Help me ik word gek van mezelf!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door MrsAzwanger, 7 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    @MrsAzwanger Hoe gaat het nu met je? Ik hoop dat het al wat beter met je gaat en dat de zwangerschap spoedig verloopt.
     
    margarethd vindt dit leuk.
  2. MrsAzwanger

    7 jan 2021
    52
    13
    8
    Vrouw
    Ik ben een aantal dagen niet op het forum geweest, wat had ze geschreven haha. Ben wel heel benieuwd.. het is verwijderd.
     
  3. MrsAzwanger

    7 jan 2021
    52
    13
    8
    Vrouw
    Hallo Willemijntje en de rest,
    Het was een pittige week voor me. Ik had me vriend de deur uit geschopt en ik had een afspraak staan om vandaag abortus te doen om 10:00 uur bij de abortuskliniek. Een abortus van 14 weken zwanger. Me vriend belde me elke dag en smeekte het om het niet weg te halen, maar ik was vast beraden om het weg te halen. Ik was helemaal in de war, maar gisteren is mijn moeder langs geweest en heeft met mij gepraat en me vriend is later ook nog gekomen. Mijn moeder wist niet dat ik zwanger was (cultuur ding) maar reageerde er erg goed op en vandaag ben ik niet naar de afspraak gegaan. Ik denk dat het een teken was van boven af dat me moeder in beeld kwam. Ik voel me wel slecht dat ik abortus wou doen, maar ik was in de war. Ik heb de verloskundige gebeld om weer een afspraak te maken voor mij in het ziekenhuis, want die afspraak was afgezegd doordat ik abortus wou doen. Me vriend en ik zijn weer samen en we gaan het weer proberen en stoppen met dit gedoe, want me moeder zegt dat dit niet goed is voor de baby. Ging maar net goed dit ....
     
  4. noukie 1992

    noukie 1992 Fanatiek lid

    4 feb 2016
    4.940
    3.654
    113
    Vrouw
    Fijn dat je tijd hebt gehad om te bezinnen en het te laten bezinken. Zulke beslissingen maak je best niet in een opwelling ❤️
    Hoop dat jullie samen de draad weer kunnen oppikken.
     
  5. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Wat fijn om wat van je te horen! Wat goed dat jullie weer samen zijn en ontzettend fijn dat je moeder in beeld kwam waardoor je het kindje nog bij je draagt! Heb vertrouwen in je zelf en hopelijk vanaf nu een goede zwangerschap gewenst!

    p.s. En super goed dat je de verloskundige hebt gebeld om weer een nieuwe afspraak bij de pop-poli te maken.
     
  6. MrsAzwanger

    7 jan 2021
    52
    13
    8
    Vrouw
    Dames ik heb a.s maandag afspraak bij de pop-poli, maar door alles wat er is gebeurd ben ik bang dat ze een melding gaan maken van mij en ben ik bang dat ze me kind gaan afpakken bij de geboorte. De verloskundige wist namelijk van mijn dwang gedachtes, ruzie met me vriend, en abortus. Ze noemde me ook verward en maakte zich zorgen om mij.. want ik schommelde steeds van her naar der. Ik denk nu dat ze stiekem een melding gaan maken. Of mag dat niet stiekem ?
     
  7. MrsAzwanger

    7 jan 2021
    52
    13
    8
    Vrouw
    Dames ik heb a.s maandag afspraak bij de pop-poli, maar door alles wat er is gebeurd ben ik bang dat ze een melding gaan maken van mij en ben ik bang dat ze me kind gaan afpakken bij de geboorte. De verloskundige wist namelijk van mijn dwang gedachtes, ruzie met me vriend, en abortus. Ze noemde me ook verward en maakte zich zorgen om mij.. want ik schommelde steeds van her naar der. Ik denk nu dat ze stiekem een melding gaan maken. Of mag dat niet stiekem ?
     
  8. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.302
    5.920
    113
    Vrouw
    Ik zou je zorgen daarover uitspreken, en hulp aannemen als ze dat aanbieden. Dan laat je in ieder geval zien dat je werkt aan een gezonde situatie voor jou en je baby. Ik zeg niet dat dit nu niet zo is overigens, maar ik denk wel dat je van het goede uit mag gaan. Door allerlei scenario's te bedenken wordt het alleen maar groter in je hoofd, terwijl er niks aan de hand is. Dus, vertel ze waar je mee zit!
     
  9. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Stel er is een melding niet gelijk bang zijn ze zijn er dan ook om je te helpen en te begeleiden en dat kan juist heel fijn zijn. Je kind afpakken is echt niet het eerste wat gebeurt ze snappen gewoon dat deze situatie ingrijpend voor je is en willen je begeleiden en als het goed met gaat heb je al snel geen begeleiding meer nodig.
     
  10. MrsAzwanger

    7 jan 2021
    52
    13
    8
    Vrouw
    De verloskundige zegt dat ze geen melding gaan maken, maar ik ben bang dat ze dat stiekem wel gaan doen en dat ze 1 dag na de geboorte voor me deur staan
     
  11. MrsAzwanger

    7 jan 2021
    52
    13
    8
    Vrouw
    Zonder aankondiging
    wat bedoel je met ‘denk wel dat je van het goede uit mag gaan.
     
  12. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    En dan je heb dan een mooi wiegje kleertjes en liefde voor je kind je laat zien dat je het kan en dan ga je met ze in gesprek. Als er zo heftige uit huis plaatsing is komen ze eerst vaak al thuis kijken of je huis op orde is? Heb je al kraamzorg aangevraagd?
     
  13. noukie 1992

    noukie 1992 Fanatiek lid

    4 feb 2016
    4.940
    3.654
    113
    Vrouw
    Meid gewoon lekker de hulp aannemen, zo snel nemen ze je kind echt niet af hoor. Laat je lekker helpen en dan komt het vast allemaal goed ❤️ Nu de hulp weigeren of stoppen zou een slecht idee zijn, ze zijn er juist om je te helpen.
     
    Beausecret vindt dit leuk.
  14. MrsAzwanger

    7 jan 2021
    52
    13
    8
    Vrouw
    ja toevallig vandaag geregeld! Bedankt dat je me er aan herinnerd!
     
  15. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.712
    6.982
    113
    Vrouw
    Meid wacht eerst je afspraak Maandag af. Ook deze angst kan heel goed door je dwang komen. Ik zou daar ook echt eens overleggen of je antidepressiva kunt gaan gebruiken tegen je dwanggedachten. Ik slik ook antidepressiva voor mijn dwanggedachten. Ik slik Sertraline en die kun je veilig slikken tijdens je zwangerschap.
     
  16. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.004
    5.079
    113
    Wat goed dat je steun om je heen hebt verzameld van je vriend en moeder en dat je weer een afspraak bij de pop-poli hebt gemaakt.

    Wat betreft stiekem een melding doen: dat mag je verloskundige niet. Ze is verplicht om dit eerst met jou te bespreken. Ik ben zelf verloskundige en neem van mij aan dat ze niet stiekem iets over jou mag melden aan instanties.

    Als je je als verloskundige werkelijk zorgen maakt om de veiligheid van een kindje (bijvoorbeeld als een moeder hulp weigert en dat is in jouw geval absoluut niet aan de orde!) dan is er een heel protocol wat je volgt en daar hoort bij dat je eerst meerdere keren met de moeder zelf bespreekt wat er aan de hand is en ook dat je zegt dat je een melding wil maken. Dat mag echt niet sneaky achter jouw rug om.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  17. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Precies dit!
    En wat iemand al zei, de angst dat ze je kind afnemen kan ook goed bij je dwang horen. Blijf je angsten bespreken, dat is heel goed. Fijn dat je binnenkort bij de pop poli terecht kunt. Goed van je!
     
  18. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Een verloskundige mag sowieso een melding doen. Ook mag ze, anoniem, VT opbellen om advies te vragen. Als een verloskundige zich heel erg zorgen maakt en ze doet die melding bij VT, dan kan er een bal van rollen en dan wordt ‘zomaar’ opeens werkelijkheid.

    Ik schrijf dit absoluut niet om TS ongerust te maken, want als zij gewoon open en eerlijk is en open kaart speelt, dan wordt het een ander gesprek.

    Maar als er sprake is van een ernstige ontwikkelingsbedreiging, dan zijn alle ‘vaste’ regeltjes zo van de baan en dan moet je, ben je zelfs verplicht, om te handelen in het grootste belang. Namelijk: het (ongeboren) kind.
    Weet je hoeveel ongeboren kinderen ik de afgelopen 2 jaar op mijn caseload heb gehad? Laten we zeggen dat die niet meer op één hand te tellen zijn.

    Dus met opmerkingen als ‘het zal zo’n vaart niet lopen’ (niet persé naar jou nu hier)en ‘het mag niet’ geef je mensen soms onbedoeld hoop.

    TS: ga gewoon het gesprek aan met je verloskundige en speel open kaart.
    Dat lijkt me voor iedereen het beste.
     
  19. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.969
    3.059
    113
    Vrouw
    +1

    Absoluut waar. De meldcode huiselijk geweld is in mijn beroepsgroep (en nog een paar anderen...) verplicht. Natuurlijk hoop je dat je in goed overleg en openheid zorgen bespreekbaar kan maken en vooral samen kan werken aan een oplossing, maar er is zelfs een wettelijke meldrecht.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  20. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.969
    3.059
    113
    Vrouw
    Maar TS, vooral sterkte voor jou en goed dat je een afspraak hebt gehad. Hopelijk wordt je fijn geholpen.
     

Deel Deze Pagina