weken geleden heeft de bevruchting pas plaatsgevonden. Maar we rekenen in NL nu eenmaal vanaf het begin van de groei van het ei. Dus ben ik 4 weken zwanger. Snap je? Wel eens met wat veel mensen hier zeggen TS, probeer hulp te zoeken bij je gedachtes of praat er met iemand over, dit is echt heel stressvol voor jezelf en de kleine in je buik! En dat lijkt me onwijs vervelend voor je!
Ohmy god.... Ik dacht dat je zei het eindelijk te accepteren Ik vraag me nu wel af of we niet met een troll te maken hebben.
Dit. Krijg een beetje hetzelfde gevoel als die in het topic van de "negatieve echo". Eerst het eens zijn en dan steeds maar dezelfde vraag opnieuw stellen en naast de kwestie antwoorden of zelfs niet antwoorden als er een vraag is...
Hallo topic starter: Probeer echt om alle berekeningen van de bevruchting los te laten. Het is een “ongeveer”, je kunt niet exact je bevruchting terug rekenen. Dwanggedachtes zijn te stoppen of te minderen door er geen aandacht aan te geven. Ik weet hoe moeilijk het is hoor, maar het is het proberen waard. Hoe meer je probeert om alles te beredeneren en uit te vogelen hoe groter het wordt. Je probeert er grip op te krijgen, maar door alles wat je op internet leest verlies je juist de grip op de werkelijkheid. Alle keren dat ik zwanger ben geweest klopte de termijn echo ook niet exact met mijn eigen idee van wanneer ik zwanger ben geworden. De dames op dit forum weten super veel van termijnen enz (ik zelf niet hoor) dus je kunt echt varen op hun kennis. Probeer verder niet te veel te zoeken op internet en beperk het eventueel tot dit topic. Blijft juist wel over je angst praten, bespreek het met je verloskundige en dan niet per se of de datum van bevruchting nou wel of niet klopt, maar meer dat je nu in de zwangerschap wat last lijkt te hebben van bepaalde gedachtes en dat je behoefte hebt aan duidelijkheid en geruststelling. Wat iemand hier boven al zei, je zult de hele zwangerschap nog met je verloskundige te maken hebben, dus maak het bespreekbaar. Mocht je er met haar helemaal niet uitkomen dan is er ook nog de zogeheten “POP polie” speciaal voor zwangeren die wat extra hulp kunnen gebruiken op psychisch vlak. Dit klinkt misschien allemaal wat zwaar en ik wil je absoluut niets aanpraten en het is ook misschien helemaal niet nodig, maar dan weet je dat het er is. Ik heb destijds aangeklopt bij een fijne psychologe en ze heeft mij geleerd dat mijn soms bizarre theorieën zogeheten intrusies of dwang gedachten zijn en hoe ik hier mee om kon gaan, heb er veel aan gehad. Heel veel succes en probeer ook te genieten.
ja maar ik raak in de war van dit bericht. Iedereen zegt dat ik 2 weken kado krijg en jij zegt dat ik opnieuw met de verloskundige moet gaan praten en dat ik die 2 weken moet vergeten. Ik weet dat ik geen seks heb gehad met iemand anders en ik ben op 23 oktober ongesteld geworden dus ik kan niet op 13 oktober zwanger zijn geraakt het eitje kan toen niet zijn gaan groeien. Wel op 27 oktober, 2 weken daarna.
Het kan zeker echt zijn. Mensen met dwangedachten zijn vaak maar heel kort gerust gesteld en blijven maar opzoek naar nieuwe geruststelling. Die ga je op internet alleen niet krijgen. Ik heb met haar te doen en hopelijk zoekt ze hulp via haar huisarts of verloskundige.
ja maar ik raak in de war van dit bericht. Iedereen zegt dat ik 2 weken kado. Ik weet dat ik geen seks heb gehad met iemand anders en ik ben op 23 oktober ongesteld geworden dus ik kan niet op 13 oktober zwanger zijn geraakt het eitje kan toen niet zijn gaan groeien. Wel op 27 oktober, 2 weken daarna.
Je eitje gaat eerst groeien voordat hij bevrucht kan worden. Ik denk dat je de VK moet bellen want als je het nu nog niet snapt nadat zoveel dames je uit hebben geprobeerd te leggen, dan gaat het mis. Misschien kan zij het uittekenen voor je?
Ze hebben je niet verward die mensen, dit hele probleem ligt niet hij hun. Ze groeien zo ongeveer gelijk ja. Maar ze meten met een echo.. als het zo klein is dan kan een halve mm al een week in uitgerekende datum schelen.
Meid, je eitje komt er niet uit tijdens een ongesteldheid hé. Je opgebouwde slijmvlies waarin een eitje zich zou kunnen nestelen komt eruit tijdens een ongesteldheid. En zwanger worden van sperma wat er niet is, kan ook niet. Of heb je misschien toch met iemand anders seks gehad? Ik ben de laatste die daarover zou oordelen maar dan snap ik het tenminste waarom je het maar niet wil lijken te snappen.
Oh ik begrijp zeker dat dit echt kan zijn. Vind het alleen wat hetzelfde overkomen. Sowieso in beide topics komt het op hetzelfde neer: zoek hulp.
Je bent 12 weken zwanger (gerekend vanuit gemiddelde cyclus van 28 dagen met op dag 14 een eisprong/tijdstip van bevruchting. De bevruchting is 10 weken geleden (dat is dus die -2), die twee weken krijg je cadeau op je totale zwangerschapsduur want die telt vanaf het begin van je cyclus, namelijk je eerste menstruatie dag (in een gemiddelde cyclus van 28 dagen met eisprong op dag 14: 28-14=14=2 weken) Bevruchting op/rond 25/27 oktober dus. Je bent 12 weken zwanger. https://www.zwangerschapspagina.nl/extra/zwangerschap/zwangerschap-week-1/ Lees die link eens door, en week twee, en week drie, en week 4..... T/m week 40. Leerzaam
Zou ik mogen vragen hoe oud je bent als je allemaal niet begrijpt wat iedereen verteld. Op het moment dat je normaal ongesteld hoort te worden en dit gebeurd niet ivm zwangerschap. Ben je dus 4 weken zwanger, maar de bevruchting is dan ongeveer 2 weken geleden. Mijn schoonzus heeft 4 kinderen en alle 4 de zwangerschappen was de eisprong in de laatste dagen van de menstruatie. Dus je rekent niet 12 weken geleden was de bevruchting!
@MrsAzwanger ... Okay ... 5 januari was je 12 weken zwanger (laten we er vanuit gaan dat de uk gemeten is op exact 12 weken). Dan gaan we even terugrekenen. Met een cyclus van 28 dagen en een eisprong op dag 14 zou je cyclus zijn begonnen op 13 oktober met een eisprong op 27 oktober. In jouw geval kan dat dus niet, aangezien je cyclus begon op 23 oktober. Laten we er vanuit gaan dat jouw cyclus die keer geen 28 dagen was, maar slechts 21 dagen. Dit betekent dat jouw eisprong dus op dag 7 heeft plaatsgevonden. Dat was dus op 30 oktober. Dan zou je nu dus 11 weken en 4 dagen zwanger zijn. Maar de verloskundige heeft het "meetlintje" net 1 mm te ver gezet tijdens het meten, waardoor je 3 dagen verder bent, dus 12 weken. Dus zoals je ziet .... niks aan de hand!! Er zijn meerdere vrouwen die een eisprong op dag 7-8-9 hebben hoor En al de rest vd dames nu niet meer gaan reageren met berekeningen is de mijne die je kan gaan volgen en kan je ook niet meer verward raken.