Help me ik word gek van mezelf!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door MrsAzwanger, 7 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MrsAzwanger

    7 jan 2021
    52
    13
    8
    Vrouw
    Ik ga hulp zoeken.. ik word gek van me gedachtes. Ik zit er ook aan te denken om het kind weg te halen, ik ben depressief, ik huil elke dag, op werk heb ik ook dwanggedachtes of ik iemand wel medicatie heb gegeven of niet (terwijl ik het 3 keer heb gecheckt).. ik kan niet op zo een manier een kind te wereld brengen. Sinds ik zwanger ben, ben ik niet mezelf meer. Ik ben ook heel bang om na de zwangerschap in een depressie te raken en niet voor me kind te kunnen zorgen. Ik kan dan toch beter eerst aan mezelf werken en daarna een kind krijgen, ik kan in deze toestand geen kind ter wereld brengen. Me vriend kijkt hopeloos toe en ik vind het zielig dat hij met zo iemand moet leven die zo onzeker en in de war is.
     
  2. MrsAzwanger

    7 jan 2021
    52
    13
    8
    Vrouw
    Ik zat eerst op een roze wolk begin van mijn zwangerschap maar nu echt niet meer en twijfel elke dag ik weet gewoon niet welke keuze ik moet maken en ik ben constant naar dingen aan het zoeken om mezelf gek te maken. Ik ben ook bang om spijt te krijgen van me keuzes, ik kan gewoon geen keuze maken en ik wil dat iemand een keuze voor me maakt want ik kan dat nu momenteel gewoonweg niet.
     
  3. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Maak geen drastische besluiten voordat je hulp hebt. Denk dat een verwijzing naar een POP poli op zijn plek is, daar kunnen ze je helpen met je angsten en depressie. En houden ze je ook na de zwangerschap in de gaten.
     
  4. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.004
    5.079
    113
    @MrsAzwanger Dit is inderdaad niet het moment voor grote beslissingen, wel het moment om hulp te zoeken. Wat goed dat je daarvoor open staat. Nu niet te ver vooruit kijken, eerst je verloskundige hierover vertellen en dan gaat het balletje vanzelf rollen.

    En ook met dwanggedachten of een depressie kun je een kind krijgen en een goede moeder zijn, als je maar hulp zoekt en accepteert.

    Heb je je verloskundige al gebeld?
     
    jongmam, SMJD en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  5. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.712
    6.982
    113
    Vrouw
    Voordat je grote beslissingen maakt, ga eerst hulp zoeken. Ik weet hoe hopeloos en moedeloos je kunt worden van dwang. Ik heb ook heel lang getwijfeld of ik wel aan kinderen moest beginnen, dacht dat ik nooit een goede moeder zou zijn. Met de juiste hulp weet ik dat ik het wel kan. Een verwijzing naar de poppoli zou goed zijn. Er zijn bijv ook antidepressiva die helpen tegen dwang die je veilig tijdens de zwangerschap kunt gebruiken. Bel je verloskundige, bespreek alles met haar. Zij weet dan de juiste vervolgstappen.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  6. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    #106 Willemijntje19, 11 jan 2021
    Laatst bewerkt: 11 jan 2021
    Wat enorm akelig dat je je zo voelt, maar neem alsjeblieft geen overhaaste beslissingen!! Zoek de juiste hulp. Ook ik ben heel verward en depressief geweest tijdens een zwangerschap, gaande weg in de zwangerschap verdwenen mijn negatieve gevoelens beetje bij beetje. Ik heb dit bij 3 van de 4 zwangerschappen gehad. Ik denk echt dat de POP poli je erg goed zou kunnen helpen. Er is zoveel mogelijk ook tijdens een zwangerschap denk aan medicijnen en psychische hulp. Ik heb ook veel last van ocd en dwang. Tijdens mijn zwangerschappen werd dit onder invloed van
    de zwangerschaps hormonen de eerste weken een heel stuk erger. Na de 20 weken nam het weer af. Ik dacht ook vaak dat ik met mijn dwang geen goede moeder zou zijn. En zie mijn onderschrift, ik heb er nu zelfs 4. Inmiddels weet ik dat het moederschap me juist zo enorm goed doet. Heel veel sterkte! Je kan het!
     
  7. Daphne85

    Daphne85 Actief lid

    21 apr 2018
    423
    282
    63
    Vrouw

    Hay meis
    Wat vervelend voor je!
    Ik een stichting die vrouwen helpen hierbij en die geen melding etc doen. Stuur mij een bericht als je info wil
     
  8. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Dat je je nu zo verward voelt kan echt heel goed door de toenemende hormonen komen, dit was bij mij het geval. Na de bevalling ben ik niet in een depressie terecht gekomen, dus dat hoeft echt niet zo te zijn. Ik zou je echt adviseren hulp te zoeken en hou vol, het komt echt goed. Mijn man vond het ook lastig voor mij dat ik zo worstelde met dwanggedachtes, maar bij de zwangerschappen die volgden wist hij dat het beter zou worden.
     
  9. MrsAzwanger

    7 jan 2021
    52
    13
    8
    Vrouw
    Ik heb contact gehad met de verloskundige en ze heeft een mail de deur uitgedaan naar de POP poli in het ziekenhuis. Ik hoop dat ik snel terecht kan.

    Ik ben ook echt gemeen tegen me vriend, hadden jullie dat ook? Echt woede aanvallen en ik zeg dat hij weg moet gaan van mij. Ik heb zijn ID vandaag door midden proberen te breken en al zijn kleding op de grond gegooid vanuit de kast. Ik ben echt een monster sinds ik zwanger ben.
     
    Willemijntje19 en Muisje2016 vinden dit leuk.
  10. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.004
    5.079
    113
    Wat goed dat je gebeld hebt!! En wat fijn dat je verloskundige meteen actie heeft ondernomen. Hiermee heb je een hele belangrijke eerste stap gezet. Het zal vast niet altijd makkelijk zijn om hulp te accepteren, maar hou vol, het komt goed. Dat je dit voor jezelf en je kindje doet maakt je nu al een goede moeder!

    Wat betreft je gedrag naar je vriend: natuurlijk is dat niet goed. Maar je zal de eerste en de laatste niet zijn die onder invloed van hormonen en angsten nare dingen roept tegen haar partner. Praat met hem. Vertel wat er in je hoofd om gaat. Vertel dat je het niet meent, dat je van hem houdt en hem nodig hebt, alleen dat je nu even niet jezelf bent. Dat is geen vrijbrief om dan maar alles tegen hem te mogen zeggen of doen, maar het helpt hem om te zien waar dit vandaan komt.
     
    S2909 vindt dit leuk.
  11. mom2be88

    mom2be88 Bekend lid

    14 mrt 2016
    652
    165
    43
    Heel goed!! Hoop dat je je er er beter door gaat voelen. En wat betreft abortus: geen rare beslissingen nemen als je nog niet goed realistisch kunt nadenken door alles. Eerst maar eens naar de POP poli! Het is geen schande (ik las dat vaak in dossiers toen ik kraamzorg planner was)

    Dat zo tegen je vriend doen herken ik zelf niet. Ik was niet extreem boos enzo. Maar wel extreem misselijk. Zo heeft ieder z’n ding denk ik. Ken wel een man waarvan de vrouw zo was. Wel heftig voor de man dus probeer het een beetje onder controle te krijgen. Desnoods als je zo een woede hebt even naar buiten de tuin in een luchtje scheppen.
     
  12. Zebraman

    Zebraman Bekend lid

    26 nov 2019
    718
    624
    93
    Vrouw
    Fotograaf
    Och meid, wat enorm rot dat je je zo voelt!
    Je hebt al hele goede stappen gezet door je aan te melden bij de pop poli. Ik ben hier ook geweest tijdens mijn zwangerschap en ze hebben mij zo enorm geholpen! Ook toen mijn dochter eenmaal geboren was heb ik nog beroep op ze gedaan. :)

    Ik wens je veel sterkte en succes, je zo voelen is niet niks.
     
  13. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    #113 Neilia, 12 jan 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jan 2021
    @MrsAzwanger trek je hier alsjeblieft niets van aan.
    Dit is gewoon een ongevoelige vrouw die zich niet kan inleven in andere die dingen meemaken die zij (hopelijk) nooit zal mee maken.
     
    Kwis, Mikun, Secret Promise en 6 anderen vinden dit leuk.
  14. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

    @Beheer misschien kunnen jullie dit topic opschonen. De reacties van selinajolie voegen echt werkelijk niets toe (eerder het tegenovergestelde) en gaan TS ook absoluut niet helpen.
     
    mom2be88, Mikun, SD90 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.712
    6.982
    113
    Vrouw
    @MrsAzwanger trek je alsjeblieft niks aan van de rot opmerkingen van een bepaald persoon hier. Er is heel veel moed voor nodig om hier eerlijk over te zijn en om hulp te zoeken. Heel goed dat je de verloskundige hebt gebeld en dat je een verwijzing naar de pop poli hebt!
     
    Mikun vindt dit leuk.
  16. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    @MrsAzwanger Negeer deze posts idd, het is moedig dat je je angsten deelt en hulp zoekt!
     
    Mikun en jvsd92 vinden dit leuk.
  17. Muisje458

    Muisje458 Niet meer actief

    @MrsAzwanger hopelijk kan je snel terecht voor hulp. Dikke knuffel en hopelijk lukt het je toch om te kunnen genieten van het nieuwe leven in je buik.
     
    jvsd92 vindt dit leuk.
  18. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.108
    2.838
    113
    We hebben een aantal reacties uit dit topic verwijderd.

    @Selinajolie Je hebt een privébericht ontvangen.
     
    MB91, Kramertje, Zebraman en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Super goed van je dat je hulp hebt gezocht! En nogmaals super goed dat je je angsten hier hebt gedeeld. Het is niets om je voor te schamen. Zoals je hier in de reacties kunt lezen hebben waaronder ikzelf meer vrouwen hier last van dwang en dwanggedachtes. Probeer ondanks alles toch een beetje te genieten van het kleintje in je buik. De pop poli gaat je helpen.
     
  20. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Geen zorgen over je boosheid, ook dat is waarschijnlijk hormoongerelateerd en een gevolg van het feit dat je je mentaal nu even niet top voelt. Ik was begin van mn zwangerschap ook heel vaak boos, oa als gevolg van extreme misselijkheid. Dan kun je gewoon minder hebben. Bespreek het wel met je vriend zodat hij begrijpt waar het vandaan komt en jij je sneller bewust bent dat je op momenten onredelijk bent.

    Ik vind het super dapper hoe open je hier bent en dat je snel hulp hebt gezocht. Wees niet te streng voor jezelf tav of je nu wel een baby op de wereld kunt zetten. Je bent er snel bij en een bewuste moeder is al zoveel waardevoller dan een moeder die ontkent dat er iets is. Heb vertrouwen! Wees lief voor jezelf en geloof dat je stappen zult zetten en een liefdevolle moeder zult zijn.
     

Deel Deze Pagina