Help me ik word gek van mezelf!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door MrsAzwanger, 7 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    .
     
    S2909 vindt dit leuk.
  2. MrsAzwanger

    7 jan 2021
    52
    13
    8
    Vrouw
    ik ben 29 jaar oud. Ik denk dat ik in de war ben geraakt doordat ik dacht dat iemand in het topic heeft gezegd dat 12 weken klopt en dat ik rond 13 oktober zwanger ben geraakt. Mag ik vragen wat jij denkt dat de datum was van mijn bevruchting?
     
  3. MrsAzwanger

    7 jan 2021
    52
    13
    8
    Vrouw
    ja ik ging ook bellen met het echo centrum en toen zeiden ze : oh hier is een andere foto die we beter vinden en daar ben je 11 weken en 5 dagen zwanger.
     
  4. MrsAzwanger

    7 jan 2021
    52
    13
    8
    Vrouw
    Wanneer ben
    wanneer ben ik bevrucht denk jij dan? Bedankt voor je uitleg, sorry als jullie gek van mij worden
     
  5. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Als je de uitleg van Rogi volgt dan ben je ergens rond 30 oktober bevrucht.
     
  6. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.662
    15.088
    113
    Nabij Utrecht
    Dat zeg ik net toch ... 30 oktober.

    En in mijn uitleg kom je op 11+4 uit op 5-1 en jij zegt nu 11+5, nou dan klopt het exact dus.
    Wel fijn dat het echocentrum op zondag open is zodat je kon bellen.
     
    Kate87 vindt dit leuk.
  7. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    :roflmao:
     
    margarethd vindt dit leuk.
  8. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.499
    3.342
    113
    Volgens mij kan je beter hulp gaan zoeken, vind het echt zorgelijk hoe para je nu al bent.

    Na al die uitleg moet het nu toch wel duidelijk zijn. Je bent zwanger hoe je het went of keert. Het is van je vriend van die ene keer en tjah anders vertel je ons niet alles rond de uitgerekende datum heb je je antwoord. Van de wc bril word je niet zwanger.

    Nogmaals zoek hulp bij je ha en of verloskundige.
     
    Asil en Selinajolie vinden dit leuk.
  9. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

    Weet je eigenlijk wel hoe de maandelijkse cyclus van de vrouw in elkaar zit? Want als je dat niet snapt/weet dan begrijp ik wel waarom je in de war raakt van die 2 weken.

    En voor zover je zegt boos te zijn op de VK omdat ze je hulpvraag niet goed beantwoord. Begin met eerlijk tegen haar te zijn en vertel haar over je dwanggedachtes. Als zij dat niet weet dan weet ze eigenlijk niet wat jouw echte hulpvraag is en beseft ze niet dat jij behoefte hebt aan extra toelichting. Meer toelichting dan de gemiddelde vrouw.
     
    Selinajolie en Malbec vinden dit leuk.
  10. mom2be88

    mom2be88 Bekend lid

    14 mrt 2016
    652
    165
    43
    Oké meid, mijn conclusie van al die berichten hier is dat je gewoon zwanger bent en wanneer je bevrucht bent doet er niet toe (mits je je bed met een ander gedeeld hebt dan je vriend... het komt bijna zo op mij over omdat je zo geobsedeerd bent) De verloskundige meet het aantal weken en dat klopt, zij zijn professionals en weten wat ze doen.

    Buiten dat is hulp zoeken niet verkeerd want ik schrik van wat je allemaal typt. Het lijkt niet helemaal goed met je te gaan dus zou je wel adviseren hierover te gaan praten met iemand. Je wilt tenslotte wel de juiste basis hebben als je kindje geboren wordt.
     
    Selinajolie en Kate87 vinden dit leuk.
  11. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Ik denk dat de uitleg van @RoGiJuLi heel duidelijk is en een berekening is waar je vanuit kan gaan.
     
  12. Ella1988

    Ella1988 Fanatiek lid

    7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Heb je een foto van de echo?
     
  13. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Ik denk ook dat je het beste de berekening van RoGiJuLi kan aanhouden. Zij weet er super veel van.
     
  14. margarethd

    margarethd Fanatiek lid

    16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    Zie mijn verhaal van eerder. Meer uitgelegd dan dat gaat het niet worden.
     
  15. margarethd

    margarethd Fanatiek lid

    16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    En nu lekker gaan genieten en babyshoppen:D
     
  16. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.862
    7.213
    113
    Vrouw
    @MrsAzwanger hou de berekening aan van @RoGiJuLi. Je bent gewoon zwanger van je vriend.

    Ik heb ook ocd (dwanggedachtes) en wat jij hier doet herken ik heel erg. Ik heb er 16 weken voor in interne behandeling gezeten en daar heb ik geleerd dat wat jij hier ook doet constant bevestiging zoeken is. Mensen met dwanggedachten willen constant bevestiging. Mijn omgeving mocht daar niet meer in meegaan. Dus het lijkt me het beste als de dames hier het niet constant blijven uitleggen want dat heeft weinig zin. Die bevestiging helpt maar heel even.
    Heb je al ooit hulp gezocht voor je dwang?
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  17. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Misschien dat een verloskundige hier op het forum je kan overhalen?!
    @Muisje2016 jij bent toch verloskundige?
     
    Iertje81 en Muisje2016 vinden dit leuk.
  18. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    #98 Yesera, 10 jan 2021
    Laatst bewerkt: 10 jan 2021
    Ik ben bij mijn laatste 2 zwangerschappen 6 dagen vooruit gezet bij de termijnecho. Op basis van mijn eisprong (die ik 100% zeker wist dmv ovulatietesten en temperatuurmethode) en de timing van sex was dit bij beide onmogelijk. En toch was het zo. Toch kwamen de metingen daarop uit, zelfs na nameten door een ander. Gynaecoloog legde me uit dat ze gewoon van de eerste ontwikkeling te weinig weten. Kindje kan gewoon een snelle start hebben gehad of een groeispurtje. Dus je kan rekenen wat je wilt, maar dat heeft geen zin want de natuur doet wat ie zelf wil. Laat het los en ga lekker genieten van je zwangerschap! En gefeliciteerd natuurlijk :D
     
  19. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.660
    13.184
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Het werkt net even iets anders ;)
    Veel mensen denken nogsteeds dat standaard 14 dagen na aanvang van hun menstruatie, hun ovulatie valt en ze dus zwanger kunnen raken.
    Maar dit is puur gebaseerd op een gemiddelde cyclus van 28 dagen. Het is namelijk zo dat je 14 dagen vOOr aanvang van je volgende menstruatie, je ovulatie is.
    Dus: stel jij hebt elke maand een perfect gemiddelde cyclus van 28 dagen, dan LIJKT het dus zo dat je ovulatie 14 dagen na aanvang van een menstruatie is (omdat 14 + 14 nou eenmaal 28 is ;)).
    Maar als jouw perfect gemiddelde cyclus ineens haperingen begint te vertonen en deze cyclus bijv. ineens maar 21 dagen telt, dan betekent dat dus de je ovulatie op dag 21 - 14 dagen = dag 7 geteld vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie is.

    En als jij normaliter 5/6/7 dagen lang ongesteld bent, JA, dan KUN je idd. dus zwanger raken kort nadat je ongesteldheid gestopt is -als je op of rond die vruchtbare dagen onveilig seks hebt gehad.

    Zie ook https://verloskundigedenbosch.nl/zwanger-worden/menstruatie-en-ovulatie/
     
  20. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.015
    5.108
    113
    Ik ben inderdaad verloskundige en @MrsAzwanger ik heb echt niks toe te voegen aan alle uitleg die hierboven al staat, het klopt als een bus.

    Ik denk ook dat het vooral belangrijk is dat je jouw eigen verloskundige vertelt over je dwanggedachten zodat zij: a) begrijpt dat de normale uitleg voor jou niet volstaat en je behoefte hebt aan meer bevestiging. En b) er goede hulp voor je kan worden opgestart tijdens je zwangerschap. Wat iemand hierboven al zei, de POP-poli is hier speciaal voor geschikt. Dat is een apart spreekuur in het ziekenhuis waarbij er goede afstemming is tussen de verloskundige, gynaecoloog, kinderarts en psychiater/psycholoog. Er wordt dan bijvoorbeeld gekeken of bepaalde medicatie je zou kunnen helpen en of je dit wel veilig kan nemen in de zwangerschap.

    Neem van mij aan: dit is absoluut geen reden om jouw kind bij je weg te halen. Het is wel een reden om je extra ondersteuning te geven, in de vorm van therapie en misschien medicatie.

    En bevestiging op een forum zoeken geeft je eventjes verlichting, maar het neemt je angst en de dwanggedachten niet echt weg. Heb je hier trouwens al met je partner over gepraat? Dat is ook een belangrijke stap.

    Als laatste nog dit: je wordt straks moeder (wat zeg ik, je bent het nu al) en daar hoort de verantwoordelijkheid bij om goed voor je kindje te zorgen. Dat betekent in dit geval dat je hulp moet zoeken en deze moet accepteren, ook al is het moeilijk en zwaar en eng. Jij kunt dat, want je wil het beste voor je kind, zoals iedere moeder. Dus haal diep adem, praat met je vriend en bel morgen direct je verloskundige om dit te bespreken. Niet wachten tot je volgende afspraak. You can do this!
     
    Iertje81, margarethd, Zuremat en 9 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina