Echo positief, test negatief?!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Bloembehang, 17 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloembehang

15 mei 2015
    36
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik snap er nog steeds niks van!

Vandaag was ik bij de gynecoloog voor een echo. Na de geboorte en daarmee verlies van onze zoon met 18 weken zwangerschap in september, heb ik een ontzettende heftige menstruatie. De huisarts had mij doorgestuurd om alles goed na te laten kijken. Ik lag bij de echoscopiste en ze zegt; ik zie niets raars, alleen het begin van een zwangerschap.

Afgelopen zondag was het begin van mijn menstruatie, niet "anders" dan normaal voor mij gevoel en vandaag was het zo goed als over. Ik heb nog nagevraagd of het iets anders kon zijn, maar ze was erg zeker van haar zaak. Ze raadde aan om een zwangerschapstest te doen. Eenmaal thuis dit gelijk gedaan, maar hartstikke negatief....

Zijn er meer die ooit zoiets hebben meegemaakt?

2. Bloembehang

15 mei 2015
    36
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bij deze foto van de echo...

Bijgevoegde bestanden:

3. Septembre

Septembre Bekend lid

19 jan 2021
    973
    1.324
    93
    Nee. Ik zou eerder denken dat het weefsel dat voor een zwangerschap aangezien wordt, ook voor de nu hevigere menstruaties zorgt. Als je een zwangerschap kunt zien, kun je 'm ook meten. Heel raar verhaal hoor. Vind het ook slordig dat ze je wegsturen met: ga maar testen ipv dat ze zelf alles goed uitzoeken voor ze je laten gaan. Ik zou even terug bellen en vervolg onderzoek vragen.

MinnieM, Dubbelgeluk en Simmy vinden dit leuk.
  4. noukie 1992

noukie 1992 Fanatiek lid

4 feb 2016
    4.940
    3.654
    113
    Vrouw
    Wat naar dat ze je zo aan je lot overlaten en naar huis sturen... hebben ze niet even bloed geprikt dan ofzo? Ik zou zeker even terugbellen en je verhaal doen.

5. Bloembehang

15 mei 2015
    36
    0
    6
    NULL
    NULL
    Het was alleen een gynaecologische echo. De uitslag gaat weer naar de huisarts. Dus ik zal hem morgen eens bellen, maar wat die met deze informatie moet weer ik ook niet eigenlijk...

Ik heb nadrukkelijk een aantal keer aan haar gevraagd of het niet iets anders kon zijn of dat ze niets zag wat de pijn veroorzaakt, maar dat was echt niet zo volgens haar. Ook specifiek gevraagd of het niet nog een restje kon zijn. Maar dat was het volgens haar ook niet. Ze liet zien dat ze in de binnenkant ook beweging zag. Maar omdat het nu zo vroeg was gaf ze aan dat ik, met een positieve test, over 2 weken nog eens terug moest komen....

6. Lilyfee

Lilyfee Bekend lid

27 jul 2016
    547
    810
    93
    Vrouw
    Jurist/juridisch adm.
    Wat een vreemd verhaal! Ik probeer maar even hardop mee te denken, maar heb je 1 test gedaan? Kan het misschien aan de test hebben gelegen? Over datum, slechte test, etc etc? Geen idee of dat überhaupt voor een negatief resultaat kan zorgen, maar misschien nog eens een andere test proberen? Anders zou ik idd zsm bloed laten prikken.

7. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    huh wat een apart verhaal van de gyn. Hoe ver zou je volgens haar zijn dan in de zwangerschap? Want als je 4 weken zwanger bent zie je nog echt geen beweging van een kindje.

8. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Ik denk ook aan restweefsel, daar passen je klachten ook bij. Helaas is niet elke echoscopiste even bedreven in het vak. Dat ze nieteens wil/kan overwegen dat het ook wat anders kan zijn dan een zwangerschap (waarin ze al beweging ziet???? Hartslag dan? Dan had ze 'm met de doppler kunnen laten horen...) vind ik ook bijzonder. Ik zou de huisarts vragen om een verwijzing naar de gynaecoloog, want waarschijnlijk zullen ze toch een curettage moeten doen.

9. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Precies ook mijn gedachte. Wij zagen met 6 weken een vage schim. Echt geen beweging.

10. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Wat een vreemd verhaal! Misschien is hetgeen wat ze aan heeft gezien voor vruchtzak toch wat restweefsel, in de vorm van een vruchtzakje? Heeft ze de vruchtzak ook opgemeten? Hoeveel mm was het? Ik zie ook geen dooierzakje of embryo in het potentiële vruchtzakje maar het is ook erg klein.

11. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    precies! Als je geluk hebt zie je dan net een hartje knipperen

Lisa280887 vindt dit leuk.
  12. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Wat raar zeg! Als je dit al ziet op een echo, is je hcg al dusdanig hoog dat je test overuidelijk positief moet zijn. Ik denk geen zwangerschap, ook niet gezien de wat grillige vorm maar wel restweefsel.

13. Bloembehang

15 mei 2015
    36
    0
    6
    NULL
    NULL
    Was een test van Kruidvat, 2v5. Toevallig vorige maand gekocht...

14. Bloembehang

15 mei 2015
    36
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dat dacht ik dus ook. Ik heb gewoon het idee dat het nog een deel is van mn menstruatie? Want waarom zou dat niet kunnen denk ik dan? Want normaal duurt mn menstruatie 6 dagen en dit is dat 4....

15. Bloembehang

15 mei 2015
    36
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik zit nu ook midden in mn menstruatie dus zou dan 4+ nog iets zijn. Ze zei ook niet dat ze iets zag in de vorm van een embryo oid. Volgens haar was het "vruchtzakje" kleiner dan een cm. Maar ik dacht zelf, als het bloed is van mn menstruatie, dan "beweegt" dat ook lijkt mij.

Nouwja bijzonder verhaal weer. Ik ga morgen de huisarts bellen en vragen of ze volgende week nog eens willen kijken. Desnoods een verloskundige. Als mn menstruatie dan echt voorbij is en dit is weg? Dan was het een bijzondere echo...

16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Dit is geen beeld van een 8 weken zwangerschap (het termijn waarop je beweging van ren vruchtje kan waarnemen).
    Ik zou denken aan een bloedstolsel wat er nog moet uitkomen.
    Zeker geen zwangerschap.

Succes met alles en ik zou idd even een bloedtest laten doen en daarna die echoscopiste even duidelijk laten weten dat je onmogelijk met 4 weken al beweging kan zien in een vruchtzak....
    Hell.... met net 4 weken zie je in 95% vd gevallen niet eens een ienieminie vruchtzak enkel dik baarmoederslijmvlies... wat er bij jou ook niet zit op de echo.

17. Lilyfee

Lilyfee Bekend lid

27 jul 2016
    547
    810
    93
    Vrouw
    Jurist/juridisch adm.
    #17 Lilyfee, 18 feb 2021
    Laatst bewerkt: 18 feb 2021
    Ik had een heel verhaal getypt, daarna nog eens goed je berichten gelezen. Toen mijn verhaal maar weer weggehaald :rolleyes:

Hoop dat je snel duidelijkheid hebt!

Bloembehang en Sado vinden dit leuk.
  18. Bloembehang

15 mei 2015
    36
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dat is ook niet wat zij, of ik, zegt...

19. Bloembehang

15 mei 2015
    36
    0
    6
    NULL
    NULL
    Vanochtend nog een keer gebeld met de huisarts. Zij heeft de uitslag gekregen. Ze blijven erbij dat het een beginnende zwangerschap is en dat ik te vroeg ben met testen... Over twee weken moet ik terug komen voor een nieuwe echo.

Ik ben zo kwaad... Als ik zou zeggen dat ik een regelmatige cyclus heb, mn menstruatie gewoon is geweest én ik een negatieve zwangerschapstest heb, dan is er toch geen gyn, vk of ha die zegt.. Misschien ben je toch zwanger, laten er over 2 weken een echo maken... Ik voel me gewoon echt niet gehoord.

20. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Wat goed dat je er zelf heel realistisch in staat. Ik vind het ook echt heel raar van de huisarts. Je testen zijn negatief, hoe kan de echo dan een zwangerschap laten zien?

Is er een eventuele vk waar je naartoe kan? Of een andere gyn? Als second opinion?

Deel Deze Pagina